Hae kesäduunia OP Turun Seudun piikkiin!

(16.3.2020)

Nyt on huippukesätyöpesti tarjolla! Oletko 1517-vuotias nuori ja etsit kesätöitä? Oletko kiinnostunut etenkin somesta? Hae kesätyöntekijäksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen NIKO-projektiin OP Turun Seudun piikkiin 19.4. mennessä!

Mikä on NIKO-projekti?

NIKO-projekti on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen projekti, joka tähtää siihen, etteivät nuoret käyttäisi tupakkaa ja nuuskaa. Tähän pyritään sen vuoksi, koska nuuska ja tupakka aiheuttavat erilaisia vakavia sairauksia, kuten esimerkiksi syöpää ja erilaisia sydän- ja verisuonisairauksia.

Ideana projektissa ei ole se, että opettaja paasaa nuorille tupakan ja nuuskan vaarallisuudesta, vaan nuoret saavat tehdä itse kaikkea mahtavaa! Nuoret pääsevät esimerkiksi tekemään videoita, järkkäämään oman terveyden edistämiseen liittyvän teemapäivän ja pystyttämään nuuskanäyttelyn.

Tähän NIKO-projektiin etsitään kesätyöntekijää, joka työskentelisi projektityöntekijänä 1.6.–14.6. Kuten huomasit, NIKO-projektin kesätyöntekijä ei ole mikä tahansa kesätyöntekijä, vaan hän on projektityöntekijä! Fyysisesti kesätyöpaikka sijaitsee Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksessä, jonka toimiste sijaitsee Turun Hirvensalossa.

Mitä teen kesätyössä?

Kesätyössä pääset mukaan messuille, suunnittelemaan NIKO-projektin toimintaa, toteuttamaan hyvinvointipäiviä sekä tekemään pienimuotoisia projektitöitä ja kirjoitustehtäviä.

Mikä parasta! Saat olla some-agentti. NIKO-projektilla on oma Facebook- ja Instagram-tili, joihin pääset tekemään päivityksiä. Käy vilkaisemassa, miltä tilit näyttävät! (Facebook: hymyhuuleen, Instagram: hymyahuuleen).

Miten haen kesätyötä?

Oletko reipas, luova ja ulospäinsuuntautunut? Kiinnostaako sinua terveys ja sen edistäminen? Saatat hyvinkin olla etsimämme kesätyöntekijä! Jos kiinnostuit paikasta, tee vapaamuotoinen hakemus ja lähetä se osoitteeseen henje.hyppanen@lssy.fi viimeistään sunnuntaina 19.4.

Kerro hakemuksessasi miksi juuri sinut tulisi valita ja millaisen kesätyöntekijän saisimme sinusta. Kerro hakemuksessa myös nimesi, syntymäaikasi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi sekä koulu tai opiskelupaikkasi. Kerro myös kielitaidostasi, muusta osaamisestasi ja aikaisemmasta työkokemuksestasi, jos olet aikaisemmin ollut töissä.

Tuliko mieleesi jokin kysymys?

Lisätietoja kesätyöstä voit kysyä NIKO-projektin työntekijältä Jenniltä. Lähetä rohkeasti viestiä osoitteeseen jenni.vaskelainen@lssy.fi. NIKO-projektista löytyy lisätietoja osoitteesta www.hymyahuuleen.fi ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksestä osoitteesta www.lounais-suomensyopayhdistys.fi

Lisätietoja kesätyöpaikasta löytyy myös OP Turun Seudun verkkosivulta, sillä kesätyöpaikka on osa Kesäduuni OP:n piikkiin 2020 -kampanjaa. Tästä kampanjasta kerrotaan seuraavaksi.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on mukana Kesäduuni OP:n piikkiin 2020 -kampanjassa

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry on mukana Kesäduuni OP:n piikkiin 2020 -kampanjassa, jonka avulla tuetaan nuorten työllistymistä ja työelämään tutustumista. Kampanjassa OP Turun Seutu lahjoittaa kampanjassa mukana oleville yhdistyksille nuoren palkan. Yhdistys vastaa kesätyöntekijän valintaprosessista, perehdytyksestä, työnohjauksesta, käytännön palkanmaksusta sekä muista työnantajavelvoitteista. Kesätyötä voi hakea, kun on täyttänyt 15 vuotta 31.5.2020 mennessä, eikä täytä 18 vuotta ennen 31.8.2020.

OP on mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja työllistäessään nuoren yhdistys sitoutuu noudattamaan Vastuullisen kesätyön periaatteita.

Valtakunnallisesti OP tarjoaa kesällä 2020 yli 2100 kesätyöpaikkaa 15–17-vuotialle nuorille OP:n piikkiin yleishyödyllisissä yhdistyksissä. Kyseessä on seitsemäs kesä, jolloin Osuuspankit ympäri Suomen tarjoavat nuorille mahdollisuuden tutustua työelämään.

Koronaviruksen vaikutus kesätyöntekijän palkkaamiseen

Toivomme, että voimme koronaviruspandemiasta huolimatta palkata kesätyöntekijän. Seuraamme tilanteen kehittymistä sekä viranomaisohjeistuksia ja tiedotamme hyvissä ajoin, mikäli tilanne on se, ettei kesätyöntekijää voida palkata. Tiedotamme asiasta tällä verkkosivulla sekä sosiaalisessa mediassa.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on yksi Suomen suurimmista alueellisista kansalaisjärjestöistä noin 28 000 henkilöjäsenellä. Yhdistys tarjoaa kuntoutus-, tuki- ja neuvontapalveluja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.

#kesäduuniOPnpiikkiin

Kuva: ©Masson – stock.adobe.com