Keskusteluryhmät tarjoavat vertaistukea – ilmoittaudu mukaan!

Nainen juoksee kukkaniityllä kohti auringonlaskua.

(1.6.2022)

Toisilta samankaltaisessa tilanteessa olevilta saatava vertaistuki on tärkeä osa sairastuneen tukemista. Tietyissä tilanteissa vain toinen saman kokenut voi täysin ymmärtää vakavan sairauden kanssa elävää. Tämän vuoksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syksyllä kaksi maksutonta vertaistukiryhmää.

Molemmissa ryhmissä on mahdollista jakaa luottamuksellisesti kokemuksia ja ajatuksia muiden saman kokeneiden kanssa. Ryhmien vetäjänä toimii vaativan erityistason psykoterapeutti Florence Schmitt. Ilmoittautuminen ryhmiin on käynnissä.

Takaisin elämään -ryhmä

• Ryhmä on tarkoitettu henkilöille, joiden syöpähoidot ovat päättyneet enintään puoli vuotta sitten. Ryhmässä jaetaan kokemuksia henkisestä ja fyysisestä toipumisesta muiden saman kokeneiden kanssa.
  • Ryhmä kokoontuu Meri-Karinassa maanantaina 22.8., 5.9., 19.9., 3.10. ja 17.10.2022 klo 17.00–18.30.

Elämä, jätä ovi auki -ryhmä

• Ryhmä on tarkoitettu henkilöille, joiden aktiiviset syöpähoidot ovat päättyneet ja he ovat siirtyneet palliatiiviseen hoitoon. Ryhmässä jaetaan kokemuksia ja ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
  • Ryhmä kokoontuu Meri-Karinassa maanantaina 22.8., 5.9., 19.9., 3.10. ja 17.10.2022 klo 14.45–16.15.

Molempiin ryhmiin otetaan 8–10 osallistujaa. Ryhmät kokoontuvat Meri-Karina hyvinvointikeskuksessa, joka sijaitsee osoitteessa Seiskarinkatu 35, Turku.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen
Vastaava hoitaja Teija Kemppainen