Koronavirus vaikuttaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaan

(13.3.2020)

Tietoja päivitetty 18.5.2020.

Koronavirustilanteen vuoksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on peruuttanutta tapahtumat ja yleisötilaisuudet sekä keskeyttänyt kasvokkaisen kurssi- ja vastaanottotoiminnan väliaikaisesti toukokuun loppuun saakka. Tämä koskee myös kaikkien Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastojen ja potilaskerhojen toimintaa sekä yhdistyksen vapaaehtoistoimintaa.

Lisäksi Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa sijaitseva Merina-Shop on kiinni toistaiseksi. Turun yliopistollisessa keskussairaalassa sijaitseva Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen infopiste on toistaiseksi poissa käytöstä. Tämä tarkoittaa sitä, että infopisteellä ei ole hoitajan vastaanottoa keskiviikkoisin eikä pisteellä sijaitsevaan postilaatikkoon voi jättää hoitopäiväkorvaushakemuksia. Huomaathan myös, että yhdistyksen lapsiperhekoordinaattori ei tee toistaiseksi käyntejä Turun yliopistollisen keskussairaalan UC10-osastolle.

Seuraa yhdistyksen tiedotusta

Tapahtumiin, kursseille ja ryhmiin sekä muihin vastaaviin ennakkoon ilmoittautuneille osallistujille ilmoitetaan muutoksista henkilökohtaisesti. Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme mahdollisista toimintaamme koskevista muutoksista verkkosivullamme sekä sosiaalisessa mediassa. Löydät meidät seuraavista kanavista: Facebook: @lssyopajarjestot, Instagram: @lssyopajarjestot, Twitter: @lssyopajarjesto, LinkedIn: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys – Sydvästra Finlands Cancerförening ja YouTube: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys.

Tapahtumien mahdollinen uudelleen järjestäminen

Tiedotamme verkkosivullamme ja sosiaalisessa mediassa myös tapahtumien mahdollisesta uudelleen järjestämisestä myöhempänä ajankohtana, kun koronavirustilanne on ohitse ja tapahtumien järjestäminen on jälleen mahdollista.

Lähes kaikki maalis-, huhti-, touko- ja kesäkuussa pidettäväksi tarkoitetut syöpäkurssit järjestetään myöhemmin tänä vuonna. Katso siirrettyjen kurssien uudet ajankohdat tältä verkkosivulta. Ilmoittautuminen kursseille on käynnissä.

Uudet Takaisin elämään -keskusteluryhmät aloittavat syksyllä. Mukaan ryhmiin ovat tervetulleita sekä kevään ryhmiin ilmoittautuneet että uudet kiinnostuneet. Katso kokoontumisten ajankohdat ja ilmoittautumisohjeet. Ryhmissä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia siitä, millaista on ollut palata takaisin tavalliseen elämään syöpähoitojen päättymisen jälkeen. Molempia ryhmiä vetää psykoterapeutti Florence Schmitt.

Wellness Weekend for Ladies -tapahtuma sekä Äijäpäivä järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Vuoden toinen Wellness Weekend for Ladies -tapahtuma pidetään 14.–15.11.2020 ja Äijäpäivä 17.9.2020. Toukokuulta peruttu virkistysloma järjestetään 14.–18.12.2020. Lisää näistä kolmesta tapahtumasta voit lukea tältä verkkosivulta.

Tavoitat meidät puhelimitse ja sähköpostitse

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen henkilökunnan tavoittaa toistaiseksi pääasiassa puhelimitse tai sähköpostilla. Tavoitettavissa olevien henkilöiden yhteystiedot:

Johto:

Ville Viitanen, toimitusjohtaja
02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi

Henje Hyppänen-Joutsa, hallintopäällikkö
02 2657 669, henje.hyppanen@lssy.fi

Asiakkaiden neuvonta ja ohjaus:

Tiina Hvitfelt, erikoissairaanhoitaja
02 2657 649, tiina.hvitfelt@lssy.fi

Jäsenasiat:

Jäsentoimisto

Matkatoimisto Matkarin matkat:

Matkatoimisto Matkari
matkari@lssy.fi

Asuntovuokraus:

Ville Viitanen, toimitusjohtaja
02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi

Viestintä:

Minna Lämsä, viestintäsuunnittelija
02 2657 602, minna.lamsa@lssy.fi

Syöpäjärjestöjen valtakunnalliset neuvontapalvelut tarjoavat tietoa ja tukea sairastuneille ja läheisille puhelimitse, sähköpostitse tai chatissä. Syöpäjärjestöjen valtakunnallisen neuvontapalvelun yhteystiedot löydät tältä verkkosivulta. Ajankohtaisin tieto koronavirustilanteesta Suomessa löytyy Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sivustolta.