Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry ja Petrea Säätiö sr aloittavat yhteistyön – Petrea Kuntoutuksen toimipiste myös Meri-Karinaan

(12.1.2017)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry ja Petrea Säätiö sr ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Petrean kuntoutuspalvelutoiminta aloittaa toimintansa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa helmikuussa 2017. Toimipisteen nimeksi tulee Petrea Kuntoutus, Meri-Karina Turku. Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa tullaan toteuttamaan muun muassa tuki- ja liikuntaelinsairaille suunnattua tules-kuntoutusta.

Petrea Säätiön jo vuonna 2012 aloittama kuntoutuspalvelutuotanto nykyisessä Holiday Club Caribian toimipisteessä jatkuu laajentuen sisältämään aiempaa monipuolisempia kuntoutuspalveluita.

Petrea Säätiön tarkoituksena on parantaa kuntoutusmahdollisuuksia sekä edistää ja säilyttää ihmisten terveyttä ja kuntoa. Tarkoituksensa toteuttamiseksi Petrea Säätiö tuottaa Turun toimipisteissään erilaisia kuntoutuspalveluja etenkin työväestölle.

–Meri-Karinan hyvinvointikeskus tarjoaa Petrea Kuntoutukselle toimivat puitteet monipuoliselle kuntoutuspalvelujen toteutukselle merellisessä ympäristössä. Olemme erittäin tyytyväisiä tulevasta yhteistyöstä, joka tulee osaltaan tukemaan asiakkaittemme kuntoutusprosessin vaikuttavuutta, iloitsee Petrea Säätiön toimitusjohtaja Päivi Dahl.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen tavoitteena on auttaa syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään sekä toteuttaa ennaltaehkäisevää työtä. Yhdistyksen toiminnan keskus on Turun Hirvensalossa sijaitseva Meri-Karinan hyvinvointikeskus, jossa toteutetaan terveydenedistämistoimintaa, sopeutumisvalmennustoimintaa sekä laajaa palveluasumistoimintaa majoitus- ja ravitsemuspalvelujen ohessa.

–Alkamassa on uusi, huomattava yhteistyö, jonka myötä Meri-Karinan hyvinvointikeskus saa kaivattua lisämyyntiä majoitus- ja ravitsemuspalveluiden osalta. Tulevasta yhteistyöstä on jatkossa etua kummankin osapuolen toteuttamissa palveluissa, toteaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimitusjohtaja Ville Viitanen.