Matkalla mukana -kiertue pysähtyy Loimaalle

(3.5.2024)

Harkitsetko liittyväsi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi? Pohditko osallistuvasi kurssille? Kaipaatko ammattilaisen tukea? Haluaisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi? Tervetuloa tutustumaan yhdistykseen Loimaalle! Olemme mukana Loimaan kauppatorilla järjestettävissä kesän avajaisissa lauantaina 25.5. klo 12.00–15.00. Koko perheen tapahtuma on maksuton.

Tarjolla on tietoa muun muassa jäsenyydestä, kursseista, perhepalveluista, neuvonta-asemien palveluista, terveyden edistämisestä, vapaaehtoistoiminnasta ja psykososiaalisen tuen palveluista. Paikalle kaartaa myös yhdistyksen Touko-terveysbussi. Tule rohkeasti juttelemaan! Mikäli et vielä ole yhdistyksen jäsen, voit liittyä jäseneksi ja saat upean kassin! Voit myös kokeilla onneasi pyörittämällä onnenpyörää, josta voi voittaa hienoja palkintoja!

Loimaan Kauppatorilla ja Keskuspuistossa vietetään kyseisenä lauantaina Loimaan Kesän avausta. Menossa mukana on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen lisäksi myös monia muita yhdistyksiä ja seuroja sekä yrityksiä. Luvassa on  muun muassa Loimaan liikuntapalveluiden vetämä liikunnallinen hetki, musiikkia, lauluesityksiä, pihapelejä, petankkia, arvontoja, visailuja, kamppailulajiesityksiä ja lapsille pomppulinna ja väritystehtäviä. Myynnisssä on käsitöitä ja erilaisia herkkuja ja pientä purtavaa. Paikalla on myös Loimaan sotaveteraanien soppatykki. Lue lisää tapahtumasta täältä.

Mittauta puristusvoimasi ja kokeile Mindful Bodya ja äänimaljarentoutusta

Puristusvoima kertoo paljon terveydestä. Puristusvoimatestissä mitataan käden puristusvoimaa, joka yleensä kuvaa myös yleistä lihasvoimaa. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen pisteellä sinulla on hyvä tilaisuus mittauttaa kätesi puristusvoima ja saada tietoa lihavoimasi tasosta. Pääset myös mukaan yhdistyksen sairaanhoitaja Mia Kuusiston ohjaamalle Mindful Body -tunnille klo 14.00–14.45 sekä vastaavan hoitajan Teija Kemppaisen ohjaamaan äänimaljarentoutukseen klo 14.45–15.05. Molemmille tunneille on säävaraus. Otathan vesipullon ja patjan mukaan ja pukeuduthan rentoihin vaatteisiin.

Mindful Body on kotimainen liikuntalaji, joka yhdistää kehon ja mielen hyvinvoinnin. Tunnilla opetellaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan sen kireyksiä ja kiputiloja sekä työstämään niitä pois. Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen.

Kiertue jatkaa syksyllä matkaa kohti Saloa ja Uuttakaupunkia

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue jatkaa syksyllä Saloon ja Uuutenkaupunkiin. Saloon pysähdytään keskiviikkona 11.9. klo 9–18 ja Uuteenkaupunkiin torstaina 24.10. klo 9–18. Lisää tietoa näistä pysähdyksistä kerrotaan myöhemmin.