Minun suruni – surukurssi läheisensä syöpäsairauteen menettäneille

(9.10.2017)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää surukurssin läheisensä syöpäsairauteen menettäneille henkilöille. Kurssi pidetään Loimaan sairaalassa, osoitteessa Seppälänkatu 15–17, alkaen 23.11.2017.

Surukurssille voi hakeutua Loimaan seudulta läheisensä 1–2 viime vuoden aikana syöpäsairauteen menettäneet henkilöt. Ryhmä kokoontuu yhteensä 5 kertaa, kerran viikossa klo 16–18 (n. 2–3 tuntia kerrallaan): to 23.11., to 30.11., to 7.12., to 14.12. ja ti 19.12. (Huom. tiistaipäivä)

Kurssilla käsitellään surua erilaisin toiminnallisin menetelmin yhdessä ja yksilöinä. Sururyhmä on turvallinen ja ammattilaisten ohjaama purku- ja latauspaikka. Sen tarkoituksena on saada tosistaan välittävien ja toisiaan tukevien muodostama vertaisryhmä, jossa on lupa surra, näyttää suruaan, keskustella ja kysyä vaikeitakin kysymyksiä luottamuksellisessa ilmapiirissä. Ryhmää ohjaavat mm. syöpäsairaanhoitaja, kurssitoiminnan vastaava hoitaja, palliatiivinen lääkäri ja sairaalateologi.

Kurssille on STEAn oma hakukaavake. Hakemuksia saa:

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan ryhmään!

Lisätiedot:

• syöpäsairaanhoitaja Pirkko-Liisa Santala, 02 2657 619 (keskiviikkoisin)
  • Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657 610