Osallistu Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen arpajaisiin ja tue toimintaa

(23.3.2021)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys viettää tänä vuonna 70-vuotisjuhlavuottaan. Juhlavuoden kunniaksi yhdistys järjestää arpajaiset, joiden tuotto käytetään psykososiaalisen tuen palveluihin.

Vuonna 1951 perustettu Lounais-Suomen Syöpäyhdistys täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi yhdistys järjestää postituksella toteutettavat arpajaiset. Jokaiselle yhdistyksen jäsenelle on lähetty viime viikon perjantaina 19. maaliskuusta postitse kirje, joka sisältää viisi kappaletta kuuden euron hintaisia arpoja. Lisäksi arpoja on myynnissä myös verkossa.

Arpajaisten päävoittona on 3 000 euron arvoinen Scandic-lahjakortti. Lisäksi arvotaan yli 30 300 muuta palkintoa.

Psykososiaalinen tuki on tärkeää

Arpajaisista saatava tuotto käytetään psykososiaalisen tuen palveluihin, joita ovat syöpää sairastavien ja heidän läheistensä psykoterapiapalvelu ja vertaistukiryhmät sekä neuvontahoitajien ja psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotot. Palvelut ovat maksuttomia yhdistyksen toimialueella asuville syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Yhdistyksemme tarjoama psykososiaalinen tuki on ensiarvoisen tärkeää syöpään sairastuneille, etenkin heille, joilla ei ole ympärillään tukiverkkoa. Usein sairastunut myös haluaa säästää läheisiään, minkä vuoksi on hyvä, että kipeimpiä ajatuksiaan voi purkaa esimerkiksi yhdistyksemme neuvontahoitajalle tai saman kokeneelle vertaistukihenkilöllemme, kertoo vastaava hoitaja Teija Kemppainen Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Kemppaisen mukaan myös sairastuneen läheisiä on tärkeä tukea, sillä vakavan sairauden äärellä jokainen perheenjäsen käy läpi oman kriisinsä. Sairastuneen läheiset jäävät myös usein yksin ajatuksineen ja tunteineen.

Auta syöpää sairastavaa ja hänen läheistään

Osallistu arpajaisiin lunastamalla postitse saamasi arvat. Arpajaiskirjeessä kerrotaan tarkat ohjeet, kuinka arpajaisiin voi osallistua. Arpoja on myynnissä myös verkossa. Osta arpa osoitteessa www.onlinearpa.net. Verkossa arpoja on myynnissä 1 000 kappaletta.

Arpajaiset järjestetään Poliisihallituksen luvalla RA/2021/56. Luvan voimassaoloaika ja arpojen myyntiaika on 22.3.2021–21.9.2021 Varsinais-Suomen, Kanta-Hämeen ja Satakunnan maakunnissa.

Koneellinen arvonta on suoritettu kaikkien myynnissä olleiden arpojen kesken. Voittojen määrän ja sekoituksen on valvonut Helsingin poliisilaitoksen edustaja Tavara-arpa ry:ssä.

Arpoja on myynnissä yhteensä 150 000 kappaletta, niiden yhteenlaskettu myyntihinta on 900 000 euroa. Voittoja on yhteensä 30 305 kappaletta ja niiden yhteenlaskettu arvo on 322 119,50 euroa. Voitot on lunastettava 20.11.2021 mennessä. Arpajaisten tuotto käytetään syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä psykososiaalisen tuen palveluihin.

Arpajaisten ilmeestä vastaa Good Creative Company.