Parikursseilta voimavaroja suolistosyöpäpotilaille

(19.6.2017)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Suomen Suolistosyöpäyhdistys Colores järjestävät kaksi sopeutumisvalmennuskurssia suolistosyöpäpotilaille Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Kurssit pidetään 4.–6.8. sekä 1.–3.12.

Kurssit ovat parikursseja, jonne suolistosyöpäpotilas voi tulla kumppaninsa tai muun läheisen kanssa. Kurssi tukee sekä potilaan että hänen läheisensä selviytymistä ja jaksamista sairauden mullistamassa elämässä. Kurssi järjestetään Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen tuella.

Täytä tulostettava hakulomake ja toimita se Meri-Karinaan, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakea voi myös sähköisellä lomakkeella. Hakuaika umpeutuu yhtä kuukautta ennen kurssin alkua.

Avoin yleisöluento suolistosyövästä 18.10.

Tervetuloa lokakuussa kuulemaan ja keskustelemaan suolistosyöpään liittyvistä aiheista Tyksin T-sairaalaan (Risto Lahesmaa -sali, Hämeentie 11, Turku). Tilaisuus pidetään keskiviikkona 18.10. klo 17–18.30. Vapaa pääsy, ilmoittautumista ei tarvita. Luento toteutetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen ja Coloresin yhteistyönä.

Ohjelma:

• Tilaisuuden avaus, järjestäjät
  • klo 17–18 Suolistosyövän kirurginen hoito
    Arto Rantala, dosentti, kirurgian ja vatsaelinkirurgian erikoislääkäri
  • klo 18–18.30 Kysymyksiä
  • Tilaisuuden päätös