NIKO kouluttaa: Terveydenedistäminen nuorten arjessa -seminaari 25.4.

(30.1.2019, päivitetty 18.3.2019)

Sun valinta! Terveydenedistäminen nuorten arjessa -seminaari on suunnattu nuorten parissa toimiville sosiaali-, terveys- ja koulutusalan ammattilaisille ja opiskelijoille. Tilaisuus on maksuton ja sisältää kahvitarjoilun.

Aika: torstai 25.4.2019 klo 8.30–13
Paikka: Turun ammattikorkeakoulu, ICT-talo, Alpha-auditorio, Joukahaisenkatu 3, Turku

Seminaarissa käsitellään mm. seuraavia aihekokonaisuuksia:

• Miksi nuoret käyttävät nuuskaa?
  • Tupakkatuotteet ja suunterveys
  • Vertaispaine ohjaa nuorten valintoja
  • Vahva vanhemmuus tukee nuoren kasvua
  • Nuori ja päihteet – millaisen kasvuympäristön aivot tarvitsevat?

Ilmoittaudu mukaan täyttämällä verkkolomake

Tarkemmat ohjelmatiedot julkaistaan luennoitsijoiden varmistuttua.

Kohtaamisia nuorten arjessa – yhdessä olemme enemmän!

Seminaari on samalla NIKO II -projektin kick off -tapahtuma ja NIKO I -projektissa laaditun AMK-julkaisusarjan artikkelikokoelman ”Verkostoitumisesta seitittymiseen – kohtaamisia nuorten arjessa” julkistamistilaisuus. Uutuusteoksessa terveydenedistämisen käsitettä lähestytään moniammatillisen asiantuntijajoukon voimin ja esitellään NIKO-projektissa havaittuja oivalluksia ennaltaehkäisevän työn hyödynnettäviksi. Julkaisun ovat toimittaneet Minna Salakari, Raija Nurminen ja Aleksi Rajamäki.

NIKO-projekti on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen alueellinen kehittämisprojekti, joka pyrkii ennaltaehkäisemään nuorten nikotiinituotteiden käyttöä. Tarkoituksena on kehittää toiminnallisia ja osallistavia terveyden edistämisen malleja nuorille ja heidän lähiaikuisilleen.

Lisätiedot: