Tietoa ja tukea läpi kesän

(12.6.2017)

Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelun neuvontahoitajat ovat koko kesän paikalla potilaita ja omaisia varten. Myös Syöpäkipulinja ja Syöpäjärjestöjen etuusneuvonta palvelevat kesällä normaalisti.

Maksutonta puhelinneuvontaa saa numerosta 0800 19414 (ma ja to klo 10–18 sekä ti, ke ja pe klo 10–15). Voit myös lähettää viestin tai toiveen soittopyynnöstä sähköpostiosoitteeseen neuvonta@cancer.fi. Syöpäjärjestöjen maksuttomaan neuvontapalveluun voi ottaa yhteyttä mistä päin Suomea tahansa. Hoitajat vastaavat viestiisi mahdollisimman pian.

Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään sekä tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi. Syöpäkipulinja palvelee arkisin klo 9–12 numerossa 050 369 6707.

Syöpä tuo mukanaan kysymyksiä ja huolta myös toimeentulosta, korvauksista ja erilaisista maksuista. Jos toimeentulo, sosiaalietuudet tai potilaan oikeudet herättävät kysymyksiä, Syöpäjärjestöjen valtakunnallinen etuusneuvonta auttaa. Maksuton etuusneuvontapuhelin palvelee keskiviikkoisin klo 15–17 numerossa 0800 411 303

Lue lisää valtakunnallisista neuvontapalveluista:
» www.kaikkisyovasta.fi/neuvontapalvelut
» www.neuvontahoitaja.fi

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontapiste Tyksin T-sairaalassa on auki vielä kesäkuun keskiviikkoina klo 9–12, ennen heinä- ja elokuun kesätaukoa. Syöpätautien poliklinikan edustalla sijaitseva neuvontapiste on kiinni seuraavina keskiviikkopäivinä: heinäkuussa 5.7., 12.7., 19.7. ja 26.7. sekä elokuussa 16.8., 23.8. ja 30.8.

Jos Sinä tai läheisesi tarvitsette vertaistukihenkilöä tai olet itse kiinnostunut toimimaan tukihenkilönä, ota yhteyttä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssi- ja neuvontapalveluihin numeroon 02 2657 619. Vertaistuki on vapaaehtoista ja vastavuoroista kokemusten vaihtoa sekä tukemista samassa elämäntilanteessa olevien tai samoja ongelmia käsittelevien kesken.