Tyksissä järjestetään Selviytyminen arjessa syöpähoitojen keskellä -tilaisuuksia keväällä ja syksyllä

(17.1.2017)

Tilaisuudet on tarkoitettu kaikille syöpään vasta sairastuneille ja syöpähoitojen alkuvaiheessa oleville aikuisille potilaille läheisineen. Tilaisuudessa saat ajankohtaista tietoa sekä uusia näkökulmia sairastumisen aiheuttamassa muuttuneessa elämäntilanteessa. Keväällä tilaisuudet pidetään 1.3. ja 31.5.2017 ja syksyllä 30.8. ja 29.11.2017. Tilaisuudet ovat maksuttomia, eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Osallistuminen on vapaaehtoista. Muutokset ohjelmassa ovat mahdollisia.

12.00 – 13.40   Tilaisuuden avaus, kuntoutusohjaaja
Syövän hoitokäytännöt, lääkäri
Mitä hyvältä tiedolta vaaditaan? sairaanhoitaja
Liikunta tukemaan hyvinvointia, fysioterapeutti
Syöpäpotilaan hoitoa tukeva ravitsemus, ravitsemusterapeutti
13.40 – 14.15 Kahvi/tee/pullatarjoilu, keskustelua ja ajatusten vaihtamista T-sairaalan kahviossa. Wc:t sijaitsevat lähellä luentosalin sisäänkäyntejä 1. ja 2. kerroksessa.
14.15 – 16.00   Sairastuneen sosiaaliturva, sosiaalityöntekijä
Jaksamisen tukeminen, vertaistuki ja kuntoutuminen, seksuaalineuvoja/-terapeutti, perheterapeutti, kriisityöntekijä/sairaalapappi, LSSY:n edustaja/ vertaistukihenkilö
Tilaisuuden päätös, kuntoutusohjaaja

Tilaisuudet pidetään Tyksin T-sairaalassa, Risto Lahesmaa -salissa (Hämeenkatu 11, Turku). Sali sijaitsee sisääntulokerroksessa, T-sairaalan pääaulasta vasemmalle. Lisätietoja saat kuntoutusohjaaja Minna Mikolalta (p. 02 313 7295). Ilmoita mahdollinen erikoisruokavaliotoiveesi ennen tilaisuuden alkua kuntoutusohjaajalle.