Julkaisut

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys toimittaa kahta julkaisua: kerran vuodessa ilmestyvää LOKI-lehteä sekä niin ikään kerran vuodessa ilmestyvää Oma Loki -lehteä.

LOKI. Tietoa ja tukea Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksestä.

LOKI tulee Lounais-Suomesta, ja teemme sitä lounaissuomalaisille, jotka ovat kiinnostuneita omasta ja läheistensä terveydestä. Matkaamme syövän ehkäisystä sen hoitopolulle. Kerromme syöväntorjunnasta, syövän diagnosoinnista, hoidosta ja kuntoutuksesta. Tarjoamme luotettavaa tietoa ja tukea, jonka avulla jokainen meistä voi ehkäistä tai sairastaa syöpää ja tukea läheisiään. Tukeudumme pitkälti lounaissuomalaisiin syövän asiantuntijoihin.

LOKI on tuttu merellisille ihmisille. Lokikirjaan kirjoitetaan tärkeitä laivoilla tapahtuvia asioita. Loki on myös laivan nopeuden ja sen kulkeman matkan mittauslaite. Samalla tavalla kerromme ja kirjaamme ylös tärkeitä asioita elämästä ja sen solmukohdista, kun kumppaniksi ilmaantuu syöpä, joka on tauti tautien joukossa ja josta asiantuntijat tietävät päivä päivältä yhä enemmän.

Lehden historia juontaa juurensa vuoteen 1977, jolloin Lounais-Suomen Syöpäsanomat -niminen julkaisu ilmestyi ensimmäistä kertaa. Lehdessä oli kahdeksan sivua, ja sitä painettiin 20 000 kappaletta. Levikin kasvu oli alkuvuosina huimaa, sillä Syöpäsanomat saavutti 200 000 painosmäärän ensimmäisen kerran jo 80-luvun puolivälissä. Syöpäsanomat sai uuden Lounais-Suomen Syöväntorjuntasanomat -nimen ja taiteilija Ulla Nymanin suunnitteleman nimilogon vuonna 1990. LOKI-nimi otettiin käyttöön maaliskuussa 2016. Logon on suunnitellut Aleksi Rajamäki.

Tänä päivänä LOKIn painos on 222 000 kappaletta, ja se jaetaan kerran vuodessa syksyisin ilmaisjakeluna Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen koko toiminta-alueelle eri jakeluyhtiöiden toimesta sekä yhdistyksen sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille valtakunnallisesti. LOKIn toteutuksen apuna on yhdistyksen hallituksen nimeämä viestintäneuvosto, jonka puheenjohtajana toimii tiedetoimittaja ja -tiedottaja Tuula Vainikainen.

Ajankohtaista

Vuoden 2020 LOKI-lehti on ilmestynyt lokakuun alkupuolella, ja se on jaettu yhdistyksen toimialueelle ilmaisjakeluna. Lehti jaetaan myös alueen apteekkeihin, sairaaloihin, terveyskeskuksiin sekä osaan Turun yliopistollisen keskussairaalan osastoja. Lehti on luettavissa myös digitaalisena. Seuraava numero julkaistaan syksyllä 2021.

Siirry lukemaan vuoden 2020 LOKI-lehden digitaalista versiota

Oma Loki. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenen oma lehti.

LOKI-lehden lisäksi yhdistys julkaisee Oma Loki -nimistä lehteä, joka postitetaan yhdistyksen jäsenille kerran vuodessa, helmikuun puolivälissä. Vuoteen 2019 saakka lehti ilmestyi nimellä Jäsentiedote. Vuonna 2020 lehti uudistettiin sisällöllisesti ja visuaalisesti.

Uudistuneessa lehdessä on aikaisemmin ilmestyneisiin jäsenlehtiin verrattuna enemmän toimituksellista aineistoa, kuten henkilöhaastatteluja. Matkatoimisto Matkarin matkat esitellään lehden välissä toimitettavassa omassa liitteessään. Lehden kokonaispainosmäärä on noin 33 000 kpl.

Ajankohtaista

Seuraava Oma Loki -lehti ilmestyy vuoden 2021 helmikuun puolivälissä. Haluaisitko ilmoittaa kyseisessä lehdessä? Tutustu mediakorttiin.

Lataa Oma Loki -lehden mediakortti (pdf)

Ilmoitusmyynti

Sirpa Koskinen
02 4886 367 / 0400 535 764
matkahorisontti@gmail.com

Mediakortit

Lataa Oma Loki -lehden mediakortti (pdf)
Lataa LOKI-lehden mediakortti (pdf)

Lue verkossa

LOKI-lehti

LOKI ilmestyy paitsi painettuna myös digitaalisena näköislehtenä.

Siirry lukemaan vuoden 2020 näköislehteä

Siirry LOKI 2/2019 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 1/2019 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 2/2018 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 1/2018 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 1/2017 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 2/2017 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 1/2016 -lehden näköislehteen

Siirry LOKI 2/2016 -lehden näköislehteen

Oma Loki -lehti

Oma Loki -lehti ilmestyy paitsi painettuna myös digitaalisena näköislehtenä. Oma Loki -lehteä julkaistiin Jäsentiedote-nimellä ennen vuotta 2020.

Siirry Oma Loki 2020 -lehden näköislehteen

Siirry Jäsentiedote 2019 -lehden näköislehteen

Siirry Jäsentiedote 2018 -lehden näköislehteen

Lounais-Suomen Syöväntorjuntasanomat

LOKI-lehteä julkaistiin Lounais-Suomen Syöväntorjuntasanomat -nimellä ennen vuotta 2016. Tutustu lehtiarkistoon!

Syöväntorjuntasanomat 1/2015 näköislehti

Syöväntorjuntasanomat 2/2015 näköislehti