Sairastuneelle

Syöpä muuttaa elämää. Et ole kuitenkaan yksin sairauden kanssa, sillä sinun on mahdollista saada monenlaista apua muuttuneessa elämäntilanteessa.

Vertaistuki

Kaipaatko tukihenkilöä tai ystävää jakamaan ajatuksia ja kokemuksia? Kauttamme voit saada koulutetun tukihenkilön, jonka roolina on olla kokemusten jakaja, kuuntelija, keskustelija ja rinnalla kulkija.

Syöpäneuvonta

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen syöpäneuvontapalvelut ovat kaikkien käytössä Turussa, Salossa ja Loimaalla. Opastusta ja tukea on saatavilla myös Forssassa ja Uudessakaupungissa.

Majoituspalvelut hoitojen aikana

Hoitojen aikana syöpäpotilas voi majoittua maksuttomasti Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa edellyttäen, että Kelan korvausehdot yöpymisrahan maksamista varten täyttyvät. Eetu ei koske turkulaisia potilaita.

Aurinkoagentti 2.0

Aurinkoagentti 2.0 – lasten aurinkorasvauksen ohjaus päiväkodeissa -toiminnan tavoitteena on lisätä lasten tietoisuutta auringon riskeistä ja edistää lasten omatoimista aurinkorasvausta sekä lisätä vanhempien tietoutta lasten aurinkosuojaamiseen liittyen. Aurinkoagentit ohjaavat lapsia ja aikuisia aurinkorasvauksessa sadun ja leikin menetelmin.

Aurinkoaamiainen-koulutukset

Aurinkoagentti-toiminnassa järjestetään koulutusta päivähoidon ammattilaisille. Koulutusten tarkoituksena on lisätä lasten parissa toimivien ammattilaisten tietoisuutta auringon riskeistä ja opettaa heitä huolehtimaan lasten aurinkosuojauksesta oikealla tavalla.