Terveyden edistäminen nuorten arjessa

Miltei puolet syövistä voitaisiin ehkäistä elintapoihin ja elinympäristöön vaikuttamalla. Niko-toiminnassa toteutetaan terveyden edistämisen työtä yhdessä nuorten ja heidän lähiyhteisöjensä kanssa.

Sairastuneelle

Syöpä muuttaa elämää. Et ole kuitenkaan yksin sairauden kanssa, sillä sinun on mahdollista saada monenlaista apua muuttuneessa elämäntilanteessa.

Vertaistuki

Kaipaatko vertaista jakamaan ajatuksia ja kokemuksia? Tule mukaan vertaistoimintaan!

Syöpäneuvonta

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen syöpäneuvontapalvelut ovat kaikkien käytössä Turussa, Salossa ja Loimaalla. Opastusta ja tukea on saatavilla myös Forssassa ja Uudessakaupungissa.

Lapsiperheet

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tukee perheitä, joissa vanhempi tai lapsi sairastaa syöpää.

Aurinkoagentti 2.0

Aurinkoagentti 2.0 – lasten aurinkorasvauksen ohjaus päiväkodeissa -toiminnan tavoitteena on lisätä lasten tietoisuutta auringon riskeistä ja edistää lasten omatoimista aurinkorasvausta sekä lisätä vanhempien tietoutta lasten aurinkosuojaamiseen liittyen. Aurinkoagentit ohjaavat lapsia ja aikuisia aurinkorasvauksessa sadun ja leikin menetelmin.

Aurinkoagentti-koulutukset

Aurinkoagentti-toiminnassa järjestetään koulutusta varhaiskasvatuksen ammattilaisille. Koulutusten tarkoituksena on lisätä lasten parissa toimivien ammattilaisten tietoisuutta auringon riskeistä ja opettaa heitä huolehtimaan lasten aurinkosuojauksesta oikealla tavalla.