Aurinkoaamiainen-koulutukset

Aurinkoagentti-toiminnassa järjestetään koulutusta päivähoidon ammattilaisille. Koulutusten tarkoituksena on lisätä lasten parissa toimivien ammattilaisten tietoisuutta auringon riskeistä ja opettaa heitä huolehtimaan lasten aurinkosuojauksesta oikealla tavalla.

Päivähoidon henkilöstö on avainasemassa lasten aurinkorasvauksen toteuttamisessa ja aurinkotiedon eteenpäin viemisessä.  Auringon UV-säteily on vaarallista erityisesti lapsen herkälle iholle. Useissa päiväkodeissa on kuitenkin haasteita lasten aurinkorasvauksessa päivähoidon aikana. Lisäksi monilla piha-alueilla ei ole varjopaikkoja ulkoilun ajaksi

Aurinkoaamiainen – lasten aurinkorasvaus päiväkodeissa -koulutus on suunnattu päivähoidon ammattilaisille. Tarkoituksena on lisätä ammattilaisten tietoutta lasten aurinkosuojaamisesta ja yleisestä aurinkoterveydestä. Tilaisuus on maksuton ja sisältää aamiaisen.

Koulutukset ovat osa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Aurinkoagentti 2.0 -toimintaa, ja ne järjestetään Varsinais-Suomen alueella seuraavasti:

• 25.3. Salo: Salon lukion auditorio, Kaherinkatu 2, Salo
  • 26.3. Turku: Virastotalon auditorio, Itsenäisyydenaukio 2, Turku
  • 28.3. Raisio: Raision kaupungin valtuustosali, Nallinkatu 2, Raisio
  • 29.3. Kaarina: Tuorlan majatalo, Tuorlantie 1, Kaarina

Koulutusohjelma:

• 8.30 Aurinkoaamiainen ja toiminnan esittely
  • 8.50 Auringossa terveellisesti – pienryhmätyöskentelyä
  • 9.30 Miten suojaat lapsen auringon haitoilta?/ Aurinkoagentin puheenvuoro
  • 9.45 Keskustelua ja materiaalien jako

Koulutuksessa tarjotaan osallistujien päiväkoteihin koulutus- ja ohjausmateriaalit sekä aurinkorasvat. Koulutukset jatkuvat keväällä 2020.

Aurinkoagentti-toimintaa sponsoroi Orion.

Ilmoittautumiset: