Lasten aurinkosuojaus

Ihon palaminen sekä elinikäinen altistuminen UV-säteilylle lisäävät ihosyövän riskiä. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys kouluttaa varhaiskasvatuksen ja alakoulujen ammattilaisia lasten aurinkosuojauksesta.

Lasten aurinkosuojaus

Kaikenikäisten lasten ja aikuisten iho tarvitsee suojaa auringon UV-säteilyltä. Auringolle altistutaan merkittävästi lapsuudessa ja nuoruudessa, jolloin oleskellaan paljon ulkona. Lapsen iho on ohut ja herkkä eikä sen suojamekanismit ole vielä täysin kehittyneet. Siksi se on herkempi UV-säteilyn vaaroille kuin aikuisen iho. Ihon palaminen sekä elinikäinen altistuminen UV-säteilylle lisäävät ihosyövän riskiä.

Lasten aurinkosuojaus -koulutukset

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys kouluttaa alueen varhaiskasvatuksen ja alakoulujen ammattilaisia lasten aurinkosuojauksesta. Koulutuksessa ammattilaisten on mahdollista päivittää tietojaan UV-säteilystä ja keinoista suojautua auringon haitoilta. Osallistujat saavat myös työkaluja ja vinkkejä aurinkosuojautumisen edistämiseen omassa työssään. Koulutuksen jälkeen osallistujalla on mahdollisuus tilata maksutta lasten aurinkosuojaukseen liittyvää materiaalia omaan toimipisteeseensä. Materiaalien avulla pyritään lisäämään myös vanhempien tietoisuutta siitä, miten auringon haitoilta voi suojautua.

Kevään etäkoulutukset

• Varhaiskasvatuksen ammattilaiset tiistaina 9.4.2024 klo 12.30–13.30 tai perjantaina 12.4.2024 klo 12.30–13.30
  • Alakoulujen ammattilaiset tiistaina 9.4.2024 klo 15.00–16.00

Koulutukset ovat maksuttomia ja ne järjestetään etänä Teams-yhteydellä. Ilmoittautuminen koulutuksiin on päättynyt.

• Pia Ilves 044 451 5655, pia.ilves@lssy.fi
  • Jenni Vaskelainen 044 451 5553, jenni.vaskelainen@lssy.fi

Lue lisää UV-säteilystä, auringolta suojautumisesta ja ihosyövistä

Tutustu www.ilmansyopaa.fi-sivustoon