Lahjoitukset ja keräykset

Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään. Kenenkään ei pitäisi jäädä sairautensa kanssa yksin. Lahjoittamalla autat meitä auttamaan. Voit esimerkiksi tehdä kertalahjoituksen, järjestää merkkipäivä- tai muistokeräyksen tai muistaa yhdistystä testamentissasi.

Lahjoitukset

Tee lahjoitus syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä hyväksi! Voit tehdä lahjoituksen seuraavilla tavoilla:

Tee tilisiirto

Tee tilisiirto rahankeräystilille: FI96 5713 4520 0005 05

Lahjoita MobilePaylla

Lahjoita MobilePayn avulla lyhytnumerolla 94488

Tee lahjoitus verkossa

Tee kertalahjoitus verkossa

Kerätyt varat käytetään:

• Terveyden edistämiseen ja syövän ennaltaehkäisemiseen tähtäävän koulutus- ja vaikuttamistoiminnan, neuvonnan ja terveyskasvatuksen kulujen kattamiseen sekä elintapaohjaukseen ja siihen tarvittavien laitteiden hankintaan.
  • Syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarjottavien maksuttomien tuki- ja neuvontapalveluiden kehittämiseen ja järjestämiseen.
  • Syövän varhaistoteamisen helpottamiseen. Varoilla katetaan luomien ja ihomuutosten tarkistuksien toteuttamisesta, rintojen omatarkkailun ohjauksesta sekä elintapaohjauksesta aiheutuneita kustannuksia.
  • Syöpäpotilaiden sosioekonomiseen tukemiseen myöntämällä hoitopäiväkorvauksia ja alkuavustuksia syöpätaudin hoidosta aiheutuneisiin kustannuksiin.
  • Syöpäpotilaiden vertais- ja virkistystoimintaan. Varoilla katetaan vertaistuki-, virkistys- ja vapaaehtoistoimintaa sekä tuetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastojen toimintaa.
  • Syövän tieteelliseen tutkimukseen jakamalla alueelliselle syöpätutkimukselle apurahoja ja matka-apurahoja.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys r.y.:lle on myönnetty rahankeräyslupa (RA/2021/804).

Merkkipäiväkeräykset ja muistolahjoitukset

Yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt voivat halutessaan lahjoittaa varoja syöväntorjuntatyöhön kunnioittaakseen merkkipäiväänsä viettävän tai edesmenneen toivetta. Adressi toimitetaan päivänsankarille tai poisnukkuneen omaisille. Adressin toimittamista varten ilmoitathan ystävällisesti yhteystietosi ville.viitanen@lssy.fi.

Lahjoittaja voi halutessaan kohdentaa lahjoitusvarat tiettyyn toimintaan, kuten lapsisyöpäpotilaille tai tieteelliseen tutkimukseen. Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Ville Viitanen, 02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi.

Testamenttilahjoitukset

Jos haluat testamentissasi huomioida syöväntorjuntatyön, syövän tieteellisen tutkimuksen tai saattohoidon tukemisen, ota yhteyttä joko toimitusjohtaja Ville Viitaseen 02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi tai asianajaja, varatuomari Martti Branderiin 02 511 7000, martti.brander@brander-manner.fi.

Halutessasi voit vierailla asianajotoimisto Brander & Mannerissa, joka sijaitsee osoitteessa Kristiinankatu 3, 20100 Turku. Käytännön asioiden sujuvoittamiseksi, otathan yhteyttä toimitusjohtaja Ville Viitaseen ennen lahjoituksen suorittamista.

Adressi

Adressi on arvokas ja kaunis tapa muistaa edesmennyttä ja ottaa osaa hänen läheisensä suruun. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen adresseja voi ostaa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta. Hinta yhdistyksen jäsenille 10 €, muille 12 €/kpl. Lisäksi myynnissä on jouluisia enkelikortteja hintaan 1,50 €/kpl. Adressien tuotto suunnataan syöpäpotilastoiminnan hyväksi. Meri-Karinan hyvinvointikeskus sijaitsee osoitteessa Seiskarinkatu 35.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaa voit tukea myös liittymällä jäseneksi.