Lahjoitukset ja keräykset

Lahjoittamalla teet hyvää ja autat meitä auttamaan. Voit halutessasi kohdentaa lahjoitusvarat tiettyyn toimintaan merkitsemällä toiveen viestikenttään.

Keräykset

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys r.y. on saanut 28.6.2019 tehdyllä päätöksellä luvan (numero RA/2019/563) keräystoiminnan suorittamiseen Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Kanta-Hämeen maakuntien alueella. Keräystapoina on luvan mukaisesti mahdollisuus käyttää tilisiirtolomakkeita, nettilahjoituksia ja keräyslippaita. Poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa on voimassa 27.6.2021 asti.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry:n rahankeräystili: FI96 5713 4520 0005 05
Voit lahjoittaa myös MobilePayn avulla lyhytnumerolla 94488

Kerätyt varat käytetään:

• syöpäpotilaiden neuvontatoimintaan
  • syövän varhaistoteamisen helpottamiseen ja siihen tarvittavien laitteiden hankintaan
  • toimitilojen parantamiseen
  • syöpäpotilaiden taloudelliseen tukemiseen
  • lapsisyöpäpotilaiden virkistystoimintaan

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry esittää kaikille lahjoittajille sydämelliset kiitoksensa!

Lahjoita suolistosyöpien tutkimukseen

Suolistosyövän sairastanut Irma Puttonen juoksee toukokuun alussa 55 kilometrin matkan kotimaisemissaan Paimiossa. Tempauksellaan Puttonen haluaa kannustaa ihmisiä lahjoittamaan suolistosyöpien tieteelliseen tutkimukseen.

Tule mukaan Puttosen keräykseen ja tee lahjoitus suolistosyöpätutkimukseen. Voit tehdä lahjoituksen jollakin seuraavista tavoista:

• Tee tilisiirto Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen rahankeräystilille FI96 5713 4520 0005 05. Kirjoita viestinkenttään NUTS. Voit itse päättää lahjoittamasi summan.
  • Lahjoita 70 hyvää tekoa -lahjoitusalustalla 10, 55 tai 70 euroa. Halutessasi voit tehdä myös isomman lahjoituksen.
  • Lahjoita MobilePayn avulla. Voit itse päättää lahjoittamasi summan.
    • Avaa MobilePay-sovellus
    • Syötä summa
    • Valitse vastaanottaja ”NUTS 55 km / Lounais-Suomen Syöpäyhdistys” tai näppäile lyhytnumero 56155 ja klikkaa ’Jatka’
    • Pyyhkäise hyväksyäksesi

Keräyksellä saadut varat jaetaan apurahoina kotimaiselle suolistosyöpätutkimukselle. Kiitos, että välität!

Miten juoksu onnistui?

Alkuperäisen suunnitelman mukaan Puttosen oli tarkoitus osallistua Kuusamossa toukokuun lopulla järjestettävän NUTS Karhunkierros -polkujuoksutapahtuman 55 kilometrin matkalle. Leikkauksen vuoksi tapahtumaan osallistuminen siirtyy ensi vuoteen, mutta Puttonen on juossut vastaavan matkan ennen leikkaustaan yhdessä ystäviensä kanssa.

Miten juoksu onnistui? Puttonen kertoo suorituksestaan blogikirjoituksessaan. Pääset lukemaan kirjoituksen alla olevasta linkistä.

Lue Voiman jäljillä -blogia

Miksi Puttonen päätti lähteä juoksemaan suolistosyöpätutkimuksen hyväksi? Lue Puttosen haastattelu, jossa hän kertoo tarinansa. Pääset lukemaan haastattelun alla olevasta linkistä.

Lue Puttosen haastattelu

Tule mukaan Facebook-ryhmäämme!

Liity Facebook-ryhmään

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys
Varainhankintakoordinaattori Kati Tilli
044 055 1571, kati.tilli@lssy.fi

Keräys järjestetään Poliisihallituksen luvalla RA/2021/224.

Lue lisää keräyksestä

Juhlavuoden arpajaiset

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi yhdistys on järjestänyt arpajaiset, joiden tuotto käytetään psykososiaalisen tuen palveluihin, joita ovat syöpää sairastavien ja heidän läheistensä psykoterapiapalvelu ja vertaistukiryhmät sekä neuvontahoitajien ja psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotot. Palvelut ovat maksuttomia yhdistyksen toimialueella asuville syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Arpajaisiin voi osallistua verkossa. Osta arpa osoitteessa www.onlinearpa.net. Verkossa arpoja on myynnissä 1 000 kappaletta. Arpajaisten päävoittona on 3 000 euron arvoinen Scandic-lahjakortti. Lisäksi arvotaan yli 30 300 muuta palkintoa.

Arpajaiset järjestetään Poliisihallituksen luvalla RA/2021/56.

Lue lisää keräyksestä

Merkkipäiväkeräykset ja muistolahjoitukset

Yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt voivat halutessaan lahjoittaa varoja syöväntorjuntatyöhön kunnioittaakseen merkkipäiväänsä viettävän tai edesmenneen toivetta. Adressi toimitetaan päivänsankarille tai poisnukkuneen omaisille. Adressin toimittamista varten ilmoitathan ystävällisesti yhteystietosi ville.viitanen@lssy.fi.

Lahjoittaja voi halutessaan kohdentaa lahjoitusvarat tiettyyn toimintaan, kuten lapsisyöpäpotilaille tai tieteelliseen tutkimukseen. Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Ville Viitanen, 02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi.

Testamenttilahjoitukset

Jos haluatte testamentissanne huomioida syöväntorjuntatyön, syövän tieteellisen tutkimuksen tai saattohoidon tukemisen, teitä palvelevat:

Ville Viitanen, toimitusjohtaja
02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi

Martti Brander, asianajaja, varatuomari
Asianajotoimisto Brander & Manner Oy
Kristiinankatu 3, 20100 Turku
02 511 7000, brander-manner.fi

Käytännön asioiden sujuvoittamiseksi, otathan yhteyttä toimitusjohtaja Ville Viitaseen ennen lahjoituksen suorittamista.

Muista surussa adressilla

Adressi on arvokas ja kaunis tapa muistaa edesmennyttä ja ottaa osaa hänen läheisensä suruun. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen adresseja voi ostaa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta (Seiskarinkatu 35, Turku) sekä jäsentoimistosta (Itäinen Pitkäkatu 30, Turku). Hinta yhdistyksen jäsenille 10 €, muille 12 €/kpl. Lisäksi myynnissä on jouluisia enkelikortteja hintaan 1,50 €/kpl.

Adressien tuotto suunnataan syöpäpotilastoiminnan hyväksi. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaa voit tukea myös liittymällä jäseneksi. Tiedustelut: 02 2657 913, matkari@lssy.fi

Adresseissa tekstit ovat seuraavat:

Muistolause sisälehdellä: ”Muistoa kunnioittaen ja suruun osaa ottaen”

Adressien kannet. Avaa kuva suurempana.

Tue toimintaa liittymällä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi.