Lahjoitukset ja keräykset

Lahjoittamalla teet hyvää ja autat meitä auttamaan. Voit halutessasi kohdentaa lahjoitusvarat tiettyyn toimintaan merkitsemällä toiveen viestikenttään.

Keräykset

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys r.y.:lle on myönnetty lupa (numero RA/2021/804) keräystoiminnan suorittamiseen koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Keräystapoina on luvan mukaisesti mahdollisuus käyttää tilisiirtolomakkeita, nettilahjoituksia ja keräyslippaita. Poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa on astunut voimaan 28.6.2021.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry:n rahankeräystili: FI96 5713 4520 0005 05
Voit lahjoittaa myös MobilePayn avulla lyhytnumerolla 94488

Kerätyt varat käytetään:

• Terveyden edistämiseen ja syövän ennaltaehkäisemiseen tähtäävän koulutus- ja vaikuttamistoiminnan, neuvonnan ja terveyskasvatuksen kulujen kattamiseen sekä elintapaohjaukseen ja siihen tarvittavien laitteiden hankintaan.
  • Syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarjottavien maksuttomien tuki- ja neuvontapalveluiden kehittämiseen ja järjestämiseen.
  • Syövän varhaistoteamisen helpottamiseen. Varoilla katetaan luomien ja ihomuutosten tarkistuksien toteuttamisesta, rintojen omatarkkailun ohjauksesta sekä elintapaohjauksesta aiheutuneita kustannuksia.
  • Syöpäpotilaiden sosioekonomiseen tukemiseen myöntämällä hoitopäiväkorvauksia ja alkuavustuksia syöpätaudin hoidosta aiheutuneisiin kustannuksiin.
  • Syöpäpotilaiden vertais- ja virkistystoimintaan. Varoilla katetaan vertaistuki- ja virkistystoiminnan toteuttamisesta aiheutuneita kustannuksia sekä vapaaehtoisten
    koulutusten ja virkistystoiminnan järjestämisestä aiheutuneita kustannuksia sekä tuetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastojen toimintaa.
  • Syövän tieteelliseen tutkimukseen jakamalla kotimaiselle syöpätutkimukselle apurahoja ja matka-apurahoja.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys esittää kaikille lahjoittajille sydämelliset kiitoksensa!

Roosa nauha -keräys

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan rintasyöpätutkimuksen lisäksi myös muiden syöpien tutkimusta. Keräykseen voi osallistua muun muassa ostamalla Roosa nauhan tai keräystuotteita tai tekemällä lahjoituksen.

Tämän vuoden Roosa nauhan on suunnitellut isänsä haimasyövälle menettänyt Maria Veitola. Hänen suunnittelemansa Roosa nauha koostuu eri väreistä, jotka muodostavat mosaiikkimaisen kuvion. Nauhan kuviointi kuvastaa sitä, että elämä koostuu erilaisista hetkistä, jotka ovat eri sävyisiä – toiset synkkiä, toiset valoisa ja kaikkea siltä väliltä. Jokainen nauha on myös uniikki.

Roosa nauha -keräyksessä nostetaan tänä syksynä esille huonoennusteiset syövät. Osa syövistä on sellaisia, että niitä on erittäin vaikea parantaa. Tällaisia syöpiä ovat muun muassa keuhkojen, maksan, sappirakon ja haiman syövät. Mutta kaikista syövistä löytyy myös huonoennusteisia muotoja. Syöpä voi olla huonoennusteinen kasvaimen tyypistä ja sijainnista riippuen, tai jos kyseessä on ärhäkästi etäpesäkkeitä kehittävä syöpä.

Myös aivokasvaimet, rintasyövät ja eturauhassyövät ovat sellaisia, joista osa on vaikeasti hoidettavia ja niiden havaitseminen ajoissa sekä erottaminen vähemmän vaarallisista tapauksista on edelleen hankalaa. Tämän vuoksi tarvitaan kaikkien syöpien huonoennusteisten muotojen tieteellistä tutkimusta. Huonoennusteinen syöpä johtaa useimpien potilaiden kuolemaan, hyväennusteiseen syöpään sairastuneista taas suurin osa paranee.

Roosa nauhan voi ostaa viiden euron kappalehintaan Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta (Seiskarinkatu 35, Turku). Nauhoja on myynnissä myös Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Roosa nauha -tapahtumissa. Lue tapahtumista täältä.

Yhdistys myy Roosa nauhoja myös yrityksille ja yhteisöille 5 euron kappalehintaan ja toimittaa nauhat perille postimaksutta. Yhteydenotot: varainhankintakoordinaattori Kati Tilli, 044 055 1571 ja kati.tilli@lssy.fi.

Lue lisää Roosa nauha -keräyksestä täältä.

Merkkipäiväkeräykset ja muistolahjoitukset

Yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt voivat halutessaan lahjoittaa varoja syöväntorjuntatyöhön kunnioittaakseen merkkipäiväänsä viettävän tai edesmenneen toivetta. Adressi toimitetaan päivänsankarille tai poisnukkuneen omaisille. Adressin toimittamista varten ilmoitathan ystävällisesti yhteystietosi ville.viitanen@lssy.fi.

Lahjoittaja voi halutessaan kohdentaa lahjoitusvarat tiettyyn toimintaan, kuten lapsisyöpäpotilaille tai tieteelliseen tutkimukseen. Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Ville Viitanen, 02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi.

Testamenttilahjoitukset

Jos haluatte testamentissanne huomioida syöväntorjuntatyön, syövän tieteellisen tutkimuksen tai saattohoidon tukemisen, teitä palvelevat:

Ville Viitanen, toimitusjohtaja
02 2657 601, ville.viitanen@lssy.fi

Martti Brander, asianajaja, varatuomari
Asianajotoimisto Brander & Manner Oy
Kristiinankatu 3, 20100 Turku
02 511 7000, brander-manner.fi

Käytännön asioiden sujuvoittamiseksi, otathan yhteyttä toimitusjohtaja Ville Viitaseen ennen lahjoituksen suorittamista.

Muista surussa adressilla

Adressi on arvokas ja kaunis tapa muistaa edesmennyttä ja ottaa osaa hänen läheisensä suruun. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen adresseja voi ostaa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta (Seiskarinkatu 35, Turku) sekä jäsentoimistosta (Itäinen Pitkäkatu 30, Turku). Hinta yhdistyksen jäsenille 10 €, muille 12 €/kpl. Lisäksi myynnissä on jouluisia enkelikortteja hintaan 1,50 €/kpl.

Adressien tuotto suunnataan syöpäpotilastoiminnan hyväksi. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaa voit tukea myös liittymällä jäseneksi. Tiedustelut: 02 2657 913, matkari@lssy.fi

Adresseissa tekstit ovat seuraavat:

Muistolause sisälehdellä: ”Muistoa kunnioittaen ja suruun osaa ottaen”

Adressien kannet. Avaa kuva suurempana.

Tue toimintaa liittymällä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi.