Perhekurssi levinnyttä rintasyöpää sairastaville sekä heidän puolisoilleen ja lapsilleen

Milloin?

27.–31.7.2020

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista sairastaa levinnyttä rintasyöpää ja perheessä on alaikäisiä lapsia.

Mitä?

Kurssilla saa tukea koko perheen hyvinvointiin ja jaksamiseen, kun vakava sairaus on jatkuvasti läsnä. Lapsille ja vanhemmille on sekä yhteistä, että omaa ohjelmaa. Tavoitteena on tuoda yhteen perheitä samankaltaisessa elämäntilanteessa ja näin vertaistuen, luentojen sekä yhteisen tekemisen avulla lisätä myös läheisten ymmärrystä sairastavan tilanteesta sekä saada kokemus siitä, että perhe ei ole yksin haastavassa tilanteessa. Tavoitteena on myös tuoda perheille tarpeellinen hengähdystauko arjesta ja mahdollisuus virkistykseen turvallisessa ympäristössä.

Ohjaaja

Kurssin ohjaajina toimivat sairaanhoitajat ja lapsiperhekoordinaattori. Kurssin ohjelmassa on mukana lisäksi muita asiantuntijoita ja lastenohjaajia.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 27.6.2020.

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 perhettä hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657610

Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland ry / syöpäsairaanhoitaja Miia Merikallio, miia.merikallio@europadonna.fi, 040 1463750