Perhekurssi syöpäkuntoutujille sekä heidän puolisoilleen ja lapsilleen 2.–6.7.

(30.4.2018)

Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa järjestettävä sopeutumisvalmennuskurssi on tarkoitettu perheille, joissa äiti tai isä on sairastunut syöpään. Yksi merkittävimmistä kurssin hyödyistä on vertaistuki, vanhemmuuden tukemi­nen ja tukiverkkojen löytäminen perheille.

Sopeutumisvalmennuskurssi lisää perheen voimavaroja ja toimintakykyä muuttuneessa elämäntilanteessa. Kurssi tarjoaa ajankohtaista tietoa syöpäsairauksista ja niiden hoidoista sekä antaa mahdollisuuden tunteiden käsittelyyn.

Kurssiohjelmaan kuuluu mm. asiantuntijoiden ohjaamaa ryhmätoimintaa ja keskusteluryhmiä aikuisille, ohjattua toimintaa lapsille ikätaso huomioiden sekä koko perheen mukavaa yhdessä tekemistä. Lapsille tar­jotaan onnistumisen kokemuksia ja leikkejä turvallisessa ympäristössä.

Täytä STEA:n perhekurssihakemus ja lähetä se liitteineen Meri-Karinaan. Kurssi sisältää kolmen päivän seurantajakso viikolla 8 vuonna 2019.

Kesäkurssit syöpää sairastaville lapsille ja heidän perheilleen

Meri-Karinassa järjestetään lisäksi perhekursseja, jotka on tarkoitettu perheille, joissa on syöpää sairastava alle kouluikäinen, alakoululainen tai yläkouluikäinen lapsi. Sopeutumisvalmennuskurssit ovat Kelan rahoittamia.

• 11.–15.6. Leukemia, yläkoululaisille, KELA nro 72006
  • 25.–29.6. Leukemia, alle kouluikäisille, koulunsa aloittaville ja alakoululaisille, KELA nro 72005
  • 16.–20.7. Syöpäsairaudet, alle kouluikäisille, koulunsa aloittaville ja alakoululaisille, KELA nro 72004
  • 30.7.–3.8. Syöpäsairaudet, alle kouluikäisille, koulunsa aloittaville ja alakoululaisille, KELA nro 72003