Psykososiaalinen tuki

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen psykososiaalisen tuen yksikön palvelut ovat yhdistyksen jäsenten käytettävissä. Psykososiaalisen tuen yksikkö tarjoaa aikuisille syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen lyhytkestoista keskusteluapua, mikäli avuntarvitsijalla ei ole olemassa olevaa hoitokontaktia. Mikäli tuen tarve on selvästi tätä suurempi, ohjataan tuen hakija ottamaan yhteyttä terveydenhuollon palveluihin.

Psykososiaalisen tuen yksikössä työskentelee psykologi ja sairaanhoitaja. Lisäksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen perhetyön asiantuntija tarjoaa lapsiperheille tukea vanhemman tai lapsen sairastuessa. Yksikön palvelut ovat maksuttomia.

Varaa keskusteluaika numerosta 02 2657 927. Ajanvaraus on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–11 sekä tiistaisin ja torstaisin klo 13–15.

Psykososiaalisen tuen yksikkö palvelee kahdessa toimipisteessä. Keskustan toimipiste sijaitsee osoitteessa Itäinen Pitkäkatu 30, 20700 Turku. Keskustan toimipiste on avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 16.30–19.30. Hirvensalon toimipiste sijaitsee Meri-Karinassa, osoitteessa Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hirvensalon toimipiste on avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 13.00–15.30.

Etkö vielä ole yhdistyksemme jäsen? Lue lisää jäsenyydestä ja liity jäseneksi täällä.