Tältä sivulta löydät tietoa tulevista tapahtumista ja yleisötilaisuuksista.

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Kurssit syöpää sairastaville

Tarjolla on maksuttomia kursseja kaikenikäisille syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Kursseilta saat tietoa syöpähoidoista, vertaistukea ja näköaloja elämään syövän kanssa ja sen jälkeen. Kursseja järjestetään yksilö-, pari- ja perhekursseina. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Fuck Cancer -kahvit

Vertaistukikahvit pidetään Turun keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kerran kuukaudessa. Kahvit on tarkoitettu syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille 18–40-vuotiaille nuorille aikuisille. Mukana on myös yhdistyksen ammattilainen sekä vertaistukihenkilö.

Lue lisää Fuck Cancer -kahveista.

Mindful Body -tunnit

Mindful Body yhdistää kehon ja mielen hyvinvoinnin. Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä sekä työstämään niitä pois. Tunti Meri-Karinassa torstaisin klo 16–17 lukuun ottamatta torstaita 25.4. ja 9.5. Sairastumisen vuoksi myös torstain 21.3. ja 28.3. tunti on peruttu! Kevään viimeinen tunti on torstaina 30.5.  Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää Mindful Body -tunneista.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen. Äänimaljarentoutus Meri-Karinassa torstaina 11.4., 16.5. ja 13.6. klo 17.15–18.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää äänimaljarentoutuksesta.

Kuntosalivuorot

Kuntosalivuoro maanantaisin klo 9.00–10.00 ja keskiviikkoisin klo 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin klo 9.00–12.00 syöpään sairastuneille. Maksu 4 euroa/kerta. Jäsenkorttia näyttämällä kuntosalivuoro on maksuton.

Lue lisää kuntosalivuoroista.

Nuorten aikuisten kuntosalivuorot

Tule mukaan syöpään sairastuneiden nuorten aikuisten omalle kuntosalivuorolle! Vuorot Meri-Karinan kuntosalilla ja Kupittaan palloiluhallin oheisharjoittelutilan kuntosalilla vuoroviikoin. Mukana ohjaaja Matias ja vertainen Sara. Treenaaminen on maksutonta.

Lue lisää nuorten aikuisten kuntosalivuoroista.

Allasjumpat

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet voivat osallistua Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin jäsenhintaan. Kausi on alkanut, mutta mikäli ryhmässä on tilaa, voi siihen ilmoittautua myös kesken kauden. Lyhyempi kausi huomioidaan osallistumismaksussa. Paikkatiedustelu sähköpostitse toimisto@nivelposti.fi tai puhelimitse 040 351 3833.

Lue lisää allasjumpista.

Kurssit omaishoitajille

Omaishoitajan ja hänen läheisensä tueksi ja virkistykseksi järjestettävän kuntoutuksen tavoitteena on tukea omaishoitajan elämäntilanteen hallintaa sekä tarjota apua omaishoitajuudesta aiheutuvien haasteiden ymmärtämiseen ja niistä selviytymiseen. Tärkeänä osana kuntoutusta on vertaistuki. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Vertaistukiryhmä

Koetko, ettei sinulla ole mahdollisuutta jakaa sairauden herättämiä tunteita ja kokemuksia toisen ihmisen kanssa? Tule vertaistukiryhmään, joka on suunnattu kaikille syöpään sairastuneille syöpädiagnoosiin tai ikään katsomatta. Myös läheiset ovat tervetulleita mukaan! Ryhmää ohjaavat koulutetut vertaistukihenkilöt.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Vertaistukiryhmä hematologista syöpää sairastaville

Sairastatko hematologista syöpää tai oletko sairastanut sen? Haluaisitko tavata muita samaa syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja tunteita heidän kanssaan? Tervetuloa vertaistukiryhmään, jota ohjaa koulutettu vertaistukihenkilö.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Loimaan vertaistukiryhmä

Haluaisitko tavata muita syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja kokemuksia heidän kanssaan? Tervetuloa vertaistukiryhmään, joka on suunnattu kaikille syöpää sairastaville. Ryhmää ohjaa kaksi koulutettua vertaistukihenkilöä.

Lue lisää Loimaan vertaistukiryhmästä.

Hoitojen jälkeen -tilaisuus

Lapsisyöpäpotilasperheille suunnattu Hoitojen jälkeen -tilaisuus Meri-Karinassa 10.4. klo 16.30–20.00. Aiheina lasten syöpähoitojen myöhäisvaikutukset, vertaistuki sekä omasta hyvinvoinnista huolehtiminen. Ilmoittautuminen päättyy 2.4.

Lue lisää tilaisuudesta ja ilmottaudu mukaan.

Opastusta digipalvelujen käyttöön

Kaipaatko apua mobiilijäsenkortin käyttöönotossa tai sähköisen hoitopäiväkorvaushakemuksen tekemisessä? Maksutonta digiopastusta on saatavilla Meri-Karinassa torstaina 11.4. klo 13–15 sekä maanantaina 27.5. klo 13–15 ja klo 17–20. Ota laitteesi mukaan. Opastusta on saatavilla myös yhdistyksen neuvontapisteeltä joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 9–12.

Lue lisää neuvontapisteen opastuksesta.

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue Forssassa

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue pysähtyy Forssan toimipiste Solukkoon tiistaina 16.4. klo 12–18. Tutustu Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen sekä Forssan seudun paikallisosaston toimintaan ja palveluihin, kuuntele luento positiivisesta psykologiasta ja rentoudu ohjatussa äänimaljarentoutuksessa.

Lue lisää tapahtumasta.

Sisarusten Majakkasairaalaseikkailu

Turun yliopistollinen keskussairaala ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestävät syöpää sairastavien lasten sisaruksille oman tapahtumapäivän Tyksissä keskiviikkona 17.4. klo 10.4515.00. Päivä on tarkoitettu lapsille, joiden sisarukset ovat hoidossa tai seurannassa lasten ja nuorten veri- ja syöpäsairauksien osastolla ja poliklinikalla. Ilmoita perheesi mukaan viimeistään 8.4.

Lue lisää Majakkasairaalaseikkailusta ja ilmoittaudu mukaan.

SenioriExpo

Tutustu Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen palveluihin, toimintaan sekä sen väkeen Turun Messukeskuksessa keskiviikkona 24.4. järjestettävässä SenioriExpo-tapahtumassa. Tarjolla on tietoa muun muassa jäsenyydestä, kursseista, vertaistuesta, liikuntaryhmistä, psykososiaalisen tuen palveluista, vapaaehtoistoiminnasta sekä tulevista tapahtumista. Tapahtumaan on maksuton sisäänpääsy.

Lue lisää SenioriExposta.

Nuorten aikuisten päivä

Hei sinä nuori aikuinen, tule mukaan nuorten aikuisten päivään tapaamaan muita syövän kohdanneita nuoria aikuisia! Tapahtuma järjestetään Meri-Karinassa lauantaina 18.5. klo 10.00–17.30. Luvassa on vertaiskeskustelua, liikuntaa, luento, ruokailua sekä saunomista ja uimista. Ilmoittautuminen päättyy 5.5.

Lue lisää ja ilmoittaudu Nuorten aikuisten päivään.

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue Loimaalla

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue pysähtyy Loimaan Kauppatorille ja keskuspuistoon lauantaina 25.5. klo 12–15. Tutustu Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimintaan ja palveluihin, mittauta puristusvoimasi, liiku ohjatulla Mindful Body -tunnilla ja rentoudu äänimaljarentoutuksessa.

Lue lisää tapahtumasta.

Stressinhallinnan polku -tapahtuma

Hyvä stressi auttaa ihmistä tehostamaan ja parantamaan suoritustaan, mutta pitkittynyt stressi alkaa muodostua haitalliseksi terveydelle ja hyvinvoinnille. Stressikierteen katkaiseminen onkin osa keskeisiä hyvinvoinnista huolehtimisen taitoja. Nappaa keinot kierteen katkaisemiseen Stressinhallinnan polku -tapahtumasta, joka järjestetään Meri-Karinassa lauantaina 27.5. klo 17.00–20.00.

Lue lisää Stressinhallinnan polku -tapahtumasta.

Tunnetaitoryhmät

Tunnetaitoryhmät on tarkoitettu lapsille ja nuorille, joiden perhettä on kohdannut syöpä. Ryhmissä lapset ja nuoret oppivat muun muassa tunnistamaan erilaisia tunteita sekä ymmärtämään, säätelemään ja ilmaisemaan niitä. Ryhmiä ohjaa koulutettu lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja. Haku ryhmiin on käynnissä.

Lue lisää tunnetaitoryhmistä ja täytä hakemus.

Matkarin matkat

Lähde Matkarin mukana matkalle! Valikoimassa muun muassa keväinen Amsterdam, merellinen Kotka, Pohjois-Italian järvet, kiertomatka Lofooteille, Viron Tartto, Peipsijärvi ja Vihula, Kokkola ja Tankarin majakkasaari sekä Savonlinnan Oopperajuhlat. Yhdistyksen jäsenet saavat matkoista alennusta.

Lue lisää matkoista ja ilmoittaudu mukaan.

Lisää tapahtumia

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Seuraa yhdistystä sosiaalisessa mediassa

Löydät Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen seuraavista kanavista:

• Facebook: Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt
  • Instagram: @lssyopajarjestot