Tältä sivulta löydät tietoa tulevista tapahtumista ja yleisötilaisuuksista.

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Kurssit syöpää sairastaville

Tarjolla on maksuttomia kursseja kaikenikäisille syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Kursseilta saat tietoa syöpähoidoista, vertaistukea ja näköaloja elämään syövän kanssa ja sen jälkeen. Kursseja järjestetään yksilö-, pari- ja perhekursseina. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Fuck Cancer -kahvit

Vertaistukikahvit pidetään Turun keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kerran kuukaudessa. Kahvit on tarkoitettu syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille 18–40-vuotiaille nuorille aikuisille. Mukana on myös yhdistyksen ammattilainen sekä vertaistukihenkilö.

Lue lisää Fuck Cancer -kahveista.

Voimaretket ja luontoseikkailut

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää koko perheen voimaretkiä sekä lasten ja nuorten luontoseikkailuja. Voimaretkille ovat tervetulleita lapsisyöpäpotilasperheet sekä perheet, joissa vanhempi sairastaa. Luontoseikkailut on tarkoitettu lapsisyöpäpotilaille ja heidän sisaruksilleen sekä lapsille ja nuorille, joiden vanhempi on sairastunut syöpään.

Lue lisää retkistä ja seikkailuista.

Yhteiskävelyt

Lähde maksuttomalle ja ohjatulle kävelylle yhdessä muiden syöpää sairastavien kanssa. Jokioisissa kävellään läpi kesän aina maanantaisin.

Lue lisää kävelyistä.

Mindful Body -tunnit

Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä sekä työstämään niitä pois. Tunti Meri-Karinassa torstaina 5.9., 19.9., 26.9., 3.10., 17.10., 31.10., 7.11., 21.11., 28.11. ja 5.12. klo 16–17. Kevään viimeinen tunti on torstaina 30.5. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää Mindful Body -tunneista.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen. Äänimaljarentoutus Meri-Karinassa torstaina 5.9., 26.9., 10.10., 31.10., 14.11., 28.11. ja 5.12. klo 17.00–17.45. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää äänimaljarentoutuksesta.

Kuntosalivuorot

Kuntosalivuoro maanantaisin klo 9.00–10.00 ja keskiviikkoisin klo 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin klo 9.00–12.00 syöpään sairastuneille. Maksu 4 euroa/kerta. Jäsenkorttia näyttämällä kuntosalivuoro on maksuton.

Lue lisää kuntosalivuoroista.

Vertaistukiryhmä hematologista syöpää sairastaville

Sairastatko hematologista syöpää tai oletko sairastanut sen? Haluaisitko tavata muita samaa syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja tunteita heidän kanssaan? Tervetuloa vertaistukiryhmään, jota ohjaa koulutettu vertaistukihenkilö.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Salon vertaistukiryhmä

Rintasyöpään sairastuneille suunnattu ryhmä kokoontuu Salossa kerran kuukaudessa. Ryhmään ovat tervetulleita eri potilaan polun vaiheessa olevat sairastuneet. Vertaistukiryhmä toteutetaan yhteistyössä Rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ry:n kanssa.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Tunnetaitoryhmät

Tunnetaitoryhmät on tarkoitettu lapsille ja nuorille, joiden perhettä on kohdannut syöpä. Ryhmissä lapset ja nuoret oppivat muun muassa tunnistamaan erilaisia tunteita sekä ymmärtämään, säätelemään ja ilmaisemaan niitä. Ryhmiä ohjaa koulutettu lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja. Haku ryhmiin on käynnissä.

Lue lisää tunnetaitoryhmistä ja täytä hakemus.

Tukihenkilöiden koulutus

Oletko sairastanut syövän tai oletko ollut läheisesi tukena ja vierellä kulkijana syövän aikana? Haluaisitko auttaa muita samassa tilanteessa olevia? Jos sinulla on aikaa, auttamisen halua ja hyvää tahtoa, tule mukaan syksyllä pidettävään maksuttomaan koulutukseen. Ilmoittautuminen päättyy 2.8.

Lue lisää koulutuksesta.

Kurssit omaishoitajille

Omaishoitajan ja hänen läheisensä tueksi ja virkistykseksi järjestettävän kuntoutuksen tavoitteena on tukea omaishoitajan elämäntilanteen hallintaa sekä tarjota apua omaishoitajuudesta aiheutuvien haasteiden ymmärtämiseen ja niistä selviytymiseen. Tärkeänä osana kuntoutusta on vertaistuki. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Matkarin matkat

Lähde Matkarin mukana matkalle! Valikoimassa muun muassa merellinen Kotka, Pohjois-Italian järvet, kiertomatka Lofooteille, Kokkola ja Tankarin majakkasaari sekä Savonlinnan Oopperajuhlat. Yhdistyksen jäsenet saavat matkoista alennusta.

Lue lisää matkoista ja ilmoittaudu mukaan.

Apurahat

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen apurahat ovat haettavissa. Haettavana on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja ja matka-apurahoja sekä kolmivuotinen tutkimusapuraha vuosiksi 2025–2027. Lisäksi jaetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Turun seudun paikallisosaston myöntämä apuraha. Hakuaika päättyy 31.8.2024.

Lue lisää apurahoista.

Lisää tapahtumia

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Seuraa yhdistystä sosiaalisessa mediassa

Löydät Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen seuraavista kanavista:

• Facebook: Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt
  • Instagram: @lssyopajarjestot