Tältä sivulta löydät tietoa tulevista tapahtumista ja yleisötilaisuuksista.

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Kurssit syöpää sairastaville

Tarjolla on maksuttomia kursseja kaikenikäisille syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Kursseilta saat tietoa syöpähoidoista, vertaistukea ja näköaloja elämään syövän kanssa ja sen jälkeen. Kursseja järjestetään yksilö-, pari- ja perhekursseina. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Fuck Cancer -kahvit

Vertaistukikahvit pidetään Turun keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kerran kuukaudessa. Kahvit on tarkoitettu syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille 18–40-vuotiaille nuorille aikuisille. Mukana on myös yhdistyksen ammattilainen sekä vertaistukihenkilö.

Lue lisää Fuck Cancer -kahveista.

Mindful Body -tunnit

Mindful Body yhdistää kehon ja mielen hyvinvoinnin. Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä sekä työstämään niitä pois. Tunti Meri-Karinassa torstaisin klo 16–17 lukuun ottamatta torstaita 7.3., 25.4. ja 9.5. Kevään viimeinen tunti on torstaina 30.5. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää Mindful Body -tunneista.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen. Äänimaljarentoutus Meri-Karinassa torstaina 14.3., 11.4., 16.5. ja 13.6. klo 17.15–18.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää äänimaljarentoutuksesta.

Kuntosalivuorot

Kuntosalivuoro maanantaisin klo 9.00–10.00 ja keskiviikkoisin klo 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin klo 9.00–12.00 syöpään sairastuneille. Maksu 4 euroa/kerta. Jäsenkorttia näyttämällä kuntosalivuoro on maksuton.

Lue lisää kuntosalivuoroista.

Nuorten aikuisten kuntosalivuorot

Tule mukaan syöpään sairastuneiden nuorten aikuisten omalle kuntosalivuorolle! Vuorot Meri-Karinan kuntosalilla ja Kupittaan palloiluhallin oheisharjoittelutilan kuntosalilla vuoroviikoin. Mukana ohjaaja Matias ja vertainen Sara. Treenaaminen on maksutonta.

Lue lisää nuorten aikuisten kuntosalivuoroista.

Allasjumpat

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet voivat osallistua Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin jäsenhintaan. Kausi on alkanut, mutta mikäli ryhmässä on tilaa, voi siihen ilmoittautua myös kesken kauden. Lyhyempi kausi huomioidaan osallistumismaksussa. Paikkatiedustelu sähköpostitse toimisto@nivelposti.fi tai puhelimitse 040 351 3833.

Lue lisää allasjumpista.

Kurssit omaishoitajille

Omaishoitajan ja hänen läheisensä tueksi ja virkistykseksi järjestettävän kuntoutuksen tavoitteena on tukea omaishoitajan elämäntilanteen hallintaa sekä tarjota apua omaishoitajuudesta aiheutuvien haasteiden ymmärtämiseen ja niistä selviytymiseen. Tärkeänä osana kuntoutusta on vertaistuki. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Vertaistukiryhmä

Koetko, ettei sinulla ole mahdollisuutta jakaa sairauden herättämiä tunteita ja kokemuksia toisen ihmisen kanssa? Tule vertaistukiryhmään, joka on suunnattu kaikille syöpään sairastuneille syöpädiagnoosiin tai ikään katsomatta. Myös läheiset ovat tervetulleita mukaan! Ryhmää ohjaavat koulutetut vertaistukihenkilöt.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Vertaistukiryhmä hematologista syöpää sairastaville

Sairastatko hematologista syöpää tai oletko sairastanut sen? Haluaisitko tavata muita samaa syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja tunteita heidän kanssaan? Tervetuloa vertaistukiryhmään, jota ohjaa koulutettu vertaistukihenkilö.

Lue lisää vertaistukiryhmästä.

Loimaan vertaistukiryhmä

Haluaisitko tavata muita syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja kokemuksia heidän kanssaan? Tervetuloa vertaistukiryhmään, joka on suunnattu kaikille syöpää sairastaville. Ryhmää ohjaa kaksi koulutettua vertaistukihenkilöä.

Lue lisää Loimaan vertaistukiryhmästä.

Läheisten kahvihetki

Tervetuloa kahvihetkeen, joka on suunnattu aikuisille, joiden 18–40-vuotias läheinen sairastaa tai on sairastanut syövän. Tapaamisessa pääset jakamaan ajatuksia ja tapaamaan muita saman kokeneita. Mukana on myös kaksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen työntekijää. Kahvihetki vietetään Café Art -kahvilassa maanantaina 4.3. klo 17.00–18.30. Kahvihetkeen ei tarvitse ilmoittautua.

Lue lisää kahvihetkestä.

Vertais- ja läheistukihenkilöiden koulutus

Haluaisitko ryhtyä vertais- tai läheistukihenkilöksi? Hae mukaan maksuttomaan, valtakunnalliseen koulutukseen, joka pidetään verkossa maanantaina 8.4., 15.4., 22.4. ja 29.4. klo 17–19. Verkkotapaamisten lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä työskentelyä verkkoalustalla. Haku päättyy 3.3.

Lue lisää koulutuksesta.

Tullaan tutuiksi -päivä

Harkitsetko jäsenyyttä? Haluaisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi? Pohditko osallistuvasi kurssille? Kaipaatko ammattilaisen tukea? Tervetuloa tutustumaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistykseen ja sen väkeen Turun yliopistolliseen keskussairaalaan keskiviikkona 13.3. klo 9–14. Pääset myös kuulemaan luentoa positiivisesta psykologiasta ja kokeilemaan ohjattua äänimaljarentoutusta.

Lue lisää tutustumispäivästä.

Keuhkosyöpään sairastuneiden ilta

Keuhkosyöpää sairastavien ja heidän läheistensä ilta Meri-Karinassa 21.3. klo 17–19. Aiheina keuhkosyövän hoito, liikuntasuositukset sekä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen tarjoamat palvelut. Ilmoittautuminen päättyy 15.3.

Lue lisää tilaisuudesta ja ilmoittaudu mukaan.

Opastusta digipalvelujen käyttöön

Kaipaatko apua mobiilijäsenkortin käyttöönotossa tai sähköisen hoitopäiväkorvaushakemuksen tekemisessä? Maksutonta digiopastusta on saatavilla Meri-Karinassa torstaina 29.2. ja torstaina 11.4. klo 13–15 sekä maanantaina 27.5. klo 13–15 ja klo 17–20. Ota laitteesi mukaan. Opastusta on saatavilla myös yhdistyksen neuvontapisteeltä joka kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 9–12.

Lue lisää neuvontapisteen opastuksesta.

Sisarusten Majakkasairaalaseikkailu

Turun yliopistollinen keskussairaala ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestävät syöpää sairastavien lasten sisaruksille oman tapahtumapäivän Tyksissä keskiviikkona 17.4. klo 10.4515.00. Päivä on tarkoitettu lapsille, joiden sisarukset ovat hoidossa tai seurannassa lasten ja nuorten veri- ja syöpäsairauksien osastolla ja poliklinikalla. Ilmoita perheesi mukaan viimeistään 8.4.

Lue lisää Majakkasairaalaseikkailusta ja ilmoittaudu mukaan.

Nuorten aikuisten päivä

Hei sinä nuori aikuinen, tule mukaan nuorten aikuisten päivään tapaamaan muita syövän kohdanneita nuoria aikuisia! Tapahtuma järjestetään Meri-Karinassa lauantaina 18.5. klo 10.00–17.30. Luvassa on vertaiskeskustelua, liikuntaa, luento, ruokailua sekä saunomista ja uimista. Ilmoittautuminen päättyy 5.5.

Lue lisää ja ilmoittaudu Nuorten aikuisten päivään.

Tunnetaitoryhmät

Tunnetaitoryhmät on tarkoitettu lapsille ja nuorille, joiden perhettä on kohdannut syöpä. Ryhmissä lapset ja nuoret oppivat muun muassa tunnistamaan erilaisia tunteita sekä ymmärtämään, säätelemään ja ilmaisemaan niitä. Ryhmiä ohjaa koulutettu lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja. Haku ryhmiin on käynnissä.

Lue lisää tunnetaitoryhmistä ja täytä hakemus.

Matkarin matkat

Lähde Matkarin mukana matkalle! Valikoimassa muun muassa keväinen Amsterdam, merellinen Kotka, Pohjois-Italian järvet, kiertomatka Lofooteille, Viron Tartto, Peipsijärvi ja Vihula, Kokkola ja Tankarin majakkasaari sekä Savonlinnan Oopperajuhlat. Yhdistyksen jäsenet saavat matkoista alennusta.

Lue lisää matkoista ja ilmoittaudu mukaan.

Lisää tapahtumia

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Seuraa yhdistystä sosiaalisessa mediassa

Löydät Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen seuraavista kanavista:

• Facebook: Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt
  • Instagram: @lssyopajarjestot