Tältä sivulta löydät tietoa tulevista tapahtumista ja yleisötilaisuuksista.

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Kurssit syöpää sairastaville

Tarjolla on maksuttomia kursseja kaikenikäisille syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Kursseilta saat tietoa syöpähoidoista, vertaistukea ja näköaloja elämään syövän kanssa ja sen jälkeen. Kursseja järjestetään yksilö-, pari- ja perhekursseina. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Fuck Cancer -kahvit

Vertaistukikahvit pidetään Turun keskustassa sijaitsevassa kahvilassa kerran kuukaudessa. Kahvit on tarkoitettu syöpää sairastaville ja syövän sairastaneille 18–40-vuotiaille nuorille aikuisille. Mukana on myös yhdistyksen ammattilainen sekä vertaistukihenkilö.

Lue lisää Fuck Cancer -kahveista.

Voimaretket ja luontoseikkailut

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää koko perheen voimaretkiä sekä lasten ja nuorten luontoseikkailuja. Voimaretkille ovat tervetulleita lapsisyöpäpotilasperheet sekä perheet, joissa vanhempi sairastaa. Luontoseikkailut on tarkoitettu lapsisyöpäpotilaille ja heidän sisaruksilleen sekä lapsille ja nuorille, joiden vanhempi on sairastunut syöpään.

Lue lisää retkistä ja seikkailuista.

Yhteiskävelyt

Lähde maksuttomalle ja ohjatulle kävelylle yhdessä muiden syöpää sairastavien kanssa. Jokioisissa kävellään läpi kesän aina maanantaisin.

Lue lisää kävelyistä.

Mindful Body -tunnit

Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä sekä työstämään niitä pois. Tunti Meri-Karinassa torstaina 5.9., 19.9., 26.9., 3.10., 31.10., 7.11., 21.11. ja 5.12. klo 16–17. Kevään viimeinen tunti on torstaina 30.5. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää Mindful Body -tunneista.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen. Äänimaljarentoutus Meri-Karinassa torstaina 5.9., 26.9., 10.10., 31.10., 14.11., 28.11. ja 5.12. klo 17.00–17.45. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille 5 €/kerta.

Lue lisää äänimaljarentoutuksesta.

Tanssimix-tunnit

Yksinkertaisia askelkuvioita sisältävällä helpolla ja hauskalla tunnilla liikutaan eri tanssityylien tahtiin. Tunti Meri-Karinassa maanantaina 2.9., 16.9., 23.9., 30.9., 14.10., 28.10., 4.11., 18.11. ja 2.12. klo 17.00–18.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta.

Lue lisää tanssimix-tunnista.

Kuntosalivuorot

Kuntosalivuoro maanantaisin klo 9.00–10.00 ja keskiviikkoisin klo 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin klo 9.00–12.00 syöpään sairastuneille. Maksu 4 euroa/kerta. Jäsenkorttia näyttämällä kuntosalivuoro on maksuton.

Lue lisää kuntosalivuoroista.

Allasjumpat

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet voivat osallistua Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin jäsenhintaan. Allasjumppa kylpylähotelli Caribiassa keskiviikkoisin 4.9.–11.12.2024 klo 19.00–19.45 syyslomaviikkoa lukuun ottamatta. Ilmoittautuminen on auki.

Lue lisää allasjumpista ja ilmoittaudu.

Vertaistukiryhmät

Haluaisitko tavata muita syöpää sairastavia ja jakaa kokemuksia sekä sairauden herättämiä ajatuksia ja tunteita heidän kanssaan? Tule mukaan vertaistukiryhmätoimintaan. Maksutomia ryhmiä järjestetään useilla paikkakunnilla.

Lue lisää vertaistukiryhmistä.

Tunnetaitoryhmät

Tunnetaitoryhmät on tarkoitettu lapsille ja nuorille, joiden perhettä on kohdannut syöpä. Ryhmissä lapset ja nuoret oppivat muun muassa tunnistamaan erilaisia tunteita sekä ymmärtämään, säätelemään ja ilmaisemaan niitä. Ryhmiä ohjaa koulutettu lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja. Haku ryhmiin on käynnissä.

Lue lisää tunnetaitoryhmistä ja täytä hakemus.

Vertais- ja läheistukijoiden koulutus

Oletko sairastanut syövän tai oletko ollut läheisesi tukena ja vierellä kulkijana syövän aikana? Haluaisitko auttaa muita samassa tilanteessa olevia? Jos sinulla on aikaa, auttamisen halua ja hyvää tahtoa, tule mukaan syksyllä pidettävään maksuttomaan koulutukseen. Ilmoittautuminen päättyy 2.8.

Lue lisää koulutuksesta.

Mindfulness-kurssi

Hyväksyvä tietoinen läsnäolo voi auttaa löytämään tasapainoa vaikeidenkin elämäntilanteiden keskellä. Mindfulness-kurssilla vahvistetaan kehon ja mielen yhteistoimintaa sekä tietoista hyväksyvää läsnäoloa erilaisten harjoitteiden avulla. Kokoontuminen Meri-Karinassa tiistaisin 1.10.–19.11. klo 17–19. Ilmoittautuminen päättyy 19.9.

Lue lisää kurssista ja ilmoittaudu.

Kurssit omaishoitajille

Omaishoitajan ja hänen läheisensä tueksi ja virkistykseksi järjestettävän kuntoutuksen tavoitteena on tukea omaishoitajan elämäntilanteen hallintaa sekä tarjota apua omaishoitajuudesta aiheutuvien haasteiden ymmärtämiseen ja niistä selviytymiseen. Tärkeänä osana kuntoutusta on vertaistuki. Kurssit ovat haettavissa.

Lue lisää kursseista.

Matkarin matkat

Lähde Matkarin mukana matkalle! Valikoimassa muun muassa Wiurilan kartano ja Salon taidemuoseo Veturitalli, kummituskierros Louhisaaren kartanossa, Pohjois-Italian järvet, kiertomatka Lofooteille, Kokkola ja Tankarin majakkasaari, Savonlinnan Oopperajuhlat sekä joulu Aulangolla. Yhdistyksen jäsenet saavat matkoista alennusta.

Lue lisää matkoista ja ilmoittaudu mukaan.

Apurahat

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen apurahat ovat haettavissa. Haettavana on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja ja matka-apurahoja sekä kolmivuotinen tutkimusapuraha vuosiksi 2025–2027. Lisäksi jaetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Turun seudun paikallisosaston myöntämä apuraha. Hakuaika päättyy 31.8.2024.

Lue lisää apurahoista.

Ilta keuhkosyöpää sairastaville

Miten keuhkosyöpää hoidetaan? Mitä palveluja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen? Mistä löytää saman kokeneita vertaisia? Tervetuloa keuhkosyöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä iltaan Meri-Karinaan torstaina 3.10. Ilmouttaudu 24.9. mennessä.

Lue lisää illasta ja ilmoittaudu mukaan.

Lisää tapahtumia

Lisää tapahtumia löydät täältä.

Seuraa yhdistystä sosiaalisessa mediassa

Löydät Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen seuraavista kanavista:

• Facebook: Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt
  • Instagram: @lssyopajarjestot