Paikallisosastot ja potilaskerhot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastot ja potilaskerhot tarjoavat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen monenlaista tietoa ja yhdessä tekemistä: vertaistuki- ja ryhmätoimintaa, luentotilaisuuksia sekä erilaisia retkiä ja muuta virkistystä.

Koronaviruksen vaikutus toimintaan

Koronavirustilanteen vuoksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on peruuttanut kaikki tapahtumansa sekä yleisötilaisuutensa sekä keskeyttänyt toimintansa väliaikaisesti toukokuun loppuun saakka. Tämä koskee myös kaikkien Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastojen ja potilaskerhojen toimintaa. Koronavirusepidemian aikaan syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen tarjotaan neuvontaa, ohjausta sekä tukea puhelimitse ja sähköpostitse. Katso yhteystiedot. Jäseneksi liittyminen ja muutoksien tekeminen jäsentietoihin on edelleen mahdollista. Käsittelemme normaalisti myös hoitopäiväkorvaushakemukset. Haku myöhemmin järjestettäville kursseille on käynnissä normaalisti.

Paikallisosastot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksellä on toimialueellaan viisi paikallisosastoa

Paikallisosastot järjestävät muun muassa teatterimatkoja, terveyskasvatustilaisuuksia ja muuta toimintaa paikallisten tarpeiden mukaan. Paikallisosastot eivät peri erillistä jäsenmaksua, vaan niiden jäsenkunta koostuu yhdistyksen jäsenistä. Toimintaa koordinoi erikseen valittu, vapaaehtoispohjalta toimiva johtokunta.

Lue lisää paikallisosastojen toiminnasta:

Potilaskerhot

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö

Syöpää sairastavien lasten vanhemmista koostuva ja vapaaehtoisvoimin toimiva Sykerö-toimikunta järjestää lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen mm. virkistystä, vertaistukea ja infektioriskittömiä tapahtumia. Toiminta mahdollistuu lahjoitusvaroin sekä itse kerättyjen varojen turvin. Toimikunta ottaa mielellään mukaan uusia aktiivisia jäseniä toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen!

Eturauhassyöpäpotilaat Etuset

Etuset-ryhmä on suunnattu eturauhassyöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Ryhmän tarkoituksena on tarjota tietoa eturauhassyövästä, sen hoidosta ja sairauden vaikutuksesta elämään. Ryhmä luo potilaille läheisineen mahdollisuuden virkistyä ja tavata muita saman sairauden kokeneita.