Paikallisosastot ja potilaskerhot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastot ja potilaskerhot tarjoavat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen monenlaista tietoa ja yhdessä tekemistä: vertaistuki- ja ryhmätoimintaa, luentotilaisuuksia sekä erilaisia retkiä ja muuta virkistystä.

Ajankohtaista

Paikallisosastojen ja potilaskerhojen toiminta on koronavirusepidemian vuoksi joko kokonaan tai osittain tauolla. Tarkemmat tiedot löydät osastojen ja kerhojen verkkosivuilta.

Paikallisosastot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksellä on toimialueellaan viisi paikallisosastoa:

Tutustu Forssan seudun paikallisosastoon: Forssa, Humppila, Jokioinen, Ypäjä

Tutustu Loimaan seudun paikallisosastoon: Aura, Koski Tl, Loimaa, Marttila, Oripää, Punkalaidun, Pöytyä

Tutustu Salon seudun paikallisosastoon: Salo, Somero

Tutustu Turun seudun paikallisosastoon: Kaarina, Kemiönsaari, Mynämäki, Paimio, Parainen, Sauvo, Turku

Tutustu Uudenkaupungin paikallisosastoon: Kustavi, Laitila, Pyhäranta, Taivassalo, Uusikaupunki, Vehmaa

Yhdistyksen toiminta-alueeseen kuuluvat lisäksi Masku, Naantali, Nousiainen, Raisio ja Rusko.

Paikallisosastot järjestävät muun muassa teatterimatkoja, terveyskasvatustilaisuuksia ja muuta toimintaa paikallisten tarpeiden mukaan. Paikallisosastot eivät peri erillistä jäsenmaksua, vaan niiden jäsenkunta koostuu yhdistyksen jäsenistä. Toimintaa koordinoi erikseen valittu, vapaaehtoispohjalta toimiva johtokunta.

Potilaskerhot

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö

Syöpää sairastavien lasten vanhemmista koostuva ja vapaaehtoisvoimin toimiva Sykerö-toimikunta järjestää lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen muun muassa virkistystä, vertaistukea ja infektioriskittömiä tapahtumia. Toiminta mahdollistuu lahjoitusvaroin sekä itse kerättyjen varojen turvin. Toimikunta ottaa mielellään mukaan uusia aktiivisia jäseniä toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen!

Sykerö-kerhon tunnus, joka koostuu kahdesta hahmosta, joiden keskellä on sydän sekä tekstistä Sykerö.

Tutustu Sykerön toimintaan

Eturauhassyöpäpotilaat Etuset

Etuset-ryhmä on suunnattu eturauhassyöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Ryhmän tarkoituksena on tarjota tietoa eturauhassyövästä, sen hoidosta ja sairauden vaikutuksesta elämään. Ryhmä luo potilaille läheisineen mahdollisuuden virkistyä ja tavata muita saman sairauden kokeneita.

Tutustu Etusetin toimintaan