Paikallisosastot ja potilaskerhot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastot ja potilaskerhot tarjoavat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen monenlaista tietoa ja yhdessä tekemistä: vertaistuki- ja ryhmätoimintaa, luentotilaisuuksia sekä erilaisia retkiä ja muuta virkistystä.

Ajankohtaista

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastojen ja potilaskerhojen toiminta on toistaiseksi tauolla koronavirustilanteen vuoksi. Yhdistyksen neuvontapalvelut ovat osittain avoinna, ja kuntoutustoiminta palaa tauolta 6. heinäkuuta.

Paikallisosastot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksellä on toimialueellaan viisi paikallisosastoa:

Paikallisosastot järjestävät muun muassa teatterimatkoja, terveyskasvatustilaisuuksia ja muuta toimintaa paikallisten tarpeiden mukaan. Paikallisosastot eivät peri erillistä jäsenmaksua, vaan niiden jäsenkunta koostuu yhdistyksen jäsenistä. Toimintaa koordinoi erikseen valittu, vapaaehtoispohjalta toimiva johtokunta.

Potilaskerhot

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö

Syöpää sairastavien lasten vanhemmista koostuva ja vapaaehtoisvoimin toimiva Sykerö-toimikunta järjestää lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen muun muassa virkistystä, vertaistukea ja infektioriskittömiä tapahtumia. Toiminta mahdollistuu lahjoitusvaroin sekä itse kerättyjen varojen turvin. Toimikunta ottaa mielellään mukaan uusia aktiivisia jäseniä toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen!

Sykerö-kerhon tunnus, joka koostuu kahdesta hahmosta, joiden keskellä on sydän sekä tekstistä Sykerö.

Eturauhassyöpäpotilaat Etuset

Etuset-ryhmä on suunnattu eturauhassyöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Ryhmän tarkoituksena on tarjota tietoa eturauhassyövästä, sen hoidosta ja sairauden vaikutuksesta elämään. Ryhmä luo potilaille läheisineen mahdollisuuden virkistyä ja tavata muita saman sairauden kokeneita.