Hallinto

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen asioita hoitaa yhdistyksen valtuuskunnan valitsema hallitus.

1. Vuosikokous

Yhdistyksen säännöt määräävät vuosikokouksen ajankohdan ja kokouksessa käsiteltävät asiat. Lisäksi jäsenistö voidaan kutsua koolle ylimääräiseen kokoukseen hallituksen tai jäsenkunnan aloitteesta.

2. Valtuuskunta

Yhdistyksen valtuuskunta kokoontuu sääntöjen mukaan kahdesti vuodessa. Valtuuskunnan edustajat toimivat yhteyshenkilöinä oman kuntansa alueella tapahtuvassa syöväntorjuntatyössä.

3. Hallitus

Yhdistyksen asioita hoitaa valtuuskunnan syyskokouksessaan valitsema hallitus, johon kuuluvat yhdistyksen puheenjohtaja ja 17 muuta jäsentä. Jäsenten toimikausi on kolme vuotta, ja hallitus kokoontuu toimintavuoden aikana 6–10 kertaa. Hallituksen käsiteltäviksi tulevien merkittävien asioiden valmistelijana ja esikäsittelijänä toimii valmisteluvaliokunta.

• Risto Korpela, puheenjohtaja
  • Anita Jungar, 1. varapuheenjohtaja