Liikunta

Liikunta edistää syövästä kuntoutumista ja nopeuttaa hoidoista toipumista. Se vähentää hoitojen haittoja ja lisää arjen hyvinvointia. Lähde liikkumaan!

Etäliikunta

Kevään etäliikuntakausi on päättynyt lukuun ottamatta rentoutustuokiota. Kevään viimeinen rentoutustuokio pidetään keskiviikkona 22.5. Teamsissä klo 17.00–18.00. Ilmoittaudu tällä lomakkeella ja saat vahvistusviestissä liittymislinkin.

Lempeä rentoutusharjoitus rauhoittaa kehoa ja mieltä. Tuokiossa käytetään erilaisia menetelmiä, joista jokainen voi löytää itselleen sopivimman muodon. Rentoutus kestää noin 30–45 minuuttia, minkä jälkeen on aikaa kysymyksille ja kommenteille. Rentoutukset ohjaa ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kliininen hypnoterapeutti ja rentoutusvalmentaja Mervi Kaartoaho.

Palaute

Osallistuitko kevään etäliikuntatuokioihin? Anna palautetta vastaamalla kyselyyn ja autat meitä kehittämään etäliikuntapalvelua. Alta löydät tuokiokohtaiset palautekyselyt:

Videot

Löydät aikaisempien kausien lihasvoimaharjoittelu- ja rentoutustuokiot Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen YouTube-kanavalta. Lihasvoimaharjoitukset on toteutettu yhteistyössä Turun AMK:n opiskelijoiden kanssa.

Alla svenskspråkiga motionsvideon hittar du på Österbottens Cancerföreningens Youtubekanal. Motionspassen har olika teman, bland annat Core, rörlighet och yoga. Motionspassen lämpar sig för cancerpatienter i vårdens olika skeden.

Jenni Vaskelainen, terveyden edistämisen asiantuntija
jenni.vaskelainen@lssy.fi

Etäliikuntapalvelun tarjoavat Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Satakunnan Syöpäyhdistys, Pohjanmaan Syöpäyhdistys, Rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ja Colores – Suomen Suolistosyöpäyhdistys ry.

Mindful Body -tunnit

Mindful Body on kotimainen liikuntalaji, joka yhdistää kehon ja mielen hyvinvoinnin. Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä ja kiputiloja sekä työstämään niitä pois. Ohjaajana toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Mia Kuusisto.

Tunnit pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa torstaisin klo 16.00–17.00 torstaihin 30.5. saakka. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta. Tunneille on hyvä pukeutua rentoihin jumppavaatteisiin. Myös villasukat, vesipullo ja jumppamatto on suositeltava ottaa mukaan.

Keskus sijaitsee Turun Hirvensalossa, osoitteessa Seiskarinkatu 35, 20900 Turku.

Lue lisää Mindful Body -tunneista.

Äänimaljarentoutus

Haluatko päästää irti jännityksestä, huolista ja arjen kiireestä? Äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehosi ja mielesi syvään rentoutumiseen. Unohda hetkeksi kaikki muu, tule äänimaljarentoutukseen ja voit vain olla ja keskittyä itseesi. Ohjaajana toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Teija Kemppainen.

Äänimaljarentoutus pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa torstaina 13.6. klo 17.15–18.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta. Pukeudu lämpimästi ja ota villasukat ja juomapullo mukaan. Patjat, tyynyt sekä huovat ovat valmiina, mutta halutessasi voit ottaa omat mukaan.

Lue lisää äänimaljarentoutuksesta.

Yhteiskävelyt

Lähde liikkumaan ja tapaamaan muita saman kokeneita! Yhteiskävelyt on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville.

Yhteiskävelyjä järjestetään Turussa, Loimaalla, Salossa ja Laitilassa. Kävelyitä ohjaavat Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vapaaehtoiset.

Katso paikkakuntakohtaiset tiedot.

Kuntosalivuorot

Haluisitko kehittää lihaskuntoa? Treenaa omatoimisesti kuntosalivuorolla Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa!

Kuntosalivuoro maanantaisin kello 9–10 ja keskiviikkoisin kello 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin kello 9.00–12.00 syöpään sairastuneille.

Hinta 4 euroa/kerta. Saapuessasi kuntosalille ilmoittaudu ja maksa maksu Meri-Karinan infoon. Voimassa olevaa jäsenkorttia näyttämällä vuoro on maksuton. Meri-Karina sijaitsee osoitteessa Seiskarinkatu 35, Turku.

Allasjumppa

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet voivat osallistua Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin jäsenhintaan. Kausi on alkanut, mutta mikäli ryhmässä on tilaa, voi siihen ilmoittautua myös kesken kauden.

Allasjumppa kylpylähotelli Caribiassa keskiviikkoisin 10.1.–29.5. klo 19.00–19.45. Jumppaa ei ole keskiviikkona 1.5. Koko kauden hinta 138,70 euroa. Tiedustele mahdollisia vapaita paikkoja sähköpostitse toimisto@nivelposti.fi tai puhelimitse 040 351 3833.

Lue lisää allasjumpista.

Muuta liikuntaa