Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahoja jakaa tänä vuonna myös Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö, ja apurahoja myönnetään myös saattohoitoa koskevaan tutkimukseen. Tänä vuonna jaossa on yhteensä 110 000 euroa. Haettavissa on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain. Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen. Apurahojen turvin kasvatetaan tulevaisuuden tohtoreita ja syövänvastaisen työn tekijöitä.

Hakuaika

Apurahojen haku on alkanut perjantaina 29.5.2020, ja se päättyy maanantaina 31.8.2020.

Hakumenettely

Apurahakohtaiset hakuohjeet löydät alta. Apurahoja haetaan hakulomakkeella. Tutkimus- ja väitöskirja-apurahoja haetaan tutkimus-/väitöskirja-apurahahakemuksella ja matka-apurahaa haetaan matka-apurahahakemuksella. Hakijalle ei myönnetä samanaikaisesti sekä tutkimus- että matka-apurahaa. Lataa hakulomakkeet alta. Hakemus liitteineen lähetetään sähköpostitse rahastojen hoitokuntien sihteeri Ville Viitaselle osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi.

ville.viitanen@lssy.fi, 02 2657 601 ja 0400 953 835.

Hakuohjeet

Hakulomakkeet