Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja syöpätauteja ja saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön, saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat. Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä. Kaikista myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 8.12.2022.

Apurahat

Yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja on jaossa yhteensä 172 500 euroa. Haettavana on myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen tutkimusapuraha vuosiksi 2023–2025 sekä professori Seija Grénmanin rahaston 1 700 euron suuruinen apuraha. Apurahoja jaetaan yhteensä 264 200 euroa.

Hakuaika

Apurahahaku päättyy keskiviikkona 31.8.2022.

Hakutapa

Apurahaa haetaan hakulomakkeella, joka lähetetään liitteineen sähköpostitse osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi viimeistään 31.8.2022. Apurahakohtaiset hakuohjeet ja -lomakkeet voit ladata alempaa tältä sivulta. Mikäli haet professori Seija Grénmanin rahaston apurahaa, katso ohjeet alta. Huomioithan, että hakijalle ei myönnetä samanaikaisesti sekä tutkimus- että matka-apurahaa.

Apuraha gynekologisen onkologian koulutustilaisuuden järjestämiseksi

Professori Seija Grénmanin rahastosta on haettavissa 1 700 euron suuruinen apuraha käytettäväksi koulutustilaisuuden järjestämiseen Turun yliopistollisen keskussairaalan Naistenklinikalla gynekologisen syövän hoitoon osallistuville lääkäreille ja henkilökunnalle. Vapaamuotoinen apuraha-anomus toimitetaan sähköpostitse osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi viimeistään 31.8.2022.

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen rahastojen asiamies Ville Viitanen
ville.viitanen@lssy.fi, 0400 953 835

Lomakkeet

Hakuohjeet