Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt on jakanut vuoden 2020 apurahat. Syöpätautien tieteelliseen tutkimustyöhön on myönnetty väitöskirja-apurahoja 52 000 euroa ja tutkimusapurahoja 52 000 euroa. Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myönsi lisäksi 2 000 euroa stipendinä ja 700 euroa matka-apurahana. Kaikkiaan apurahoja on myönnetty 106 700 euroa.

Kolmelletoista tutkijalle jaettiin 4 000 euron suuruinen väitöskirja-apuraha, neljälle tutkijalle 10 000 euron suuruinen tutkimusapuraha ja kahdelle tutkijalle 6 000 euron suuruinen tutkimusapuraha.

Tänä vuonna apurahoja myönnettiin myös saattohoitoa koskevaan tutkimukseen. Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö myönsi 2 000 euron suuruisen stipendin saattohoitoa koskevalle tutkimukselle.

Lisäksi myönnettiin 700 euron suuruinen matka-apuraha.

Apurahoja alueelliseen tutkimukseen

Apurahoja myönsivät Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Apurahojen jaosta päätti Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää vuosittain apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen.

Myönnetyt apurahat

Tutustu taulukkoon, jossa kerrotaan tutkija, tutkimus, myönnetyn apurahan suuruus sekä apurahan myöntänyt rahasto.

Avaa taulukko (pdf)

Lisätietoja apurahoista

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys
toimitusjohtaja Ville Viitanen