Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja syöpätauteja ja saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät vuosittain apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön, saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat. Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä.

Vuoden 2022 apurahahaku käynnistyy tiistaina 31.5.2022 ja päättyy keskiviikkona 31.8.2022.

Yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja on jaossa yhteensä 172 500 euroa. Haettavaksi julistetaan myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen tutkimusapuraha vuosiksi 2023–2025.

Professori Seija Grénmanin rahastosta on haettavissa 1 700 euron suuruinen apuraha käytettäväksi koulutustilaisuuden järjestämiseen Turun yliopistollisen keskussairaalan Naistenklinikalla gynekologisen syövän hoitoon osallistuville lääkäreille ja henkilökunnalle.

Vuonna 2022 apurahoja jaetaan yhteensä 264 200 euroa.

Apurahaa haetaan hakulomakkeella, joka lähetetään liitteineen sähköpostitse rahastojen asiamiehelle hakuajan päättymispäivään mennessä. Apurahakohtaiset hakuohjeet ja -lomakkeet lisätään tälle verkkosivulle, kun haku käynnistyy 31.5.2022.

Viime vuonna apurahoja myönnettiin 142 900 euroa

Viime vuonna Moikoisten Syöväntutkimussäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myösivät apurahoja yhteensä 142 900 euroa.

Neljälletoista tutkijalle jaettiin 4 000 euron suuruinen väitöskirja-apuraha, kolmelle tutkijalle 10 000 euron, kahdelle 15 000 euron ja yhdelle 20 000 euron suuruinen tutkimusapuraha. Lisäksi yhdelle tutkijalle myönnettiin 1 200 euron suuruinen matka-apuraha.

Turun yliopistollisen keskussairaalan Naistenklinikalle myönnettiin 1 700 euron suuruinen apuraha koulutustilaisuuden järjestämiseen. Lisäksi Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen henkilöstön koulutukseen myönnettiin 4 000 euron suuruinen apuraha.

Vuonna 2021 myönnetyt apurahat (pdf)

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen rahastojen asiamies Ville Viitanen
ville.viitanen@lssy.fi, 0400 953 835

Lomakkeet