Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahoja jakaa tänä vuonna myös Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö, ja apurahoja myönnetään myös saattohoitoa koskevaan tutkimukseen.

Tänä vuonna jaossa on yhteensä 110 000 euroa. Haettavissa on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain. Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen. Apurahojen turvin kasvatetaan tulevaisuuden tohtoreita ja syövänvastaisen työn tekijöitä.

Vuoden 2020 apurahojen haku on päättynyt maanantaina 31.8.2020.

Lisätietoja apurahoista

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys