Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpärahastot myöntävät apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Lounaissuomalaiset Syöpärahastot jakoi syöpätutkimukseen apurahoja 195 000 euroa

Lounaissuomalaiset Syöpärahastot on myöntänyt 190 000 euroa Varsinais-Suomessa tehtävään syöpätautien tieteelliseen tutkimustyöhön ja 5000 euroa matka-apurahoina.

4 000 euron suuruisia väitöskirja-apurahoja jaettiin kymmenelle ja 10 000 euron suuruisia tutkimusapurahoja kuudelle syöpätutkijalle. Lisäksi myönnettiin matka-apurahoja 5000 euron arvosta.

Tänä vuonna jaettiin myös kolmivuotinen, arvoltaan 90 000 euron apuraha. Suurapuraha myönnettiin LT Pilvi Riihilälle, jonka tutkimuksen aiheena on komplementtijärjestelmä ihon okasolusyövässä.

Etusijalla olivat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat. Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä. Apurahat myönnettiin perinteisessä Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa 12. joulukuuta 2019.

Kenelle vuoden 2019 apurahat myönnettiin ? Katso lista tästä.

Apurahojen hakeminen

Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen. Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntävät apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain. Apurahojen turvin kasvatetaan tulevaisuuden tohtoreita ja syövänvastaisen työn tekijöitä. Vuonna 2020 myönnettävien apurahojen hakemista koskeva ohjeistus päivitetään tälle sivulle keväällä 2020.

Lisätietoja apurahojen hakemisesta

Ville Viitanen

ville.viitanen@lssy.fi, 02 2657 601 / 0400 953 835

Muuta

Loppuselvitys ja tilitys

Tutkimuslupa

Ohjeet terveystieteellisen tutkimuksen suorittamisesta Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen toimipisteissä. Tutkimusluvan myöntää asianomaisen organisaation hallitus.