Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja syöpätauteja ja saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön, saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat. Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä. Vuoden 2022 apurahahaku on päättynyt. Kaikista myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 8.12.2022.

Tänä vuonna tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja jaetaan yhteensä 172 500 euroa. Jaettavana on myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen tutkimusapuraha vuosiksi 2023–2025 sekä professori Seija Grénmanin rahaston 1 700 euron suuruinen apuraha. Apurahoja jaetaan kaiken kaikkiaan 264 200 euroa.

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen rahastojen asiamies Ville Viitanen
ville.viitanen@lssy.fi, 0400 953 835

Lomakkeet

Lataa lomake loppuselvitys ja -tilitys apurahan käytöstä (doc)