Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja syöpätauteja ja saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön, saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun.

Tänä vuonna jaossa on yhteensä 150 000 euroa. Haettavissa on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat. Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä.

Apurahojen haku on käynnissä, ja se päättyy tiistaina 31.8.2021. Apurahaa haetaan hakulomakkeella, joka lähetetään liitteineen sähköpostitse osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi viimeistään 31.8.2021. Apurahakohtaiset hakuohjeet ja -lomakkeet voit ladata alempaa tältä sivulta. Huomioithan, että hakijalle ei myönnetä samanaikaisesti sekä tutkimus- että matka-apurahaa. Mikäli haet Professori Seija Grénmanin rahaston apurahaa, katso ohjeet alempaa.

Apuraha gynekologisen onkologian koulutustilaisuuden järjestämiseksi

Professori Seija Grénmanin rahastosta on haettavissa 1 700 euron suuruinen apuraha käytettäväksi koulutustilaisuuden järjestämiseen Turun yliopistollisen keskussairaalan Naistenklinikalla gynekologisen syövän hoitoon osallistuville lääkäreille ja henkilökunnalle. Vapaamuotoinen apuraha-anomus toimitetaan sähköpostitse osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi viimeistään 31.8.2021.

Kaikista myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 10.12.

Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen rahastojen asiamies Ville Viitanen
ville.viitanen@lssy.fi, 0400 953 835

Lomakkeet

Apurahojen hakuohjeet