Apurahat

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätautien, saattohoidon sekä syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tukemisen tieteelliseen tutkimukseen ja kansainväliseen opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Hakeminen

Apurahat

• Haettavana on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja ja matka-apurahoja. Kyseisiä apurahoja jaetaan yhteensä 210 000 euroa.
  • Haettavana on myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen tutkimusapuraha vuosiksi 2025–2027.
  • Haettavana on myös Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Turun seudun paikallisosaston myöntämä apuraha.

Hakuaika

• Apurahahaku päättyy lauantaina 31.8.2024.

Hakutapa

• Apurahoja haetaan apurahakohtaisilla lomakkeilla, jotka ovat ladattavissa alempaa tältä sivulta. Lomake liitteineen lähetetään sähköpostitse osoitteeseen ville.viitanen@lssy.fi viimeistään lauantaina 31.8.2024.

Myöntäminen

• Apurahojen jaosta päättää Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä. Kaikista myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 5.12.2024. Huomioithan, että hakijalle ei myönnetä samanaikaisesti sekä tutkimus- että matka-apurahaa.

Lomakkeet

Hakuohjeet