Roosa nauha 2021

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys tukee rintasyöpätutkimuksen lisäksi myös muiden syöpien tutkimusta. Tämän vuoden teemana ovat suolistosyövät. Keräysvaroilla tuetaan syöpätutkimuksen lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

Roosa nauha -keräys on käynnissä 31.10.2021 saakka. Keräykseen voi osallistua ostamalla Roosa nauhan, jonka tänä vuonna on suunnitellut ammattinyrkkeilyn maailmanmestari Eva Wahlström. Neljän euron hintaisia Roosa nauhoja myyvät K-ryhmän kaupat, S-ryhmän ketjut ja Lindex sekä alueelliset syöpäyhdistykset. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja sen paikallisosastot myyvät Roosa nauhoja paikkakuntiensa Prismoissa ja S-kaupoissa. Nauhoja on myynnissä myös Propo ja Colores potilasjärjestöjen kautta.

Osta tuotteita

Keräykseen voi osallistua myös ostamalla myynnissä olevia Roosa nauha -kampanjatuotteita. Tutustu tuotteisiin täällä. Uutuustuotetta Roosa nauha -ranneketta on myynnissä Keskon, S-ryhmän ja Lindexin myymälöissä rajallinen määrä. Rannekkeen hinta on yhdeksän euroa.

Tee lahjoitus

Keräystä voi tukea myös tekemällä lahjoituksen. Lahjoituksen keräykseen voi tehdä usealla eri tavalla, kuten verkossa, tekstiviestillä tai MobilePaylla. Valitse itsellesi mieluisin tapa. Tutustu lahjoittamiseen täällä.

Tapahtumat

Tule mukaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen roosansävyisiin tapahtumiin! Kaikissa muissa tapahtumissa Kirjastosillan valaisua lukuun ottamatta on myynnissä Roosa nauhoja.

1.–3.10. Yhdistys mukana Turun Kirjamessuilla

Yhdistys on mukana Turun Kirjamessuilla kaikkina kolmena messupäivänä. Tule tutustumaan osastoon, kysymään ja keskustelemaan! Osasto sijaitsee B-hallissa, paikalla nro 4. Turun Messukeskus, Messukentänkatu 913, Turku. Lisätietoja messuista sekä lipuista.

8.10. Turun Kirjastosilta valaistaan Roosa nauha -päivän kunniaksi

Yhdistys ja Turun kaupunki valaisevat Turun Kirjastosillan vaaleanpunaiseksi Roosa nauha -päivän kunniaksi. Sillan valaisu alkaa illan hämärtyessä ja päättyy auringon noustessa. Lähde ihastelemaan kaunista valaistusta! Maksuton. Turun Kirjastosilta.

8.10. Hyvän mielen lenkki -hyväntekeväisyystapahtuma Forssan torilla

Forssan Liivikeskus järjestää tempauksen, jonka tuotto lahjoitetaan Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Forssan seudun paikallisosaston rintasyöpäpotilaiden vertaistukiryhmän hyväksi. Tapahtuma alkaa klo 18 alkuverryttelyllä Forssan torin pavilijongin edustalla, minkä jälkeen otetaan yhteiskuva. Tarjolla on kolme lenkkivaihtoehtoa: kolmen kilometrin kävelylenkki, viiden kilometrin juoksulenkki ja kevyt seniorilenkki. Lenkin jälkeen osallistujat saavat lipuketta näyttämällä Forssan Autokeitaan sponsoroimat smoothiet. Osallistujien kesken arvotaan Forssan  Liivikeskuksen teettämiä Roosa nauha -paitoja ja kasseja.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään 6.10. Forssan Liivikeskuksen verkkokaupassa tai liikkeessä. Osallistumismaksu 10 euroa. Forssan tori. Ilmoittaudu Forssan Liivikeskuksen verkkosivulla.

12.10. Naisten ilta Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa

Illan ohjelmassa muun muassa asiantuntijaluentoja sekä yhdistyksen neuvonta- ja kuntoutuspalveluihin tutustumista. Alusvaate- ja uima-asuliike Merina-Shopissa on esillä proteesiliivejä ja uima-asuja. Tule sovittamaan ja tekemään ostoksia! Tilaisuudessa on mukana myös näytteilleasettajia. Ovet ovat avoinna klo 17 lähtien. Maksuton. Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarintie 35, Turku.

Naisten illan ohjelma

Klo 17.45–17.50 Tervetuloatoivotus, Turun paikallisosaston puheenjohtaja Seija Hummelin-Uusilehto
Klo 17.50–18.45 Psykoterapeutti Florence Schmitt ”elämä syövän jälkeen”
Kahvitauko
Klo 19.15–19.30 Fysioterapeutti Marianne Himberg ”syöpä ja liikunta”
Klo 19.30 Keskustelua, kysymyksiä sekä yhdistyksen palveluihin tutustumista

15.10. Roosa nauha -ottelu TPS-Kalpa

Lähde seuraamaan Turun Palloseuran ja Kuopion Kalpan roosansävyistä jääkiekko-ottelua ja osallistu ottelun aikana Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräykseen. Lue lisää ottelusta ja osta liput. Pelaajien päällä olevat ainutlaatuiset pelipaidat huutokaupataan verkossa ottelun jälkeen. Huuda itsellesi uniikki pelipaita tärkeän asian hyväksi. Lue lisää huutokaupasta. Gatorade Center, Artukaistentie 8, Turku.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin tapahtumamuutoksiin. Lisätietoja Roosa nauha -keräyksestä osoitteessa www.roosanauha.fi. ja www.syopasaatio.fi