Järjestöt vaikuttajina terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä Varsinais-Suomessa

(23.8.2018)

Turun Seudun Vammaisjärjestöt TVJ ry:n ja JärjestöSotehanke 113:n yhteistyötilaisuudessa pohditaan varsinaissuomalaisten järjestöjen vaikuttamistyötä sekä roolia maakunta- ja sote-uudistuksessa. Paneelikeskusteluun osallistuu Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimitusjohtaja Ville Viitanen.

Tilaisuus pidetään torstaina 25.10. klo 13–17 Turun ortodoksisen kirkon seurakuntasalissa, Yliopistonkatu 19 B, Turku. Kohderyhmänä ovat erityisesti sote-alan järjestöt, vammais- ja vanhusneuvostot, kuntien päättäjät ja hyte-koordinaattorit, mutta tilaisuuteen ovat tervetulleita muutkin aiheesta kiinnostuneet.

• 13.00 Seminaarin avaus TVJ ry:n koulutustoimikunnan pj. Marjatta Pihlajamaa
  • 13.10 Loppuraportti: Järjestöjen rooli maakunta- ja sote-uudistuksessa Selvityshenkilö, STM/Sydänliiton pääsihteeri Tuija Brax
  • 14.00 Varsinais-Suomen järjestötiekartta suunnittelupäällikkö Jaana Halin, Turun kaupunki ja toiminnanjohtaja Katja Suominen, Turun kaupunkilähetys ry
  • 14.30 Kahvitauko
  • 15.00 Todellisia kokemuksia aivovammautumisesta Kokemusasiantuntijat Risto Savolainen ja Henrik Laakkonen
  • 15.30 Paneelikeskustelu: Mitä on järjestöjen vaikuttava työ? Puheenjohtajana asiantuntija Marjut Aalto, JärjestöSotehanke 113

Panelistit:

• Tuija Brax, selvityshenkilö, STM/Sydänliiton pääsihteeri
  • Jaana Halin, suunnittelupäällikkö, Turun kaupunki
  • Riitta Liuksa, toimialajohtaja, Turun kaupunki
  • Antti Parpo, muutosjohtaja, Varsinais-Suomi
  • Risto Savolainen, kokemusasiantuntija, V-S Aivovammayhdistys ry
  • Heikki Vaisto, avustusvalmistelija, Stea
  • Ville Viitanen, toimitusjohtaja, Lounais-Suomen syöpäyhdistys ry

Ilmoittautuminen 18.10. mennessäsähköinen ilmoittautuminen tai 0400 953 233 (Happy House). Paikat (120 kpl) täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot: