Kavlilta 12 000 euroa syöpäsairaille lapsille

(3.12.2014)

Elintarvikekonserni Kavli haluaa lahjoituksellaan tukea Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerön toimintaa. Varat suunnataan pienten syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä taloudelliseen ja henkiseen auttamiseen.

Kavli Oy myönsi 12 000 euron lahjoituksen lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerölle lapsen oikeuksien päivänä 20. marraskuuta. Paikalla olivat potilaskerhon puheenjohtaja Mikko Pohjanheimo (vas.) Nisse-poikansa kanssa, tehdaspäällikkö Outi Prykäri sekä Turun toimipisteen henkilökuntaa.

Kavli-konsernin omistaa säätiö, joka jakaa osan konsernin tuotoista hyväntekeväisyyteen vuosittain. Säätiön päätavoitteena on rahoittaa humanitaarista avustustyötä, kulttuuria ja lääketieteellistä tutkimusta. Lisäksi konserni avustaa paikallisesti valitsemiaan kohteita.

– Lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen on meille tärkeä lahjoituskohde, ja sitä olemme tukemassa henkilökuntamme aloitteesta. Kavlin Turun toimipiste osallistuu ensimmäistä kertaa lahjoituksen kohdentamiseen. Kavli muisti tänä vuonna rahalahjoituksella myös Lastenklinikoiden Kummeja ja Icehearts ry:tä, kertoo Turun yksikön tehdaspäällikkö Outi Prykäri.

Sykerö on syöpäsairaiden lasten vanhempien vuonna 1980 perustama potilaskerho, joka tarjoaa syöpälapsiperheille muun muassa virkistystä ja vertaistukea. Kerhon keskeisenä tavoitteena on tuoda syöpään sairastuneelle edellytyksiä elää mahdollisimman normaalia elämää raskaista hoitojaksoista ja infektioeristyksestä huolimatta.

– Lapsen ja nuoren vakava sairastuminen vie myös vanhempien voimavaroja. Tämänkaltaisilla lahjoituksilla pystymme kokonaisvaltaisesti tukemaan perheiden jaksamista järjestämällä muun muassa erilaisia infektioriskittömiä tapahtumia ja keskustelutilaisuuksia, Sykerön puheenjohtaja Mikko Pohjanheimo iloitsee.

Kavli on O. Kavli og Knut Kavli´s Almennyttige Fond -säätiön omistama elintarvikekonserni, joka valmistaa muun muassa sulatejuustoja, maustekastikkeita, majoneesia sekä riisi-, kaura- ja soijapohjaisia valmisteita. Yhtiöllä on toimipisteitä Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Isossa-Britanniassa.