Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tukee syöpäpotilaita taloudellisesti

(4.1.2018)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntää hoitopäiväkorvauksia syöpätaudin hoidosta aiheutuneisiin kustannuksiin. Vapaaehtoisuuteen perustuvat taloudelliset avustukset on tarkoitettu yhdistyksen toimialueella kirjoilla oleville jäsenille.

Hoitopäiväkorvausta maksetaan syövän hoidosta 5 euroa sairaalan hoitopäivältä sekä solunsalpaaja- ja sädehoitokäynti­kerralta (sarjahoito). Korvausta suoritetaan enintään 90 vuorokaudelta kalenterivuodessa. Katso korvauslajit ja tutustu huolellisesti hakuohjeisiin.

Voit liittyä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi täyttämällä sähköisen lomakkeen verkkosivuillamme.

Maksuton etuusneuvontapuhelin palvelee keskiviikkoisin

Valtakunnallinen etuusneuvontapuhelin antaa maksutonta neuvontaa potilaan oikeuksiin ja taloudelliseen asemaan vaikuttavista tekijöistä sairauden kohdatessa.

Syöpäpotilaan toimeentulosta, sosiaalietuuksista ja oikeuksista on mahdollista kysyä Syöpäjärjestöjen etuusneuvonnasta, joka palvelee keskiviikkoisin klo 15–17 numerossa 0800 411 303. Etuusneuvontapuhelimeen vastaavat sosiaalietuuksiin perehtyneet asiantuntijat, jotka ohjaavat soittajan tarvittaessa eteenpäin.