Potilaskerho Sykerölle uusi logo

(1.9.2015)

35 vuoden ikään ehtinyt lapsisyöpäpotilasperheiden Sykerö-kerho on uudistanut visuaalisen ilmeensä juhlavuoden kunniaksi. Sykerö on syöpäsairaiden lasten vanhempien perustama potilaskerho, joka toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen alaisena.

Logon suunnitelleen Taina Yleniuksen, Sykerön aktiivisen vapaaehtoisen, mukaan siinä yhdistyvät toiminnan monimuotoisuus, yhteisöllisyys ja välittäminen.

– Hahmot sydämen ympärillä symboloivat yhdessä tekemisen meininkiä ja sitä, että tuemme toisiamme ja suojelemme sitä tärkeintä.  Sydän kertoo itsessään jo rakkaudesta, mutta siinä näkyvät myös siivet. Sykerö tukee ja suojelee myös niitä perheitä ja lapsia, jotka eivät taistelusta selviä.

Logossa punainen kuvaa rakkautta ja lämpöä, keltainen iloa, vihreä puolestaan toivoa ja luottamusta. Uusi visuaalinen ilme julkaistiin Sykerön 35-vuotisjuhlallisuuksien yhteydessä Meri-Karinan toiminta- ja palvelukeskuksessa 30. elokuuta.

Juhlassa avattiin samalla valokuvaaja Lari Järnefeltin TAISTELUTARINAT-valokuvanäyttely, joka on kuvasarja perheistä, jotka taistelevat lapsen syöpää vastaan. Kuvassa pääosassa on lapsi, mutta yhtä voimakkaana lapsen taustalla on koko perhe.

Kuvasarjan ja valokuvanäyttelyn kautta valokuvaaja haluaa näyttää, että vaikka syöpä voi kohdata minkä tahansa aivan tavallisen lapsiperheen, löytyy voima taistella syöpää vastaan perheen sisältä.

Yhdeksästä kuvasta koostuva näyttely on esillä Meri-Karinassa 31.8.–4.10. Siihen on mahdollista tutustua arkisin klo 8–20 ja viikonloppuisin klo 8–16.