Helsinki Biennaali Vallisaaressa 21.8.2021

Helsinki Biennaali on kahden vuoden välein järjestettävä kansainvälinen nykytaiteen suurtapahtuma. Tuotannosta ja kuratoinnista vastaa Helsingin taidemuseo. Biennaali on osa Helsingin kaupungin merellistä strategiaa, ja se järjestetään nyt ensimmäisen kerran Vallisaaressa. Vallisaari ja Kuninkaansaari sijaitsevat Suomenlinnan naapurissa 20 minuutin lauttamatkan päässä Kauppatorilta. Biennaali esittelee korkeatasoista kuvataidetta sekä Suomesta että maailmalta. Saaren kesyttämätön luonto tarjoaa ainutlaatuisen paikan yleisön ja taiteen kohtaamiseen. Tapahtumaan osallistuu noin 40 taiteilijaa.

Matkaohjelma

Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.30. Ajetaan Helsingin Kauppatorille, josta kuljetus yhteysaluksella Vallisaareen. Alkuun tehdään opastettu kävelykierros, joka on yhdistelmä taidetta, saaren luontoa ja mielenkiintoista sotahistoriaa. Nautitaan keittolounas ja kahvit Satamavajan ravintolassa, minkä jälkeen on aikaa tutustua saareen ja sen näyttelyyn. Paluu yhteysaluksella Kauppatorille ja kuljetus Turkuun, jonne saavutaan noin klo 19.00. Matkalle mukaan sopivat jalkineet ja säänmukainen vaatetus.

Matkan hinta:

• jäsenet 165 €