Hyvä kysymys -verkkopalvelu

Hyvä kysymys -verkkopalvelu on maksuton, kaikille avoin verkkopalvelu, josta saat tukea ja tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Hyvä Kysymys -verkkopalvelussa toimii syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen tarkoitettu chat-palvelu, jossa on mahdollista keskustella syöpään liittyvistä asioista Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan kanssa ajanvarauksella tai ilman ajanvarausta.

Palvelussa on käytössä myös päivystyschat, jossa voi esittää nikotiinituotteisiin ja nuorten terveyden edistämiseen liittyviä kysymyksiä. Lisäksi palvelussa on ryhmächatit 7–12-vuotiaille ja 13–17-vuotiaille lapsille, joiden vanhempi sairastaa syöpää.

Lisätietoa verkkopalvelun käytöstä löydät osoitteesta www.hyvakysymys.fi. Palvelun tuottaa ja toteuttaa Väestöliitto ry yhdessä eri järjestöjen kanssa.

Nuoret, nikotiini ja terveys -päivystyschat

Hei nuori tai nuoren lähiaikuinen! Onko sinulla jokin nikotiinituotteisiin tai terveyteen liittyvä asia, josta haluaisit keskustella terveyden edistämisen asiantuntijan kanssa? Nyt se onnistuu helposti ja täysin anonyymisti, ilman ajanvarausta. Päivystyschat on avoinna tiistaisin klo 16–18. Lisätietoja: Jenni Vaskelainen / NIKO-projekti, jenni.vaskelainen@lssy.fi ja 044 4515553.

Siirry Nuoret, nikotiini ja terveys -päivystyschatiin

Ajanvarauschat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen

Ajanvarauschatissa voit varata ajan Lounais-Suomen syöpäyhdistyksen sairaanhoitajalle. Voit varata ajan myös silloin, mikäli et ole sairastunut, mutta koet huolta syöpään liittyvissä kysymyksissä. Ajanvarauschatin ajat ovat varattavissa pääosin maanantaisin. Vapaana olevat ajat löydät Hyvä kysymys-sivustolta.

Siirry ajanvarauschatiin

Päivystyschat syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen

Päivystyschatissa voit osallistua keskusteluun anonyymisti varaamatta aikaa. Sairaanhoitaja ottaa keskustelijat sisään saapumisjärjestyksessä. Keskustelu tapahtuu kahden kesken Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan kanssa. Voit tulla keskustelemaan päivystyschatiin myös silloin, mikäli et ole sairastunut, mutta sinulla on syöpään liittyviä kysymyksiä tai huolia. Päivystyschat palvelee pääosin torstaisin Hyvä kysymys-sivustolla.

Siirry päivystyschatiin

Ryhmächat 7–12-vuotiaille lapsille, joiden vanhempi sairastaa syöpää

Ryhmächat on tarkoitettu 7–12-vuotiaille lapsille, joiden vanhempi sairastaa syöpää. Chatissa pääset keskustelemaan muiden saman kokeneiden lasten kanssa. Chatiin voit tulla mukaan omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Voit olla mukana koko ajan tai sen aikaa kuin haluat. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen ammattilainen on aina paikalla chatissa.

Ryhmächatteja järjestetään torstaina 28.1., torstaina 18.2., keskiviikkona 24.3., keskiviikkona 21.4. ja keskiviikkona 26.5. klo 16.30–17.30. Lisätietoja: Pia Ilves / Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, 044 451 5655 ja pia.ilves@lssy.fi.

Siirry ryhmächatiin

Ryhmächat 13–17-vuotiaille nuorille, joiden vanhempi sairastaa syöpää

Ryhmächat on tarkoitettu 13–17-vuotiaille nuorille, joiden vanhempi sairastaa syöpää. Chatissa pääset keskustelemaan muiden saman kokeneiden nuorten kanssa. Chatiin voit tulla mukaan omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Voit olla mukana koko ajan tai sen aikaa kuin haluat. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen ammattilainen on aina paikalla chatissa.

Ryhmächatteja järjestetään tiistaina 26.1., torstaina 18.2., keskiviikkona 24.3., keskiviikkona 21.4. ja keskiviikkona 26.5. klo 18.00–19.00. Lisätietoja: Pia Ilves / Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, 044 451 5655 ja pia.ilves@lssy.fi.

Siirry ryhmächatiin