Ilmajoen Musiikkijuhlat – Armi 17.–18.6.2023

Ilmajoen Musiikkijuhlat tarjoaa upeita ooppera- ja konserttielämyksiä Pohjanmaalla, Kyrönjoen rannan perinnemaisemissa. Tänä kesänä nähdään kantaesityksensä ooppera Marimekon perustajasta Armi Ratiasta. Armin tarina on keskeinen osa suomalaisen muotoilun ja muodin historiaa. Ratian ja hänen miehensä perustama tekstiiliyritys Marimekko on jatkanut maailmanvalloitustaan 1950-luvulta tähän päivään asti. Teoksen säveltää Eeva Kontu ja libretosta sekä ohjauksesta vastaa Heta Haanperä. Armina esiintyy mezzosopraano Lilli Paasikivi.

Matkaohjelma
Lauantai 17.6.
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 10.00. Ajetaan Hämeenkyröön Frantsilan Kehäkukkaan, jossa nautitaan maittava lounas luomubuffetpöydästä. Kauniissa vuonna 1875 rakennetussa koulurakennuksessa toimii talonpoikaistyyliin sisustettu kasvisravintola sekä monipuolinen yrtti- ja lahjatavaramyymälä. Jatketaan matkaa Seinäjoelle, missä vieraillaan Alvar Aallon suunnittelemassa hallinto- ja kulttuurikeskuksessa ja Lakeuden Risti -kirkossa. Aalto-keskus on yksi merkittävimpiä arkkitehtonisia kokonaisuuksia Suomessa. Ajetaan hotelli Sorsanpesään, joka sijaitsee vehreällä ja kulttuurihistoriallisesti merkittävällä Törnävän puisto- ja kartanoalueella. Majoittuminen hotelliin. Ilta vapaata aikaa.

Sunnuntai 18.6.
Aamiainen hotellissa. Käydään opastetulla kierroksella Törnävän museossa, kartanossa ja ulkomuseoalueella. Ajetaan Ilmajoelle, missä Armi-ooppera alkaa klo 13.00. Väliaikatarjoilu. Esityksen jälkeen ajetaan Jalasjärvelle, missä herkullinen buffetpöytä tarjolla Pihlajan Kevarissa Korkeakosken maisemissa. Jatketaan matkaa Porin ja Rauman kautta Turkuun, jonne saavutaan noin klo 21.00.

Matkan hinta

• jäsenet 370 €
  • ei-jäsenet 390 €
  • lisämaksu yhden hengen huoneesta 50 €

Hintaan sisältyy

• linja-autokuljetukset
  • majoitus kahden hengen huoneessa aamiaisella
  • lounas ja päivällinen sekä väliaikatarjoilu
  • oopperalippu
  • kiertoajelu ja opastus Seinäjoella
  • matkanjohtajan palvelut

Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.