Juhannus Ahvenanmaalla 21.–23.6.2024

Kuvassa on Finnlines laiva, joka seilaa merellä.

Vietetään perinteikäs ja aito keskikesän juhla Ahvenanmaalla! Laivamatkat tehdään Finnlinesin uusilla ympäristöystävällisillä Finnsirius ja Finncanopus -matkustajalaivoilla. Juhannuksen juhlinta ulkoilmamuseo Jan Kalsgårdenin alueella on lämminhenkistä ja taianomaista. Juhannuspäivänä tutustutaan Bomarsundin vierailukeskukseen ja Öfversgårdin omenatilaan ja lähtöpäivänä käydään Eckerön kunnassa.

Matkaohjelma

Perjantai 21.6.
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.00. Ajetaan Naantalin laivaterminaaliin, josta Finnsirius-laiva lähtee kohti Långnäsiä klo 10.30. Matkan aikana buffet-lounas. Aikaa jää myös laivaan tutustumiseen tai esimerkiksi hemmotteluun sauna- ja allasosastolla. Laiva saapuu Långnäsin satamaan klo 15.00. Ajetaan satamasta Maarianhaminaan, jossa majoitutaan hotelli Pommerniin. Iltapäivällä lähdetään Jan Karlsgårdenille seuraamaan juhannussalon nostoa ja muuta juhannusohjelmaa.

Lauantai 22.6.
Aamiainen hotellissa. Opastetun kaupunkikierroksen jälkeen ajetaan Bomarsundiin, jossa tutustutaan vierailukeskukseen ja linnoitusraunioihin. Matka jatkuu Micke Björklundin Smakby-ravintolaan, jossa nautitaan kevyt lounas. Mahdollisuus tutustua myös Smakbyn kauppaan ja ympäristöön. Jatketaan matkaa Tjudön kunnassa sijaitsevalle Öfversgårdin omenatilalle, jonka esittelyn lomassa saadaan maistiaisia. Mahdollisuus myös tehdä ostoksia. Hotelliin paluun jälkeen yhteinen päivällinen hotellin ravintolassa.

Sunnuntai 23.6.
Aamiainen hotellissa, minkä jälkeen huoneiden luovutus. Ajetaan paikallisoppaan opastuksella Eckerön kuntaan. Tutustutaan vuonna 1828 valmistuneeseen posti- ja tullitaloon sekä Eckerön harmaakivikirkkoon, joissa molemmissa on kuvattu kohtauksia uuteen Myrskyluodon Maija -elokuvaan. Lisäksi nähdään Ahvenanmaan korkein juhannussalko sekä Käringsundin venevajat, joiden maisemissa on aikanaan kuvattu Saariston lapset -elokuva. Paluu Maarianhaminaan, jossa vielä hetki aikaa ennen lähtöä Långnäsiin. Finncanopus-laiva lähtee paluumatkalle klo 15.45. Laivalla nautitaan päivällinen. Aikaa jää myös ostosten tekoon. Saavutaan klo 20.10 Naantaliin, josta kuljetus Turun linja-autoasemalle.

Matkan hinta

• Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen 595 €
  • ei-jäsen 615 €
  • lisämaksu yhden hengen huoneesta 180 €

Hintaan sisältyy

• bussikuljetukset matkaohjelman mukaan
  • laivamatkat Finnlinesin laivoilla
  • kahden yön hotellimajoitus kahden hengen huoneessa aamiaisilla
  • kaksi lounasta, kaksi päivällistä
  • sisäänpääsymaksut
  • suomenkielisen paikallisoppaan palvelut
  • matkanjohtajan palvelut

Matkalle mukaan kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.

Lisätiedot ja varaukset
Matkakerho Matkari
02 2657 913 tai matkari@lssy.fi
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00–15.00.

Voit ilmoittautua matkalle myös täyttämällä sähköisen lomakkeen.

Siirry Matkarin etusivulle

Kuva: Finnlines