Kirkkoretki Pyhämaahan ja Vanhaan Raumaan 19.4.2024

Pyhämaalla sijaitsee kuuluisa uhrikirkko, joka on yksi kirkkorakennustaiteemme helmistä. Kirkko jää helposti vieressä sijaitsevan, vuonna 1804 valmistuneen uuden kirkon varjoon. Vaatimaton ulkomuoto kätkee kuitenkin sisälleen hämmästyttävän aarteen: uhrikirkon koko sisustaa koristavat Christian Wilbrandtin vuonna 1667 maalaamat kuvat. Pyhän Ristin keskiaikainen fransiskaanikirkko Raumalla on osa Vanhan Rauman maailmanperintökohdetta.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.30. Ajetaan Pyhämaahan, jossa tutustutaan uhrikirkkoon ja uuteen kirkkoon sekä kuullaan niiden mielenkiintoisesta historiasta. Jatketaan matkaa Raumalle, jossa nautitaan lounas ja kahvit Café Salissa, minkä jälkeen tehdään oppaan johdolla noin tunnin kestävä kävelykierros Vanhan Rauman maailmanperintökohteessa. Kierroksella vieraillaan myös Pyhän Ristin keskiaikaisessa kirkossa. Paluu Turkuun noin klo 16.00.

Matkan hinta

• Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen 60 €
  • ei-jäsen 70 €

Hintaan sisältyy

• bussikuljetukset
  • kirkkojen esittelyt ja opastettu kävelykierros Raumalla
  • lounas
  • matkanjohtajan ja oppaan palvelut

Lisätiedot ja varaukset
Matkakerho Matkari
02 2657 913 tai matkari@lssy.fi
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00–15.00.

Voit ilmoittautua matkalle myös täyttämällä sähköisen lomakkeen.

Siirry Matkarin etusivulle