Kirkkoretki Taivassaloon 12.4.2023

Taivassalon Pyhän Ristin harmaakivikirkko on rakennettu 1400-luvulla. Kirkko on runsaine maalauksineen säilynyt hyvin keskiaikaisessa asussaan. Suomen kansallisaarteisiin kuuluu krusifiksi 1300-luvulta. Retkellä käydään myös Hakkenpäässä Viiasten kartanossa ja Ketarsalmen Kievarissa.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.30. Ajetaan Taivassaloon, jossa tutustutaan Taivassalon upeaan kirkkoon. Kirkosta ajetaan Hakkenpäähän vuonna 1779 rakennettuun Viiasten kartanomuseoon. Kartanon päärakennuksessa ja siihen liittyvässä työväenasunnossa ja näyttelyhallissa on yli 8500 esineen kokoelmat, jotka liittyvät rakennusten sisustuksiin, perinteisiin elinkeinoihin sekä paikalliskulttuuriin ja -historiaan. Opastetun museovierailun jälkeen matka jatkuu Ketarsalmen Kievariin, jossa nautitaan herkullinen buffetlounas sata vuotta vanhojen graniittiseinien suojassa. Kievarin pihapiirissä sijaitsee Tukikohta Motti korsuineen, joka esittelee aidolla tavalla suomalaisen korpisotilaan sodanaikaisia rintamaolosuhteita. Paluu Turkuun noin klo 16.00.

Matkan hinta

• jäsenet 60 €
  • ei-jäsenet 70 €

Hintaan sisältyy