Laukon kartano ja puistokonsertti 2.8.2023

Laukon kartano on historiallisesti merkittävä kartano Vesilahdella, Pyhäjärven rannalla. Rautakautisesta ja keskiaikaisesta Laukon kylästä muotoutui Laukon kartano 1400-luvun kuluessa, kun suomalainen mahtisuku Kurjet asettui asumaan kauniille järviseudulle. Nykyään kartanossa ja sen alueella järjestetään puistokonsertteja ja näyttelyjä. Alueella on ravintola, kahvila, terassi ja puoti.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 12.00. Saavutaan Laukon kartanoon, jossa alkuun ruokailu herkullisesta noutopöydästä. Puotiostoksia ja historiaopastus kartanomiljöössä. Ennen valovoimaisen Waltteri Torikan Amore-konserttia on aikaa kierrellä alueen taidenäyttelyissä. Torikka esiintyy yhdessä yhdeksänhenkisen orkesteri l’Orchestra della speranzan kanssa. Kesäillan kuluessa kuullaan tuttuja viihdeklassikoita, italialaisia ja espanjalaisia sävelmiä, elokuvamusiikin helmiä ja kauneimpia rakkauslauluja. Konsertti alkaa klo 18.00 ja kestää väliaikoineen noin kaksi tuntia. Turkuun saavutaan noin klo 22.00.

Matkan hinta

• jäsenet 115 €