”Loma” Viikinsaaren kesäteatterissa 1.7.2023

Viikinsaaren kesäteatterissa nähdään kesällä klassikkokomedia Loma. Esitys perustuu Risto Jarvan erittäin suosittuun elokuvaan, joka sai aikoinaan miljoonayleisön. Posketon tarina alkaa, kun säntillinen pankkivirkailija Aimo Niemi on matkalla Innsbruckin olympialaisiin kannustamaan suomalaisia hiihtäjiä, mutta lentoasemalla sattuu sekaannus. Liian myöhään Aimo tajuaa istuvansa väärässä koneessa, joka vie hänet hiihtovarusteineen rantalomalle. Aurinkoinen esitys vie musiikin saattelemana hullunkuriselle matkalle 1970-luvun hengessä.

Esityksen ohjaa Ola Tuominen, jonka edellinen Jarvan elokuvan pohjalta tehty ohjaus ”Mies, joka ei osannut sanoa ei” oli menestys Viikinsaaren kesäteatterissa. Rooleissa nähdään muun muassa Tampereen Teatterin näyttelijä Arttu Ratinen, Hämeenlinnan teatterin näyttelijä Birgitta Putkonen, Kätevästä emännästä tutut Annu Valonen ja Jarkko Tiainen, TV-sarjasta Korpelan kujanjuoksu ja Tampereenkiälisten uutisten Hönttänä tunnettu Ilkka A. Jokinen sekä kiroileva “rollaattorimummo” ja stand up -koomikko Anitta Ahonen. Kapellimestarina toimii monitaituri Janne Viitaniemi.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.30. Ajetaan Tampereen Laukontorille, josta kuljetus laivalla Viikinsaareen. Nautitaan buffetlounas Viikinsaaren ravintolassa ennen klo 13.45 alkavaa esitystä. Teatterissa katettu katsomo. Paluu Turkuun noin klo 18.00.

Matkan hinta

• jäsenet 130 €