Merikaupunki Kotka 7.–8.6.2024

Kuvassa on Sapokan vesipuistoa.

Aavan meren ympäröimä Kotka tunnetaan parhaiten keisarillisesta Langinkosken kalastusmajasta, palkituista Sapokan ja Katariinan puistoista, Alvar Aallon suunnittelemasta Sunilan asuntoalueesta ja merikeskus Vellamosta, jossa pääsee tutustumaan muun muassa monipuolisiin interaktiivisiin näyttelyihin ja Itämeren suurimpiin historiallisiin meritaisteluihin.

Matkaohjelma

Perjantai 7.6.
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 7.30. Ajetaan Porvooseen, jossa kahvitarjoilu Café Cabriolessa. Jatketaan matkaa Kotkaan, jossa opastettu vierailu Langinkoskella, Venäjän keisarille vuonna 1880 rakennetussa kalastusmajassa. Maja ja muut Langinkosken historialliset rakennukset muodostavat kuohuvan Kymijoen kosken rannalle sykähdyttävän upean museoalueen. Runsaslajinen vanha metsä ympäröi museorakennuksia ja kahta idyllistä kahvilaa. Matka jatkuu Kotkan keskustaan Merikeskus Vellamoon, jossa lounastarjoilun jälkeen päästään tutustumaan monipuolisiin näyttelyihin. Tehdään opastettu kaupunkikiertoajelu ja tutustutaan Sunilan kaupunginosaan, joka on laajin Alvar Aallon suunnittelutyö vuosilta 1936–1939. Majoittuminen Original Sokos Hotel Seurahuoneelle. Ilta vapaata aikaa.

Lauantai 8.6
Aamiainen hotellissa. Huoneiden luovutuksen jälkeen tehdään kierros Kotkan kuuluisissa puistoissa. Kotkansaaren eteläisimmässä kärjessä sijaitseva Katariinan Meripuisto on yli 20 hehtaarin suuruinen puisto- ja virkistysalue. Öljysatamasta merelliseksi kansanpuistoksi vähitellen kasvanut Katariinan Meripuisto on monipuolinen toimintapuisto kaikenikäisille. Meripuistossa on esillä myös hienoja valaistuja pienoismalleja Itäisen Suomenlahden majakoista Porkkalanniemeltä Seiskarin saareen. Sapokan Vesipuisto on todellinen keidas kaupungin keskellä, ja sen suunnittelun keskeiset elementit runsaan ja monipuolisen kasvillisuuden lisäksi ovat vesi, kivi ja valaistus. Lounas nautitaan lähellä sijaitsevassa ravintola Wanha Fiskarissa. Ajetaan Turkuun, jonne saavutaan noin klo 19.00.

Matkan hinta

• Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen 280 €
  • ei-jäsen 300 €
  • lisämaksu yhden hengen huoneesta 40 €

Hintaan sisältyy

• bussikuljetukset
  • hotellimajoitus kahden hengen huoneessa
  • aamiainen, kaksi lounasta, kahvitarjoilu
  • sisäänpääsymaksut ja opastukset matkaohjelman mukaisiin kohteisiin
  • matkanjohtajan palvelut

Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.

Lisätiedot ja varaukset
Matkakerho Matkari
044 451 5565 tai matkari@lssy.fi
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00–16.00.

Voit ilmoittautua matkalle myös täyttämällä sähköisen lomakkeen.

Siirry Matkarin etusivulle

Lisätiedot ja varaukset
Matkakerho Matkari
02 2657 913 tai matkari@lssy.fi
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00–15.00.

Voit ilmoittautua matkalle myös täyttämällä sähköisen lomakkeen.

Siirry Matkarin etusivulle

Kuvat: Kotkan kaupunki

Ylempi kuva on Sapokan vesipuistosta ja alempi Katariinan Meripuistosta.