Oopperan kummitus Suomen Kansallisoopperassa 31.12.2021

Ennennäkemättömän suosion saavuttanut Andrew Lloyd Webberin säveltämä musikaali Oopperan kummitus (The Phantom of the Opera, 1986) palaa Suomen Kansallisoopperan ohjelmistoon.

Kansallisooppera teki vuonna 2015 musikaalista uuden version, jonka esillepano on kokoluokassaan ainutlaatuinen. Lavastaja Teppo Järvisen ja pukusuunnittelija Marjaana Mutasen visuaalinen suunnittelu on saanut vaikutteita Leroux’n alkuperäisestä romaanista. Sinfoniaorkesteri, oopperan kuoro, 12-henkinen tanssiryhmä ja koulutetut huippusolistit takaavat täydellisen nautinnon.

Eletään vuotta 1861 ja Pariisin oopperassa tapahtuu outoja asioita ja onnettomuuksia. Nuori ja kokematon kuorotyttö Christine saa itselleen suuren roolin, mutta saako hänen sydämensä lapsuudenystävä Raoul vai oopperan maanalaisissa kerroksissa elävä salaperäinen naamioitu mies.

Matkaohjelma

Lähtö Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen (Seiskarinkatu 35, Turku) parkkipaikalta klo 13.45. Lähtö Turun linja-autoasemalta, tilausajolaituri 10:stä, klo 14.00. Ajetaan Helsinkiin, jossa ennen esitystä nautitaan juhlava kolmen ruokalajin illallinen taiteilijaravintola Elitessä. Esitys Kansallisoopperassa alkaa klo 19.00. Musikaali kestää väliaikoineen 2 tuntia 35 minuuttia. Kielenä on englanti, tekstitys suomeksi. Turkuun palataan noin klo 00.30.

Matkan hinta:

• jäsenet 195 €
  • ei-jäsenet 215 €

Hintaan sisältyy:

• linja-autokuljetukset
  • kolmen ruokalajin menu (ei sisällä ruokajuomia /pääruokavaihtoehtoina liha tai kala)
  • musikaalilippu (2. parvi)
  • matkanjohtajan palvelut

Lohi-avocadosalaattia ja limemajoneesia
Glaseroitua maalaiskananpojanrintaa, bulguria ja vadelmakastiketta
tai
Hiillostettua siikaa  puikulaperunapyrettä ja rapukastiketta