”Kupla vai Uitti” Peacock-teatterissa ja musiikkimuseo Fame 8.5.2021

Uusi Iloinen Teatteri esittää Linnanmäen Peacock-teatterissa revyynä tänä vuonna näytelmän Kupla vai Uitti. Hyppää mukaan riemukuplaan! Lavalla nähdään Risto Kaskilahti, Sinikka Sokka, Pihla Penttinen, Sami Hintsanen, Anu Sinisalo, Marika Tuhkala, Mikko Töyssy, Heikki Ranta ja tanssijoina Katri Mäkinen, Jutta Helenius, Emil Hallberg ja Jussi Väänänen. Lokakuussa 2019 Helsingin Pasilassa sijaitsevan Tripla-kauppakeskuksen yhteyteen avattiin musiikkimuseo Fame. Se on Suomen ensimmäinen musiikkiin erikoistuva museo, joka esittelee suomalaisen musiikin historiaa, nykyhetkeä sekä tekijöitä. Museo ei rajoitu pelkkään populaarimusiikkiin tai yhteen tyylilajiin. Esillä on niin rock- kuin klassinenkin musiikki, ja samassa näyttelytilassa ovat vierekkäin esimerkiksi Esa-Pekka Salonen ja Juice Leskinen. Tällä hetkellä kunniagalleriassa on nimettynä 14 musiikintekijää ja kokoonpanoa, muun muassa Jean Sibelius, Dallapé, Nightwish, Kaija Saariaho ja Hurriganes. Museo hyödyntää toiminnassaan erilaisia videoita ja virtuaalitodellisuutta.

Matkaohjelma

Lähtö klo 9.30 Turun linja-autoasemalta. Ajetaan Pasilassa sijaitsevaan Tripla-kauppakeskukseen. Musiikkimuseossa ensin lyhyt esittely ja tiloihin tutustumista. Fame-ravintolassa nautitun lounaan jälkeen jatketaan matkaa Linnanmäen Peacock-teatteriin, jossa näytös alkaa klo 16.00. Esityksen kesto noin puolitoita tuntia (ei väliaikaa). Paluu Turkuun noin klo 20.00.

Matkan hinta:

• jäsenet 155 €