Ruissalon lintukävely ja Honkapirtti 18.4.2020

Mielenkiintoisella Ruissalon-retkellä pääsee tutustumaan monipuolisesti suomalaiseen keväiseen linnustoon. Tutuksi tulevat niin kaukomuuttajat kuin talvensa Suomessa viettävät lajit. Luento lintumaailmasta ja makoisa keittolounas jälkiruokineen kruunaa luontopäivän. Tämän jälkeen meillä on varmasti paljon uusia, innostuneita lintuharrastajia!

Matkaohjelma

Lähtö klo 8.00 Turun linja-autoasemalta. Ajetaan Ruissalon saareen ja tehdään parin kilometrin kävely Ruissalon rantabulevardilla Turun lintutieteellisen yhdistyksen asiantuntevan oppaan johdolla. Opas kertoo lintujen kevätmuutosta ja havainnoidaan eri lajeja. Käytössä myös kaukoputki. Omat kiikarit mukaan, jos sellaiset löytyy. Retken jälkeen siirrytään Ruissalon Honkapirttiin, jonka tarina ei ole aivan tavanomainen. Honkapirtin kaikki vaiheet idea, suunnittelu, työnjohto ja toteutus sisustusta myöten on JR 14 -jalkaväkirykmentin käsialaa. Kuullaan luentoa linnuista ja niiden elämästä  ja mahdollisuus on myös esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä. Tilaisuuden jälkeen nautitaan hernekeittolounas, pannukakun ja kahvin kera. Palataan Turun linja-autoasemalle noin klo 14.00. Retkelle hyvät jalkineet ja säänmukainen vaatetus.

Matkan hinta:

• jäsenet 45 €