Savonlinnan Oopperajuhlat – Carmen 13.–15.7.2022

Oopperaesitys keskiaikaisen Olavinlinnan pihalla on ainutkertainen ja unohtumaton elämys. Georges Bizetin ooppera Carmen on kiihkeä ja kesytön. Se on vapaan naisen lakeja tottelematonta rakkautta, polttavaa intohimoa, mustasukkaisuutta ja kohtalonuskoa. Bizet punoi sävellykseensä sevillalaisen poljennon, mutta myös kotimaansa ranskalaisen hienostuneisuuden ja kepeyden. Esityskieli ranska. Tekstitys suomeksi ja englanniksi. Esityksen kokonaiskesto noin 3 tuntia ja n5 minuuttia. Yksi väliaika.

Matkaohjelma

Keskiviikko 13.7.

Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.00. Ajetaan Lahteen, jossa kahvitarjoilu Piano-Paviljongissa Sibeliustalon kupeessa. Nähdään myös upea Vesijärven puuarkkitehtuurialue. Jatketaan matkaa Mikkeliin ja vieraillaan Tertin kartanossa, jossa lounastarjoilu. Matka jatkuu Savonlinnaan, jossa majoitutaan hotelli Pietari Kylliäiseen kahdeksi yöksi. Iltapala idyllisessä Saima kahvila-ravintolassa ennen Pikkukirkon Yösoitto-konserttia, joka alkaa klo 21.00.

Torstai 14.7.

Aamiainen hotellissa. Ajetaan Varkauteen, jossa opastettu kiertoajelu Alvar Aallon rakennuksilla. Käydään taidekeskus Väinölässä, joka on idyllinen puutalo koivujen katveessa Varkauden keskustassa. Vaihtuvien näyttelyjen lisäksi talossa on laaja peruskokoelma grafiikkaa, akvarelleja ja veistoksia. Lounas nautitaan entisen tehdasruokalan satavuotiaassa miljöössä ravintola Kaks Ruusussa. Lounaan jälkeen mahdollisuus käydä vesitornissa, josta avautuvat upeat näköalat. Paluu hotelliin. Illalla tehdään laivaristeily, joka päättyy Olavinlinnan takalaituriin, josta päästään seuraamaan klo 19.00 alkavaa Carmen-oopperaa.

Perjantai 15.7.

Aamiaisen jälkeen huoneiden luovutus. Ajetaan Suomen kansallismaisemaa ihaillen Punkaharjun ja Parikkalan kautta Imatralle, jossa vieraillaan aivan Imatran Valtionhotellia vastapäätä sijaitsevassa kauniissa Piponiuksen talossa, jossa on veteraanimuseo. Esittelyn lisäksi nautitaan kahvit. Tämän jälkeen ajetaan Lappeenrannan, Taavetin ja Haminan kautta kohti Kotkaa, jossa tarjolla herkullinen lounas ranskalaista aatelislinnaa muistuttavassa Karhulan hovissa. Kotimatka jatkuu Loviisan, Porvoon ja Vantaan kautta Turkuun, jonne saavutaan noin klo 20.00.

Matkan hinta:

• jäsenet 735 €
  • ei-jäsenet 755 €

Lisämaksu yhden hengen huoneesta 130 €

Hintaan sisältyy:

• linja-autokuljetukset
  • 2 yötä hotellissa kahden hengen huoneessa
  • konserttilippu
  • lippu Carmen-oopperaan, A-katsomo
  • 2 aamiaista, 3 lounasta, 2 kahvitarjoilua, iltapala
  • sisäänpääsymaksut ja opastukset kohteisiin ohjelman mukaan
  • matkanjohtajan palvelut

Suosittelemme ilmoittautumaan mahdollisimman pian oopperalippujen suuren kysynnän vuoksi.