Savonlinnan Oopperajuhlat – Taikahuilu 5.–7.7.2023

Taikahuilu on satu, joka on samaan aikaan koominen ja sydäntäsärkevä, kiihkeä ja dramaattinen, harras, leikkisä ja kansanomainen. Ohjaus August Everding, musiikinjohto Sakari Oramo. Rooleissa nähdään suomalaislaulajien kärkijoukkoa. Esityskieli suomi. Tekstitys suomeksi ja englanniksi. Esityksen kokonaiskesto noin kolme tuntia. Yksi väliaika.

Matkaohjelma
Keskiviikko 5.7.
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.00. Ajetaan Hämeenlinnaan, jossa kahvitarjoilu tunnelmallisessa Piparkakkutalossa. Jatketaan matkaa Mikkeliin ja nautitaan lounas Kenkäverossa, ainutlaatuisessa pappilamiljöössä aivan Saimaan rannalla. Aikaa jää myös puutarhan katselemiseen ja myymälöissä kiertelyyn. Matka jatkuu Savonlinnaan, jossa majoitutaan Pietari Kylliäiseen kahdeksi yöksi. Iltapala idyllisessä Saima-kahvilassa ennen Pikkukirkon Yösoitto-konserttia, joka alkaa klo 21.00.

Torstai 6.7.
Aamiainen hotellissa. Ajetaan Rantasalmen maisemiin ja vieraillaan Hakoapajan Aikhituvilla. Alue on Suomen suurin uppopuukylä. Käkkyrämetsät ja muhkeat kalliot kätkevät sisäänsä Esa Heiskasen hakopuista rakentaman elämätyön. Kuullaan tarinoita ja tutustutaan päänäyttelyyn sekä pihapiiriin. Lounas nautitaan viereisessä Porosalmen Järvisydämessä kestikievarin piikatyttöjen tarjoilemana. Mahdollisuus tutustua omatoimisesti upeaan alueeseen. Paluu hotelliin. Illalla tehdään MS Elviiralla saaristoristeily, joka päättyy Olavinlinnan takalaituriin, josta päästään seuraamaan klo 19.00 alkavaa esitystä.

Perjantai 7.7.
Aamiaisen jälkeen huoneiden luovutus. Ajetaan Suomen kansallismaisemaa ihaillen Punkaharjulle ja vieraillaan Johanna Oraksen taidekartanossa ja ateljeessa sekä nähdään hotelli Punkaharju. Jatketaan matkaa Imatralle ja nautitaan maittava lounas legendaarisessa Imatran Valtiohotellissa. Matka jatkuu Loviisaan, jossa kahvitarjoilu Creutzin kreivisuvun omistamassa upeassa Malmgårdin linnakartanossa. Opastettu kartanokierros ja tilapuotiin tutustuminen. Ajetaan Porvoon ja Vantaan kautta Turkuun, jonne saavutaan noin klo 20.00.

Matkan hinta

• jäsenet 880 €
  • ei-jäsenet 900 €
  • lisämaksu yhden hengen huoneesta 150 €

Hintaan sisältyy

• linja-autokuljetukset
  • kaksi yötä hotellissa kahden hengen huoneessa
  • konserttilippu
  • lippu Taikahuilu-oopperaan, A-katsomo
  • 2 aamiaista, 3 lounasta, 2 kahvitarjoilua, iltapala
  • sisäänpääsymaksut ja opastukset kohteisiin ohjelman mukaan
  • matkanjohtajan palvelut

Suosittelemme varaamaan matkan mahdollisimman pian oopperalippujen suuren kysynnän vuoksi.

Vastuullinen matkanjärjestäjä Matkapojat Oy.