Seitsemän kirkon reitti keskiviikkona 20.4.2022

Suomen vanhimpaan matkailureittiin, niin kutsuttuun Seitsemän kirkon reittiin, kuuluvat Raision, Lemun, Maskun, Merimaskun, Nousiaisten, Askaisten ja Naantalin kirkot. Vuosikymmeniä unohduksissa olleen reitin kulttuurihistoriallisesti arvokkaat kirkot ovat vanhimpia vielä olemassa olevia keskiaikaisia rakennuksia Varsinais-Suomessa. Jokaisen kirkon esittelylle on varattu aikaa noin puoli tuntia.

Matkaohjelma

Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.00. Ajetaan Raisioon, jonka kirkosta kierroksemme alkaa. Raisiosta jatketaan Maskuun, Nousiaisiin ja Lemuun. Lounas nautitaan Louhisaaren kartanon kahvilassa. Askaisten kirkkoon tutustumisen jälkeen ajetaan Merimaskuun ja Naantaliin. Naantalin kirkkokäynnin jälkeen palataan Turkuun noin klo 16.00.

Matkan hinta:

• jäsenet 65 €