Tampereen Vapriikki 14.10.2023

Tammerkosken rannalla sijaitseva Vapriikki on monipuolinen museokeskus, joka tarjoaa nähtävää ja koettavaa koko perheelle. Esillä on yli kymmenen näyttelyä, joiden teemat vaihtelevat historiasta tekniikkaan ja luonnontieteisiin. Vapriikista löytyy huikea määrä museoita – Tampereen luonnontieteellinen museo, Tampereen kivimuseo, Suomen Jääkiekkomuseo, Mediamuseo Rupriikki, Suomen Pelimuseo ja Postimuseo. Vieraita palvelee myös museokauppa, jossa on runsaasti kirjallisuutta, lahjoja ja tuliaisia.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 9.00. Saapuminen Tampereelle ja museokeskukseen, jossa aluksi tunnin opastuskierros näyttelytiloissa. Lounas nautitaan Vapriikin ravintola Valssissa. Mahdollisuus tutustua Vapriikkiin oman mielenkiinnon mukaan. Ennen kotimatkaa tehdään paikallisen oppaan johdolla tunnin mittainen hauska kiertoajelu, jonka aikana kaupunkin nähtävyyret tarjoillaan pipa päässä reteellä tampereen kiälellä! Kiertoajelulla päästään tutustumaan tamperelaiseen elämänmenoon ja saadaan pikakurssi tampereen kiäleen. Turkuun saavutaan noin klo 18.00.

Matkan hinta

• jäsenet 100 €