Turku

Turun Seudun Paikallisosasto on perustettu 1973, ja sen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paikallisosaston tavoitteena on toimialueen syöpäpotilaiden virkistys- ja vertaistukitoiminta, lisäksi pidetään ajankohtaisia luentoja. Vuoden aikana järjestetään jäseniltoja, retkiä, liikuntaryhmiä ja myyjäisiä. Paikallisosasto pyrkii lahjoittamaan varoja syöpäpotilaiden hoitoa ja hyvinvointia edistäviin hankkeisiin vuosittain.

Koronaviruksen vuoksi virkistyslauantaita (21.3.) vietetään lauantaina 26.9. ja Tampereen-retki (22.4.) on siirretty keskiviikolle 26.8. Tiedustelut: Anneli Suominen, p. 050 596 0470. Retkitiedustelut Sirpa Tammelle puhelimitse maanantaisin klo 12–14 p. 045 1360 123 tai sähköpostilla:to.matkat@gmail.com.

Jäsenillat

Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen juhlasalissa järjestetään jäseniltoja kuukausittain kesäkuukausia lukuun ottamatta. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Jäseniltoihin ovat tervetulleita kaikki syöpäpotilaat ja heidän läheisensä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Jäsenillat pidetään joka kuukauden (kesäkuukausia lukuun ottamatta) toinen tiistai klo 17.45. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Kahvitarjoilun kustantaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Ilmainen paluukuljetus Kauppatorille klo 20.15. Meri-Karinan tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Pysäkki on Eerikinkadulla kauppahallia vastapäätä. Lue lisää kevään jäsenilloista.

Tuolijooga

9.1. – 23.4. torstaisin klo 10.10. – 11.00. Ohjaajana Eva Suominen. Maksu 3 e/kerta tai 30 e/15 kertaa.

Lavis-lavatanssijumppa

13.1. – 27.4. maanantaisin klo 17.00 – 18.00. Ohjaajana Riitta Lindroos. Kertamaksu 4 e. Tiedustelut Soile Tammero p. 040 5309942

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Käsityöpiiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10–12.30, paitsi kuukauden toinen tiistai klo 15–17. Kevätkausi alkaa tiistaina 7.1. Ahkerien Kerttujen käsitöitä on myynnissä joka päivä Meri-Karinan pääaulassa sijaitsevassa Putiikissa. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Paikallisosaston Käsityöpiirin “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Koronavirustilanteen vuoksi virkistyslauantaita (21.3.) vietetään lauantaina 26.9. Tampereen-retki (22.4.) on siirretty keskiviikolle 26.8. Retkitiedustelut Sirpa Tammelle puhelimitse maanantaisin klo 12–14 p. 045 1360 123 tai sähköpostilla:to.matkat@gmail.com.

Turun seudun paikallisosasto järjestää omia retkiä ja matkoja. Paikallisosasto haluaa edistää syöpäpotilaiden virkistäytymistä ja aktiivista osallistumista retkille tukemalla matkojen hintaa. Matkailmoittautumiset puhelimitse 045 1360 123 (maanantaisin klo 12–14) tai sähköpostilla to.matkat@gmail.com.

• Retket ja matkat esitellään tiedotteessamme: Kevät 2020

Jos haluat ohjelman sähköpostina tai postitse, ota yhteyttä Anneli Suomiseen: turku@lssy.fi tai p. 050 596 0470

HUOM! Retkien lähtöpaikat:

1. Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka, Eskonkatu 1