Turku

Turun Seudun Paikallisosasto on perustettu 1973, ja sen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paikallisosaston tavoitteena on toimialueen syöpäpotilaiden virkistys- ja vertaistukitoiminta, lisäksi pidetään ajankohtaisia luentoja. Vuoden aikana järjestetään jäseniltoja, retkiä, matkoja ja myyjäisiä. Paikallisosasto lahjoittaa varoja syöpäpotilaiden hoitoa ja hyvinvointia edistäviin hankkeisiin vuosittain.

Jäsenillat

Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen juhlasalissa järjestetään jäseniltoja kuukausittain kesäkuukausia lukuun ottamatta. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Jäseniltoihin ovat tervetulleita kaikki syöpäpotilaat ja heidän läheisensä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Jäsenillat pidetään joka kuukauden (kesäkuukausia lukuun ottamatta) toinen tiistai klo 17.45. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Kahvitarjoilun kustantaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Paluukuljetus Kauppatorille klo 20.00. Meri-Karinan tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Pysäkki on Eerikinkadulla kauppahallia vastapäätä. Lue lisää syksyn jäsenilloista.

Tuolijooga

Tuolijooga 5.9. – 7.11. torstaisin klo 10.10 – 11.00. Ohjaajana joogaopettaja Eva Suominen. Hinta 20 e/10 kertaa tai 3 e/kerta. Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
p. 040 5309942/Soile Tammero tai sähköpostilla turku@lssy.fi.

Lavis-lavatanssijumppa

Lavis-lavatanssijumppaa 9.9. – 2.12. maanantaisin klo 17.00 – 18.00. Ohjaajana Riitta Lindroos. Hinta 4 e/kerta. Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
p. 040 5309942/Soile Tammero tai sähköpostilla turku@lssy.fi.

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri aloittaa syyskauden 3.9.2019. Käsityöpiiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10–12.30, paitsi kuukauden toinen tiistai klo 15–17. Ahkerien Kerttujen käsitöitä on myynnissä joka päivä Meri-Karinan pääaul­assa sijaitsevassa Putiikissa. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Paikallisosaston “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Turun seudun paikallisosasto järjestää omia retkiä ja matkoja. Paikallisosasto haluaa edistää syöpäpotilaiden virkistäytymistä ja aktiivista osallistumista retkille tukemalla matkan hintaa. Matkailmoittautumiset puhelimitse 045 1360 123 (maanantaisin klo 12–14) tai sähköpostilla to.matkat@gmail.com.

• Retket ja matkat esitellään tiedotteessamme: syksy 2019

Jos haluat ohjelman sähköpostina tai postitse, ota yhteyttä Soile Tammeroon: turku@lssy.fi tai 040 530 9942.

HUOM! Retkien lähtöpaikat:

1. Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka, Eskonkatu 1