Turku

Turun Seudun Paikallisosasto on perustettu 1973, ja sen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paikallisosaston tavoitteena on toimialueen syöpäpotilaiden virkistys- ja vertaistukitoiminta, lisäksi pidetään ajankohtaisia luentoja. Vuoden aikana järjestetään jäseniltoja, retkiä, liikuntaryhmiä ja myyjäisiä. Paikallisosasto pyrkii lahjoittamaan varoja syöpäpotilaiden hoitoa ja hyvinvointia edistäviin hankkeisiin vuosittain.

Ajankohtaista

Koronatilanteen vuoksi Turun paikallisosaston toiminta on ollut keskeytyksissä. Jäsenillat, retket ja muu toiminta käynnistetään heti, kun koronatilanne sen sallii.

Käsityöpiiri Ahkerat Kertut toimii poikkeusjärjestelyin. Tiedustelut: Liisa Mannonen, p. 050 4643 719 tai Irmeli Raitanen, irmeli.raitanen@gmail.com.

Muun toiminnan jatkamisesta tiedotetaan tällä sivulla.

Tietoja toiminnan aloittamisesta löydät myös seuraavista paikoista:

• Paikallisosaston omalta verkkosivulta Siirry verkkosivulle
  • Paikallisosaston Facebook-sivulta: L-S Syöpäyhdistys Turun seudun paikallisosasto
  • Turun Sanomien Yhdistystoiminta-palstalta
  • Turun Sanomien Menovinkinkeistä Siirry Menovinkkeihin

Tiedusteluihin vastaa myös osaston sihteeri Eeva-Marja Matilainen numerossa 040 180 4388 ja sähköpostitse eevamarja.matilainen@gmail.com. Retkiin liittyvät tiedustelut voi lähettää Sirpa Tammelle sähköpostitse osoitteeseen to.matkat@gmail.com. Paikallisosaston sähköpostiosoite on turku@lssy.fi

Jäsenillat

Koronatilanteen vuoksi jäsenillat ovat tauolla. Normaalisti Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen juhlasalissa järjestetään jäseniltoja kuukausittain kesäkuukausia lukuun ottamatta. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Jäseniltoihin ovat tervetulleita kaikki syöpäpotilaat ja heidän läheisensä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Jäsenillat pidetään joka kuukauden (kesäkuukausia lukuun ottamatta) toinen tiistai klo 17.45. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Kahvitarjoilun kustantaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Ilmainen paluukuljetus Kauppatorille klo 20.15. Meri-Karinan tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Pysäkki on Eerikinkadulla kauppahallia vastapäätä.

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Käsityöpiiri toimii poikkeusjärjestelyin. Piiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10–12.30, paitsi kuukauden toinen tiistai klo 15–17. Käsityöpiirin vetäjinä toimivat Irmeli Raitanen ja Liisa Mannonen. Tiedustelut: Mannonen, p. 050 4643719 tai Raitanen, Irmeli.raitanen@gmail.com.

Paikallisosaston Käsityöpiirin “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Turun seudun paikallisosasto järjestää omia retkiä ja matkoja, joiden järjestämisestä tiedotetaan tällä sivulla. Paikallisosasto haluaa edistää syöpäpotilaiden virkistäytymistä ja aktiivista osallistumista retkille tukemalla matkojen hintaa. Matkailmoittautumiset puhelimitse 045 1360 123 (maanantaisin klo 12–14) tai sähköpostilla to.matkat@gmail.com.

Huom! Retkien lähtöpaikat:

1. Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka, Eskonkatu 1
  2. Linnankatu 16, tilausbussien pysäkki

Huom! Turun paikallisosaston pankkitili on muuttunut. Uusi tilinumero on seuraava: FI21 5716 9020 0975 85.