Turku

Turun Seudun Paikallisosasto pyrkii tukemaan potilaita ja omaisia jakamalla tietoa ja järjestämällä toimintaa, kuten luentoja, retkiä sekä liikunta- ja kerhotoimintaa. Vuoden aikana järjestetään myös jäseniltoja sekä teatterimatkoja. Paikallisosasto pyrkii vuosittain lahjoittamaan varoja syövän tutkimukseen sekä syöpäpotilaiden hyvinvointia ja viihtyvyyttä lisääviin hankintoihin.

Jäsenillat

Jäsenillat pidetään kesäkuukausia lukuun ottamatta joka kuukauden toinen tiistai klo 17.45 Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Lisäksi tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Maksuton paluukuljetus Kauppatorille klo 20.15.

• 8.11. Ikääntyneiden asumisen ennakointi ja varautuminen. Outi Korpelainen, projektijohtaja, Vanhus-ja vammaispalvelut, Turun kaupunki. Lähiöiden Turku, Petri Aalto, tutkija, kirjailija, historioitsija.
  • 13.12. Lucian päivän joulujuhla. Ilmoittautuminen marraskuun jäsenillassa tai viimeistään 30.11. Meri-Karinan infoon, 02 2657 666 tai meri-karina@lssy.fi.

Liikunta

• Tuolijooga Meri-Karinassa torstaisin 3.11. saakka klo 10.10–11.00. Hinta 10 €/4 kertaa tai 3 €/kerta.
  • Lavis-jumppa Meri-Karinassa maanantaisin 28.11. saakka klo 17.00–18.00. Hinta 20 €/4 kertaa tai 5 €/kerta. Tiedustelut, 040 554 9284.

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Käsityöpiiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10.00–12.30 paitsi kuukauden toinen tiistai klo 15.00–17.00. Vetäjinä toimivat Irmeli Raitanen ja Liisa Mannonen. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Käsityöpiirin “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Turun paikallisosaston retket on tarkoitettu ensisijaisesti Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille ja heidän läheisilleen.

• 15.11. Turun kaupunginteatterin esitys Hiljaiset sillat kaupunginteatterissa klo 19.00. Hinta 55 €. Viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä 14.10.
  • 8.12. Joululounas Kalliolaakson Linnassa. Matkalla poiketaan Muurlan lasissa. Lähtö Hepokullasta klo 10.00 ja Turun keskustasta klo 10.15. Hinta 45 €. Viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä 24.11. Retken vetäjänä Anneli Etelävirta.

Matkailmoittautumiset Sirpa Tammelle puhelimitse maanantaisin klo 12–14 numeroon 045 1360 123 tai sähköpostitse to.matkat@gmail.com. Matkojen peruutukset: teatterimatkat 30 päivää ja muut retket 14 päivää ennen matkaa. Myöhemmissä peruutuksissa maksu voidaan palauttaa vain, mikäli matkalle saadaan toinen lähtijä.

Matkat maksetaan pankkitilille FI21 5716 9020 0975 85. Retkien lähtöpaikat: Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka (Eskonkatu 1) ja Turun keskustassa tilausbussien pysäkki (Linnankatu 16). Retkien hintaan sisältyy aina bussimaksu.