Turku

Turun Seudun Paikallisosasto on perustettu 1973, ja sen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paikallisosaston tavoitteena on toimialueen syöpäpotilaiden virkistys- ja vertaistukitoiminta, lisäksi pidetään ajankohtaisia luentoja. Vuoden aikana järjestetään jäseniltoja, retkiä, liikuntaryhmiä ja myyjäisiä. Paikallisosasto pyrkii lahjoittamaan varoja syöpäpotilaiden hoitoa ja hyvinvointia edistäviin hankkeisiin vuosittain.

Ajankohtaista

Koronavirustilanteen vaikeutumisen vuoksi Turun paikallisosasto joutuu valitettavasti perumaan syksyn toiminnan. Peruutus koskee jäseniltoja, retkiä, tuolijoogaa, lavis-lavatanssijumppia sekä 26.9. järjestettäväksi suunniteltua virkistyslauantaita. Käsityöpiiri Ahkerat Kertut jatkaa toimintaansa. Lue piirin toiminnasta alempaa tältä sivulta. Lisätietoja toiminnan keskeytyksestä saat paikallisosaston puheenjohtaja Anneli Suomiselta, p. 050 596 0470 sekä osaston omilta verkkosivuilta.

Siirry Turun paikallisosaston omalle verkkosivulle

Jäsenillat

Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen juhlasalissa järjestetään jäseniltoja kuukausittain kesäkuukausia lukuun ottamatta. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Jäseniltoihin ovat tervetulleita kaikki syöpäpotilaat ja heidän läheisensä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet sekä muut asiasta kiinnostuneet.

Jäsenillat pidetään joka kuukauden (kesäkuukausia lukuun ottamatta) toinen tiistai klo 17.45. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Kahvitarjoilun kustantaa Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Ilmainen paluukuljetus Kauppatorille klo 20.15. Meri-Karinan tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Pysäkki on Eerikinkadulla kauppahallia vastapäätä.

Syksyn 2020 jäsenillat:

• Ti 13.10. Naisten ilta. Elämä syövän jälkeen: psykoterapeutti Florence
  • Ti 10.11. Auria Biopankin esittely: Elina Huuskonen, Turku vanhoissa postikorteissa: Petri Aalto
  • Ti 8.12. Perinteinen joulujuhla. Ilmoittautumiset marraskuun jäsenillassa tai Meri-Karinan neuvontaan 1.12. mennessä, p. 02 2657 666.

Tuolijooga

3.9.–5.11. torstaisin klo 10.10.–11.00. Ohjaajana Eva Suominen. Maksu 3 e/kerta tai 20 e/10 kertaa.

Lavis-lavatanssijumppa

7.9.–14.12. maanantaisin klo 17.00–18.00. Ohjaajana Riitta Lindroos. Kertamaksu 4 e. Tiedustelut Soile Tammero p. 040 530 9942.

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Käsityöpiiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10–12.30, paitsi kuukauden toinen tiistai klo 15–17. Käsityöpiirin vetäjinä toimivat Irmeli Raitanen ja Liisa Mannonen. Tiedustelut: Liisa Mannonen, p. 050 4643719 tai Irmeli Raitanen, Irmeli.raitanen(at)gmail.com.

Paikallisosaston Käsityöpiirin “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Turun seudun paikallisosasto järjestää omia retkiä ja matkoja. Paikallisosasto haluaa edistää syöpäpotilaiden virkistäytymistä ja aktiivista osallistumista retkille tukemalla matkojen hintaa. Matkailmoittautumiset puhelimitse 045 1360 123 (maanantaisin klo 12–14) tai sähköpostilla to.matkat@gmail.com.

Jos haluat ohjelman sähköpostina tai postitse, ota yhteyttä Anneli Suomiseen: turku@lssy.fi tai p. 050 596 0470

Huom! Retkien lähtöpaikat:

1. Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka, Eskonkatu 1
  2. Linnankatu 16, tilausbussien pysäkki

Huom! Turun paikallisosaston pankkitili on muuttunut. Uusi tilinumero on seuraava: FI21 5716 9020 0975 85.