Turku

Turun Seudun Paikallisosasto on perustettu 1973, ja sen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paikallisosaston tavoitteena on toimialueen syöpäpotilaiden virkistys- ja vertaistukitoiminta, lisäksi pidetään ajankohtaisia luentoja. Vuoden aikana järjestetään jäseniltoja, retkiä, liikuntaryhmiä ja myyjäisiä. Paikallisosasto pyrkii lahjoittamaan varoja syöpäpotilaiden hoitoa ja hyvinvointia edistäviin hankkeisiin vuosittain.

Jäsenillat

Jäsenillat pidetään kesäkuukausia lukuun ottamatta joka kuukauden toinen tiistai klo 17.45 Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Jäsenilloissa kuullaan esitelmiä ja luentoja eri aihealueista. Lisäksi tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja arpajaiset. Tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54. Maksuton paluukuljetus Kauppatorille klo 20.15.

• 12.10. Naisten ilta. Psykoterapeutti Florence Schmitt ”Elämä syövän jälkeen”. Fysioterapeutti Marianne Himberg ”Liikunta sairauden aikana ja jälkeen”.
  • 9.11. Auria Biopankki. Tutkimushoitaja Riikka Taina ”Tutkimuksen maailma, miten näytteitä kerätään, käsitellään”. Kim Engblom musisoi ja laulattaa.
  • 14.12. Joulujuhla. Ilmoittautuminen marraskuun jäsenillassa tai viimeistään 3.12. Meri-Karinan infoon, 02 2657 666.

Liikunta

• Tuolijooga Meri-Karinassa 2.12. saakka torstaisin klo 10.10–11.00. Ohjaajana joogaopettaja Eva Suominen. Hinta 10 e/5 kertaa tai 3 e/kerta.
  • Lavis-jumppa Meri-Karinassa 29.11. saakka maanantaisin klo 17.00–18.00. Ohjaajana Riitta Lindroos. Hinta 20 e/5 kertaa tai 4 e/kerta. Tiedustelut, p. 040 554 9284 tai sähköpostitse turku@lssy.fi.

Ahkerat Kertut -käsityöpiiri

Käsityöpiiri kokoontuu Meri-Karinassa tiistaisin klo 10.00–12.30 paitsi 12.10. ja 9.11. klo 15.00–17.00. Käsityöpiirin vetäjinä toimivat Irmeli Raitanen ja Liisa Mannonen. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Käsityöpiirin “Putiikki”

Ahkerat Kertut -käsityöpiirin tekemiä käsitöitä myydään Meri-Karinan aulassa sijaitsevassa Putiikissa, joka on auki päivittäin. Putiikista löytyy monenlaisia käsitöitä aina villasukista torkkupeittoon. Putiikin myyntituotto on paikallisosaston suurin vuosittainen tulonlähde. Tiedustelut, p. 050 464 3719.

Retket ja matkat

Turun paikallisosaston retket on tarkoitettu ensisijaisesti Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille ja heidän läheisilleen.

• 8.10. Opastettu tutustuminen Sibelius-museoon ja Ett Hem -museoon sekä lounas ravintola Gräddassa. Hinta 25 €, joka sisältää opastukset, pääsymaksut ja lounaan. Kokoontuminen Sibelius-museon (Piispankatu 17) sisäänkäynnin luona klo 11.45. Ilmoittautumiset 27.9. mennessä. Maksut pankkitilille.
  • 27.11. Porin teatteri: Täydellinen lauantai. Lounas Raatihuoneen kellarissa. Matkan hinta 65 €. Lähtö Hepokullasta klo 9.00 ja Turun keskustasta klo 9.15. Paluu Turkuun noin klo 17.30. Ilmoittautumiset lokakuun jäsenillassa tai 25.10. mennessä puhelimitse tai sähköpostitse. Maksut pankkitilille.
  • 9.12. Joululounas Ilmaristen matkailutilalla. Hinta 45 €. Lähtö Hepokullasta klo 13.30 ja Turun keskustasta klo 13.45. Paluu Turkuun lounaan jälkeen.

Matkailmoittautumiset Sirpa Tammelle puhelimitse maanantaisin klo 12–14 numeroon 045 1360 123 tai sähköpostitse to.matkat@gmail.com. Matkojen peruutukset: teatterimatkat 30 päivää ja muut retket 14 päivää ennen matkaa. Myöhemmissä peruutuksissa maksu voidaan palauttaa vain, mikäli matkalle saadaan toinen lähtijä.

Matkat maksetaan pankkitilille FI21 5716 9020 0975 85. Retkien lähtöpaikat: Hepokullassa Impivaaran jalkapallohallin parkkipaikka (Eskonkatu 1) ja Turun keskustassa tilausbussien pysäkki (Linnankatu 16). Retkien hintaan sisältyy aina bussimaksu.