Syöpäyhdistyksen neuvontapiste palvelee Tyksin T-sairaalassa

Tyksin neuvontapisteestä saat tietoa muun muassa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen järjestämästä kurssitoiminnasta ja vertaistuen saatavuudesta sekä terveydenhuollon ammattilaisen tukea.

Neuvontapiste sijaitsee T-sairaalan ensimmäisessä kerroksessa, syöpäpoliklinikan ja sädehoitopoliklinikan välisessä aulassa. Koronavirustilanteen vuoksi neuvontapisteellä ei toistaiseksi ole Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen hoitajapäivystystä. Neuvontapisteellä on kuitenkin saatavilla materiaalia.

Kurssi- ja neuvontapalveluidemme puhelinnumero on 02 2657 610. Soittoaika ma–pe klo 9–11.

Informationsdisk, Sydvästra Finlands Cancerförening

• ger tid för mötet och hälsovårdstjänst,
  • information om canceroförenings aktiviteter,
  • information om rehabilitering och peer support

Informationdisken ligger på första våningen i T-sjukhuset, i lobbyn mellan cancerkliniken och radioterapikliniken.

Information Desk, Cancer Society of South-West Finland

• provides time to discuss with a healthcare professional,
  • emotional support,
  • information on Cancer Society activities,
  • information on rehabilitation,
  • information on the availability of peer support

The information desk is located in T-Hospital, 1st floor, in the lobby between the cancer clinic and the radiotherapy clinic.

Ensitietopäivät

Ajankohtaista tietoa sairastumisen aiheuttamassa muuttuneessa elämäntilanteessa.

Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestävät ”Selviytyminen arjessa syöpähoitojen keskellä” -tilaisuuksia hiljattain sairastuneille ja syöpähoitojen alkuvaiheessa oleville aikuisille potilaille läheisineen. Tilaisuudessa saat ajankohtaista tietoa sekä uusia näkökulmia sairastumisen aiheuttamassa muuttuneessa elämäntilanteessa.

• Keväällä 2019: 20.2. klo 12–16 ja 22.5. klo 12–16
  • Syksyllä 2019: 4.9. klo 12–16 ja 27.11. klo 12–16

Tilaisuudet järjestetään Tyksin T-sairaalassa (Hämeentie 11, Risto Lahesmaa -sali). Vapaa pääsy. Ilmoita mahdollinen erikoisruokavaliotoiveesi ennen tilaisuuden alkua kuntoutusohjaajalle. Tilaisuudet ovat maksuttomia, ja osallistuminen on vapaaehtoista. Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.

OHJELMA

12.00–13.45

• Tilaisuuden avaus, kuntoutusohjaaja
  • Syövän hoitokäytännöt, lääkäri
  • Mistä löytäisin luotettavaa tietoa? sairaanhoitaja
  • Syöpäpotilaan hoitoa tukeva ravitsemus, ravitsemusterapeutti
  • Liikunta tukemaan hyvinvointia,fysioterapeutti

13.45–14.15

Kahvi/teetarjoilu, keskustelua ja ajatusten vaihtamista T-sairaalan kahviossa. Wc:t sijaitsevat lähellä luentosalin sisäänkäyntejä 1. ja 2. kerroksessa.

14.15–16.00

• Sairastuneen sosiaaliturva, sosiaalityöntekijä
  • Jaksamisen tukeminen, vertaistuki ja kuntoutuminen, seksuaalineuvoja/-terapeutti, perheterapeutti, kriisityöntekijä/sairaalapappi, LSSY:n edustaja, vertaistukihenkilö
  • Tilaisuuden päätös, kuntoutusohjaaja