Uusikaupunki

Uudenkaupungin paikallisosaston toiminta-alueena on Kustavi, Laitila, Pyhäranta, Taivassalo, Uusikaupunki, Vehmaa ja Tarvasjoki.

Paikallisosaston toiminta on keskittynyt pääosin Ystävän Tuvalle, joka sijaitsee Uudenkaupungin keskustassa. Tilat on vuokrattu yhdessä Suomen Punaisen Ristin Uudenkaupungin paikallisosaston kanssa.

Ystävän Tupa

Alinenkatu 26, Uusikaupunki

Avoinna:

• maanantai–keskiviikko ja perjantai klo 9.30–14.30.
  • tiistai klo 10–12 SPR:n terveyspiste.
  • torstaisin klo 13–17 Syöpäyhdistyksen paikallisosaston päivystys. Päivystyksestä saa tietoa muun muassa  korvausasioista ja sopeutumisvalmennuskursseille hakeutumisesta.

Toiminta

• Terveyspiste tiistaisin klo 10–12, jolloin voi käydä mittauttamassa esim. verenpainetta. Paikalla on joko SPR:n tai Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Uudenkaupungin paikallisosaston vapaaehtoinen.
  • Joka kuukauden viimeinen torstai-ilta on varattu yhteislaululle. Klo 17 alkavassa tilaisuudessa on hanurisäestys. Vastuuhenkilönä toimii Sirkka Mikkola.
  • Tukihenkilövälityksen yhteyshenkilönä toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Pirkko-Liisa Santala, p. 02 2657 619, pirkko-liisa.santala@lssy.fi
  • Rintasyöpäpotilaiden vertaistukiryhmä kokoontuu Ystävän Tuvalla kerran kuukaudessa. Muut potilasryhmät toimivat Turussa, ja niistä saa lisätietoa Ystävän Tuvalta. Lisätietoa vertaistukihenkilöistä saa Ystävän Tuvalta, Tyksistä, Tyksin Vakka-Suomen sairaalasta sekä Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta.
  • Etuset-ryhmä eli eturauhassyöpäpotilaiden ryhmä toimii aktiivisesti keskustellen ja asiantuntijoita kuunnellen. Kokoontumiset Ystävän Tuvalla kerran kuukaudessa. Ryhmä käy myös kuulemassa Turussa Meri-Karinassa luentoja. Neuvonta tapahtuu Ystävän Tuvalla. Eturauhas- ja rintasyöpäpotilaat saavat Ystävän Tuvalta lippuja Uudenkaupungin uimahalliin.
  • Meri-Karinassa pidettäviin mielenkiintoisiin luento- ja muihin tilaisuuksiin järjestetään yhteiskuljetuksia, jotka osasto kustantaa jäsenilleen.
  • Tuolijumppaa Ystävän Tuvalla seuraavina tiistaipäivinä klo 12–13: 1.10., 15.10., 29.10., 12.11., 26.11. ja 10.12. Ryhmä on maksuton ja kaikille avoin.

Jäsenalennusliikkeet

Järven Kello ja Kulta Ky Alinenkatu 30 ‒15 %
Kenkäkauppa Alina Alinenkatu 36 ‒10 %
Leninkiliike Reinholm Ky Sepänkatu 1 ‒10 %
Putiikki SIK-SAK Torinkulma, linja-autoasema ‒10 %
UkiSport Koulukatu 7, p. 02 842 7700 ‒10 %
Vaateliike Amalinda Rauhankatu 8 –10 % vaateostoksista (myynnnissä myös mm. proteesirintaliivejä)
Kesport Alinenkatu 23 ‒10 %

Uudenkaupungin leijonat lahjoittivat lapsisyöpäperheiden virkistystoimintaan

Lions Club Uusikaupunki-Männäinen lopetti toimintansa viime vuonna ja päätti myöntää varainhankinnassa kertyneet noin 2 000 euroa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Uudenkaupungin paikallisosastolle. Toiveena oli, että rahat käytettäisiin alueella asuvien syöpälasten ja -nuorten hyväksi.

Saatu lahjoitus on tarkoitus suunnata syöpää sairastavien lasten ja nuorten sekä heidän perheidensä virkistykseen esimerkiksi siten, että varoilla kustannetaan vaikkapa kylpyläpäivä tai liput jääkiekko- tai koripallo-otteluun kiinnostuksen ja voinnin mukaan.

Sairastuneen lapsen tai nuoren huoltaja voi ottaa yhteyttä Tarja-Liisa Kukkoseen, joka päivystää Uudenkaupungin keskustassa sijaitsevalla Ystävän Tuvalla (Alinenkatu 26) torstaisin kello 13–17.

Avustusta varten tehdään hakemus, jonka paikallisosaston johtokunta käsittelee. Ehtona on, että avustusta hakevan syöpäsairaan lapsen tai nuoren on asuttava Uudenkaupungin paikallisosaston toiminta-alueella.

• uki@lssy.fi
  • Esko Tähtinen, puheenjohtaja, 040 577 5817