Uusikaupunki

Uudenkaupungin paikallisosaston toiminta-alueena on Kustavi, Laitila, Pyhäranta, Taivassalo, Uusikaupunki, Vehmaa ja Tarvasjoki.

Ajankohtaista

Koronavirustilanteen vuoksi Uudenkaupungin paikallisosaston toiminta on toistaiseksi keskeytetty. Hoitopäiväkorvaushakemuksia voi jättää kirjekuoressa Ystävän Tuvan postiluukkuun. Ystävän tupaa on myös mahdollista vuokrata. Lue lisää alta!

Tukihenkilövälitys jatkuu koronatilanteesta huolimatta. Kasvokkaiset tapaamiset eivät ole mahdollisia, mutta tuen antaminen järjestyy puhelimitse. Tukihenkilövälityksen yhteyshenkilönä toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Pirkko-Liisa Santala, pirkko-liisa.santala@lssy.fi tai p. 02 2657 619 (ti–ke klo 10–15).

Ystävän Tupa

Haluaisitko vuokrata Ystävän Tuvan? Ota yhteyttä: Tarja-Liisa Kukkonen, p. 044 045 30222 tai Vuokko Tyvi, p. 050 535 3060. Vallitsevan koronavirustilanteen vuoksi tuvalla ei järjestetä säännöllistä toimintaa.

Alinenkatu 26, Uusikaupunki

Avoinna:

• maanantai–keskiviikko ja perjantai klo 9.3–14.30.
  • tiistai klo 10–12 SPR:n terveyspiste.
  • torstaisin klo 13–17 Syöpäyhdistyksen paikallisosaston päivystys. Päivystyksestä saa tietoa muun muassa  korvausasioista ja sopeutumisvalmennuskursseille hakeutumisesta.

Toiminta

• Terveyspiste tiistaisin klo 10–12, jolloin voi käydä mittauttamassa esimerkiksi verenpainetta. Paikalla on joko SPR:n tai Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Uudenkaupungin paikallisosaston vapaaehtoinen.
  • Joka kuukauden viimeinen torstai-ilta on varattu yhteislaululle. Klo 17 alkavassa tilaisuudessa on hanurisäestys. Vastuuhenkilönä toimii Sirkka Mikkola.
  • Tukihenkilövälityksen yhteyshenkilönä toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Pirkko-Liisa Santala, p. 02 2657 619 (ti-ke klo 10–15), pirkko-liisa.santala@lssy.fi
  • Rintasyöpäpotilaiden vertaistukiryhmä kokoontuu Ystävän Tuvalla kerran kuukaudessa. Muut potilasryhmät toimivat Turussa, ja niistä saa lisätietoa Ystävän Tuvalta. Lisätietoa vertaistukihenkilöistä saa Ystävän Tuvalta, Tyksistä, Tyksin Vakka-Suomen sairaalasta sekä Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta.
  • Etuset-ryhmä eli eturauhassyöpäpotilaiden ryhmä toimii aktiivisesti keskustellen ja asiantuntijoita kuunnellen. Kokoontumiset Ystävän Tuvalla kerran kuukaudessa. Ryhmä käy myös kuulemassa Turussa Meri-Karinassa luentoja. Neuvonta tapahtuu Ystävän Tuvalla. Eturauhas- ja rintasyöpäpotilaat saavat Ystävän Tuvalta lippuja Uudenkaupungin uimahalliin.
  • Meri-Karinassa pidettäviin mielenkiintoisiin luento- ja muihin tilaisuuksiin järjestetään yhteiskuljetuksia, jotka osasto kustantaa jäsenilleen.

Lue lisää Etuset-ryhmän toiminnasta

Lue lisää Meri-Karinan hyvinvointikeskuksesta

Jäsenalennusliikkeet

Järven Kello ja Kulta Ky Alinenkatu 30 ‒15 %
Kenkäkauppa Alina Alinenkatu 36 ‒10 %
Leninkiliike Reinholm Ky Sepänkatu 1 ‒10 %
Putiikki SIK-SAK Torinkulma, linja-autoasema ‒10 %
UkiSport Koulukatu 7, p. 02 842 7700 ‒10 %
Vaateliike Amalinda Rauhankatu 8 –10 % vaateostoksista (myynnnissä myös mm. proteesirintaliivejä)
Kesport Alinenkatu 23 ‒10 %

• uki@lssy.fi
  • Esko Tähtinen, puheenjohtaja, 040 577 5817
  • Marjo Öhrnberg, sihteeri, 050 358 9111

Kuvassa Uudenkaupungin paikallisosaston väkeä istumassa sohvalla.