Perhekurssi levinnyttä rintasyöpää sairastaville

6.–10.6.2022

Missä?
Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista sairastaa levinnyttä rintasyöpää ja perheessä on alaikäisiä lapsia.

Mitä?Kurssilla koko perhe saa tukea hyvinvointiin ja jaksamiseen, kun vakava sairaus on jatkuvasti läsnä. Lapsille ja vanhemmille on sekä yhteistä että omaa ohjelmaa. Tavoitteena on tuoda yhteen samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia perheitä ja näin vertaistuen, luentojen sekä yhteisen tekemisen avulla lisätä myös läheisten ymmärrystä sairastavan tilanteesta sekä saada kokemus siitä, että perhe ei ole yksin haastavassa tilanteessa. Tavoitteena on myös tarjota perheille tarpeellinen hengähdystauko arjesta ja mahdollisuus virkistäytymiseen turvallisessa ympäristössä.

OhjaajatKurssin ohjaajina toimivat sairaanhoitajat ja lapsiperhekoordinaattori. Kurssin ohjelmassa on mukana lisäksi muita asiantuntijoita ja lastenohjaajia.

Hakuohjeet
Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake, joka postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika päättyy 6.5.2022.

Lataa hakulomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta
Kurssille valitaan 8–10 perhettä hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657 610

Lue lisää kursseista