Perhekurssi perheille, joissa aikuinen sairastaa

Milloin?
10.–14.7.2023

Missä?
Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku.

Kenelle?
Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista on sairastunut syöpään ja perheessä on alaikäisiä lapsia. Lapsille järjestetään ohjattua toimintaa vanhempien oman ohjelman aikana.

Mitä?
Kurssilla käsitellään seuraavia teemoja: henkinen selviytyminen ja voimavarojen löytäminen, ymmärryksen lisääntyminen perheenjäsenen vaikean sairauden vaikutuksesta lapsen käyttäytymiseen ja perheen hyvinvointia edistävät tekijät.

Vanhempien osalta kurssin tavoitteena on saada vertaistukea samassa tilanteessa olevilta kurssilaisilta, lisätietoa sairauden vaikutuksista perhedynamiikkaan ja auttaa vanhempia tunnistamaan omia voimavarojaan. Kurssin menetelminä ovat asiantuntija-alustukset, keskustelut, pohdinta ryhmissä ja koko perheen yhteinen toiminta.

Lasten ja nuorten osalta kurssin tavoitteena on ryhmäytyminen, vertaistuen saaminen, perheiden yhdessäolo, onnistumisen kokemukset sekä tunnetyöskentely ja vanhemman sairauden käsittely toiminnallisten menetelmien kautta. Menetelminä toimivat leikki, liikunta, tunnetyöskentelyn eri menetelmät sekä koko perheen yhteinen toiminta.

Ohjaajat
Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Hakuohjeet
Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen tai paperinen hakulomake. Paperinen hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys / kurssitoimisto, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika päättyy 10.6.2023.

Täytä sähköinen hakemuslomake

Lataa hakemuslomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta
Kurssille valitaan 8–10 perhettä hakemuksen perusteella.

Meri-Karinan kurssitoimisto: kurssi@lssy.fi , 02 2657 610

Lue lisää kursseista